paikkaatteko vaatteita

Jos saan siististi paikattua, niin kyllä. Siis jos esim jossain gollegepaidassa on pieni alkava reikä, niin kursin sen sievästi kokoon. Joskus olen korjannut farkut jollain merkillä. Siihenpä ne mun paikkaukset rajoittuukiin, taitojenkin puolesta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 07:40 RouvaRajatapaus kirjoitti:
Jos saan siististi paikattua, niin kyllä. Siis jos esim jossain gollegepaidassa on pieni alkava reikä, niin kursin sen sievästi kokoon. Joskus olen korjannut farkut jollain merkillä. Siihenpä ne mun paikkaukset rajoittuukiin, taitojenkin puolesta.

minäkin käytin "merkkipaikkausta" aikanaan farkuissa. Nyt lähinnä laitan palasen farkkukangasta (yksistä risosta farkuista tuli paikkamateriaalia) nurjalle puolelle ja siksakkaan siitä päältä.
 
Omat paikkailutaitoni ovat rajusti keskimääräistä heikommat, joten jotta korjauksesta tulisi hyvä ja kestävä... ja vaatteen voisi edelleen pukea päälle.. kiikutan sen äitini ammattitaitoisiin käsiin.

Kaikkea ei voi paikata asiallisesti, mutta kyllä monesta vaatteesta saa ihan käyttökelpoisen vaikka sitä on paikattukin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 07:42 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 07:40 RouvaRajatapaus kirjoitti:
Jos saan siististi paikattua, niin kyllä. Siis jos esim jossain gollegepaidassa on pieni alkava reikä, niin kursin sen sievästi kokoon. Joskus olen korjannut farkut jollain merkillä. Siihenpä ne mun paikkaukset rajoittuukiin, taitojenkin puolesta.

minäkin käytin "merkkipaikkausta" aikanaan farkuissa. Nyt lähinnä laitan palasen farkkukangasta (yksistä risosta farkuista tuli paikkamateriaalia) nurjalle puolelle ja siksakkaan siitä päältä.
Tuohan on muuten "muotiakin" nyt, pojalla oli farkut valmiiksi paikattut kun ostin. :) Taidanpa kokeilla itsekin kun paikattavaa tulee.<br><br>
 
Paikkaan jos jaksan.

Toinen teini on oikea vaatteiden tuholainen, jos ei muuta niin housuista repeään toinen lahje polkupyöräillessä. Viime kuussa osteituista 3 uusista housuista on kaikkia jo paikattu..

Pienen korjauksen teen käsin, isomman koneella.
 
Tottakai jos siististi saa paikattua. Aivan turhaan mennään ostamaan uutta jos tulee reikä vaatteeseen (säästäkää luontoa!)

Ne jotka eivät paikkaa eivät taida osata ko hommaa.... :kieh:
 
Vähän Väsy
Paikkaan vaatteet jos rikki ovat,esikko on sellainen vaatteiden tuhoaja että uusia saisi ostaa koko ajan,piha- ja kotivaatteina menevät ihan hyvin vaikka vähän olisikin paikkailtu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 07:55 mä kirjoitti:
Tottakai jos siististi saa paikattua. Aivan turhaan mennään ostamaan uutta jos tulee reikä vaatteeseen (säästäkää luontoa!)

Ne jotka eivät paikkaa eivät taida osata ko hommaa.... :kieh:
Onko tuo ihme jos tuota hommaa ei osaa? Tosin sen kyllä oppii, jos haluaa. :)
 
No ei ole lapsia mutta miehen ja minun vaatteita paikkailen. :)
Ompelukonetta ei ole mutta neula ja lankaa on.Eilen juuri paikkasin miehen työhousujen taskun,eräs päivä laitoin napin takaisin kiinni ja sukkia korjailin.
 
joskus, en tiedä vieläkö on, oli joissakin käsityölehdissä paikkaamis/uudistamisvinkkejä eli paikkaamalla loppujen lopuksi annettiinkin uusi ilme sille vaatteelle. paikka ei välttämättä tarvitse "hävitä" vaatteen sekaan vaan se voi olla pieni piriste
 
Paikkailen, jos siltä tuntuu. Kuopuksen suosikkihousujen polviin pitäisi applikoida kuviot peittämään reiän alut. Pienien reikien päälle olen kirjonut kuvioita, joskus olen jopa ostellut reiällisiä sekundapaitoja, mistä on saanut hyvät tuolla menetelmällä. Ulkovaatteisiin on vedenpitävät nylonpaikat erinomaisia, ei tarvitse kuin sakset :D Yksi paita pitäisi tuunailla kuntoon, kuopus kävi isomman kerran käytetyn paidan kimppuun saksien kanssa ja siinä on muutama reikä \|O
 
WTF
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 07:38 elli kirjoitti:
EN! roskiin lähtevät jos reikä tulloo!
en paikkaa, tosin kotona voi/saa olla huonoissa vaatteissa, mut ihmisten ilmoille mennään ehjissä ja puhtaisa vaatteissa!!! sukat heitän heti mäkeen (roskiin) jos on reikä
 
kasvihuoneilmiö
Juu kyllä paikkaan jos vaan osaan ja vaurio on kohtuullinen. Vanhat virttyneet t-paidat säästän nekin ja teen niistä rättejä tai käytän muissa tarvittavissa tilanteissa. Uusiokäyttöä yritän kaikelle keksiä B) Mua risoo tämä kulutuskulttuuri.

Joo ja ei ole lapsia ja kyllä, olen alle 30-v.
 
Pix
Riippuu vaatteesta. Housuihin ja takkeihin tulleet nirhamat paikkaan, mutta esmes t-paitoja en ala paikkailemaan, enkä mitään halpisvaatteita joilla ei ole tarkoituskaan mennä ns. ihmisten ilmoille =)
 

Yhteistyössä