Painekyllästetyn terassin öljynneitä??

  • Viestiketjun aloittaja remppaaja
  • Ensimmäinen viesti
remppaaja
Millä aineille/vehkeillä ootte saaneet hyvän tuloksen?
Tarkoitus olisi saada muutaman vuoden vanha painekyllästetty terassi uuteen uskoon jollakin ruskean/punaruskean sävyisellä öljyllä...
 
Ruskean sävyisellä puuöljyllä öljyttiin viime viikonloppuna, hyvä tuli, on kuin uusi. Niin ja ihan tavallinen laadukas pensseli josta ei niitä karvoja irtoile. Ensi kesänä rakennetaan uusi, isompi mutta oli pakko öljytä nyt kuitenkin, en olisi jaksanut katsella sellaisenaan enää tätä kesää.
 
remppaaja
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Ruskean sävyisellä puuöljyllä öljyttiin viime viikonloppuna, hyvä tuli, on kuin uusi. Niin ja ihan tavallinen laadukas pensseli josta ei niitä karvoja irtoile. Ensi kesänä rakennetaan uusi, isompi mutta oli pakko öljytä nyt kuitenkin, en olisi jaksanut katsella sellaisenaan enää tätä kesää.
Millä pesit terassin?
 
kirpsis
Minä öljysin myös ruskealla Valtti Kalusteöljyllä (ei halvimmasta päästä, 2,7 L pönttö maksoi Prismassa 30,-). Käsittelin sekä kovapuu-kalusteet että terassin kestopuu-lattian ja hyvää jälkeä tuli molemmista. Terassi oli tosi likainen, mutta porstasin vaan mäntysuovalla ja öljy tarttui hyvin kertavedolla.
 
Mä pesin terassin ensin Homeenpoistoaineella. Meidän öljy oli Pinotexin antislip. Öljyssä oli joku käsittely, että käsitelty pinta jäi karheaksi, niin tenavat ei juostessaan liukastu. Värinä oli kovapuu ja tuli ihan tummanruskea. Alunperin painekyllästetty oli sitä vihreää lautaa, ei ruskeaa...ps. valitse hyvä
 
remppaaja
Alkuperäinen kirjoittaja MaiLou:
Mä pesin terassin ensin Homeenpoistoaineella. Meidän öljy oli Pinotexin antislip. Öljyssä oli joku käsittely, että käsitelty pinta jäi karheaksi, niin tenavat ei juostessaan liukastu. Värinä oli kovapuu ja tuli ihan tummanruskea. Alunperin painekyllästetty oli sitä vihreää lautaa, ei ruskeaa...ps. valitse hyvä
No meillä on tuota vihreää, tai varjon puolelta on enää vihreää, muuten paahtunut aika lailla harmaaksi. Jotain punaruskeaa sävyä mieli tekisi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja remppaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja MaiLou:
Mä pesin terassin ensin Homeenpoistoaineella. Meidän öljy oli Pinotexin antislip. Öljyssä oli joku käsittely, että käsitelty pinta jäi karheaksi, niin tenavat ei juostessaan liukastu. Värinä oli kovapuu ja tuli ihan tummanruskea. Alunperin painekyllästetty oli sitä vihreää lautaa, ei ruskeaa...ps. valitse hyvä
No meillä on tuota vihreää, tai varjon puolelta on enää vihreää, muuten paahtunut aika lailla harmaaksi. Jotain punaruskeaa sävyä mieli tekisi...
Niin se meidänkii terassi oli oikeastaan jo harmaa ja auringon paahtama. Mutta alunperin lata oli ollut vihreää. Ja tuolla Pinotexin kovapuu -värillä saa sellasen pähkinänruskean sävyn
 

Yhteistyössä