paino ongelma

• Viestiketjun aloittaja epätoivoinen painon seuraaja
  • Ensimmäinen viesti
epätoivoinen painon seuraaja
Mulla on ongelma, mun paino heittelee hirveästi jopa saman vuorokauden aikana en yhtään tiedä onko normaalia 2 kiloa heittää ihan tuosta vaan. Esim tänä aamuna punnihin itteni aamulla mittari näytti 67,5 mutta kohta se näytti 69 kiloa ja oli juonut pelkästään aamukahvia 2 mukia ja vettä 2 mukia

Kyllä paino voi heittä saman vuorokaudenn aikana komiastikin sen 2 kg.Niin mullaki joskus aikanaan normitilanteessa oli.Ja naisella varsinki kuukauden vaihe vaikuttaa vaa;an lukemiin.Ovulaation jälkeen,muistaakseni,oli jo raskaammat lukemat.Ja sit taas ku menkat alkoi,ni paino tippu,ku lähti nesteet liikkeelle.

Mulla kans paino sahaa ihan älyttömästi.. Yritän tässä koko ajan laihduttaa ja vajetta jää ainakin kalorilaskurin mukaan noin 600 kcal/vrk. Silti paino saattaa yhtäkkiä hypätä vaan 1,5kg ylöspäin ja tulee sitten sieltä taas hiljalleen alas. Itse en ole huomannut yhteyttä hormonikierron ja painon välillä, mutta syömisillä (suola, hiilarit) on selvä vaikutus painon hyppäyksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ei kannata hypätä puntarissa kokoaika koska se paino todella heitteleekin. Kerran viikossa samaan aikaan ja samoilla vaatteilla riittää. Itelleen saa paineita sillä kyttäämisellä.
Oot kyllä aivan oikeassa. Ennen punnitsinkin itseni vain kerran viikossa tai harvemmin. Sen jälkeen kun rekisteröidyin tuonne Kalorilaskuriin niin aloitin tuon jatkuvan vaa'alla hyppäämisen. Se ohjelma 'kannustaa' käymään vaa'alla päivittäin, mikä ei ainakaan mun kohdalla ole tosiaan motivaation kannalta hyväksi. Painokäyrä näyttää hyvin hitaasti laskevaa siksakkia niin vaikeahan siitä on motivoitua

:LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen painon seuraaja:
Mulla on ongelma, mun paino heittelee hirveästi jopa saman vuorokauden aikana en yhtään tiedä onko normaalia 2 kiloa heittää ihan tuosta vaan. Esim tänä aamuna punnihin itteni aamulla mittari näytti 67,5 mutta kohta se näytti 69 kiloa ja oli juonut pelkästään aamukahvia 2 mukia ja vettä 2 mukia
Sinulla on vaaka rikki tai sitten olet pukenut jotain päällesi tai unohtanut jonkun syömä/juomasi. Ei ihmisellekään tyhjästä painoa tule.

Ap
En ole unohtanut syömisiäni enkä juomisiani, enkä pukenut päälleni vaan hipsastelen täällä edelleen samassa asussa kuin herätessäni =) Vaaka on kyllä vanha =) saiskohan tästä tekosyyn hankkia uuden. Mutta mittasin 2 kilon perunasäkin ja mittari näytti tasan 2 kiloa. Pitää rueta punnitsemaan itseään harvemmin . . . Mä juon päivässä tosi paljon joka varmasti jonkun verran aiheuttaa vaihtelua mittarilla..

nipo
No joo. Jos itse käyn puntarilla aamulla heti herättyäni ja sitten aamukahvien jälkeen, niin TOTTA KAI se puntari näyttää n. 1-2kg enemmän. Riippuen siitä, miten paljon olen juonut kahvia ja vettä. Jos juon normaalin määräni, eli 6dl kahvia ja 6dl vettä, niin painoa on tullut 1200g. Koska kahvi ja vesi painaa yhteensä tuon verran ja jos olen nuo nesteet JUURI nauttinut, niin nehän on sellaisenaan mun kehon sisällä ja "lisää" painoa.

Yhteistyössä