paino ja työnsaanti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä uskoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä uskoa

Vieras
Eli mitäs mieltä olette. Onko painolla väliä työnhaussa ? Ja ottaako työnantaja mieluummin töihin lihavan ja vähän aikaa työttömänä olleen vai hoikan jolla on takana pitempi työttömyysjakso. (Eli koitan tässä miettiä, että onko tosiaan niin, että koska olen lihava, niin minua ei palkata. Ja töitä voin saada vasta kun laihdun).

Monet väittävät, että painolla on väliä, mutta toisaalta sitten taas, kun on niitä huomattavan lihavia ihmisiä, joilla ei ole mitään vaikeuksia saada töitä, niin tiedä sitten,että mikä oikein on totuus.

En usko, että itse painolla, mutta pukeutumisella, asenteella on väliä osaamisen lisäksi. Isokin ihminen on upea, jos osaa pukeutua ja on huoliteltu. Valitettavasti näkee lihavat usein pukeutuneena liian pieniin tai todella telttavaatteisiin. Kyllähän tuolla kadulla näkee ihmisillä todella järkyttäviä vaatteita ja usein he ovat isoja ihmisiä.

Kyllä vaikuttaa. Riippuu toki työstä, mutta kuka haluaa ottaa riskin ja saada työntekijän, jolla on vaikka ja mitä terveysvaivaa. Sairaslomat ovat pirun kalliita työnantajalle.

Miulla on/on ollut paljon ylipainoisia työkavereita, ettei ole ainakaan heidän työnhakuaan haitannut. Vai liekö syy sitten pomossa, koska meillä on töissä myös nainen, joka on niin sairaalloisen ylipainoinen ettei pysty kunnolla tekemään työtään :/

Mutta varmasti ylipaino sekä muut ulkoiset piirteet jonkun verran vaikuttavat työnsaannissa, esimerkiksi töissä jossa vaaditaan jonkunlaista kuntoa tai asiakaspalvelussa (ainakin täälläpäin kaikki vaatekauppojen myyjät ovat kuin samasta muotista tehty).