Paino-arvion tapa?

  • Viestiketjun aloittaja suurperheellinen
  • Ensimmäinen viesti
Itse olen kuullut, että ultra-arvio on usein liian pieni vauvan todelliseen kokoon nähden ja taas käsin tehty olisi todellisempi jos tekijä on kokenut.

Itse en vielä tiedä miten on kun ensimmäisen syntymää tässä vielä odotellaan (LA meni jo ...) . Ultralla arvioitiin että syntyessään laskettuna aikana olisi 3,5kg, joten saa nähdä miten pitää paikkansa.
 
suurperheellinen
Ihanko totta?Minä kun oon jotenkin luullut että ultra ois se paikkansa pitävämpi kun on niin modernia teknologiaakin :whistle: ..mutta hei kerro ihmeessä kun vaavi syntyy että paljon painoi..mulla kun lupailleet saman kokoista(n.3.4kg)mutta tää tuntuu niin karmeen paljon isommalta!!Ja onnea synnytykseen!
 
alan ihminen
kyllä ultra toki luotettavampi on, siinä arvio lasketaan luiden pituuksien mukaan. Mutta jos niissä on millikään pielessä, niin arvio voi antaa aivan väärän lukeman. Arviot ovat aina tietenkin arvioita!
 
syysmamma-82 harmaan
kun olin yliaikastutkimuksessa sain silloin painoarvioksi ultralla 3100-3400 ja poika syntyi seuraavana pvänä ja painoi 3260gr.lääkäri vaan sanoi että pään mittaa on todella vaikee saada kun oli vauva jo niin alas laskeutunut ja et jos muutaman millin heittää niin vaikuttaa aika paljon siihen arvioon.joskus viikon 38-40 tienoilla kun olin ultrassa yks toinen lääkäri veikkas et poika tulee olemaan siinä 3,5kg tienoilla,kasvuvauhdin perusteella tämä arvio.
 

Yhteistyössä