Pahoitin mieleni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taikakuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Påsk:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Mua kiinnostaa, mikä on se työkkärin määrittelemä normimatka, jonka säteellä työ pitäisi ottaa vastaan ettei karenssia tule?

http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/07_tyottomyys/01_tyottomyysturva/02_tyossakayntialueet/index.jsp

30 km näkyisi itselläni olevan vielä "normimatka". No, täällä tuonne kauemmas 30 km päähän kulkee julkiset paremmin -esim. kaupungin toiseen laitaan täältä ei bussilla pääse. (On tullut pyöräilyä sinne töihin, siis, vajaan vuoden verran aikanaan...)

Alkuperäinen kirjoittaja påsk:
Alkuperäinen kirjoittaja Taikakuu:
Alkuperäinen kirjoittaja (vierailija):
Mikä on cimson-kurssi? :)

Se oli semmoinen työelämän haasteet kurssi... =)

Niin, että turhien puuhastelu senkun jatkuu? Eikä kukaan tyrkyttänyt eteisestäsi sinulle työpaikkaa? Tuulikaappi olisikin ollut jo liian kaukana?

Työelämän haasteena nousta ylös ja lähteä töihin?

Sinä se et osaa lopettaa... Kasva aikuiseksi.. Ja ole hiljaa kun et mistään mitään tiedä... :kieh: Ja tämä turha oli työkkärin järjestämä...

Alkuperäinen kirjoittaja Cartel:
En ole ko. ketjua lukenut, mutta ainahan täällä on muutama joukossa, jotka ei osaa ajatella nokkaansa pidemmälle. Osa puhuu toisille tosi rumasti, toivottavasti edes normielämässä ( muutenkin kuin anonyymina) osaavat käyttäytyä.

Arvosta itse itseäsi, tunnet itsesi heitä paremmin. Hyvää ystävänpäivää! :hug:

Täällä ei saa välitöntä palautetta sanomisesta ja elekieli puuttuu täysin. Useimmat lopettavat kun näkevät toiselle tulevan pahan mielen ja ryhtyvät sen sijaan lohduttelemaan. Netissä näitä pidäkkeitä ei ole.

Itse suosittelisin skootteria, mutta ymmärrän jos sellaista ei halua hankkia. Jos ei ole mopolla ennen ajanut, niin se on vaarallinen peli näin talvikelillä. Veljeni itseasiassa sanoi skootterin olevan huonompi kuin mopon. Jopa jos on soraa asfaltilla, niin se saattaa lähteä luisuun pienten pyöriensä takia. Vaatetukseksi tarvitaan siinä hommassa kunnon ajopuku, samanlainen mitä kelkkailijat käytävät. Eli pitäisi olla varaa irroittaa 1000 euroa tuosta vaan, mihin minä ainakaan en kykenisi.

Hyvää ystävänpäivää :)

Lukaisin tuota ketjua... Paria ekaa sivua pidemmälle ei jaksanut, samaa paasausta varmaan loppuun saakka. Olis kiva tietää, että he, joiden mielestä 10 kilsan fillarointi ympäri vuoden joka ikinen aamu ja sama iltapäivällä kotiin päin on ihan helppo nakki ja asenne kysymys, ovatko he itse tehneet samaa? Ja montako vuotta?

Alkuperäinen kirjoittaja påsk:
Mikä on cimson-kurssi? :)

Se oli semmoinen työelämän haasteet kurssi... =)

Niin, että turhien puuhastelu senkun jatkuu? Eikä kukaan tyrkyttänyt eteisestäsi sinulle työpaikkaa? Tuulikaappi olisikin ollut jo liian kaukana?

Työelämän haasteena nousta ylös ja lähteä töihin?

Sinä se et osaa lopettaa... Kasva aikuiseksi.. Ja ole hiljaa kun et mistään mitään tiedä... :kieh: Ja tämä turha oli työkkärin järjestämä...

Vaikka en olekaan ns. absoluuttisen tiedon haltija, niin sen verran olen elämässäni oppinut, että 10 kilometriä työmatkana ei oikeasti ole aikuiselle ihmiselle työnteon este. Koulubussit kunnan piikkiin ovat tarkoitettu lapsille. Karenssi oli aivan ansaittu. Vaikka kaksi vuotta karenssia, niin eiköhän alkaisi työnteko maistua sinullekin.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Lukaisin tuota ketjua... Paria ekaa sivua pidemmälle ei jaksanut, samaa paasausta varmaan loppuun saakka. Olis kiva tietää, että he, joiden mielestä 10 kilsan fillarointi ympäri vuoden joka ikinen aamu ja sama iltapäivällä kotiin päin on ihan helppo nakki ja asenne kysymys, ovatko he itse tehneet samaa? Ja montako vuotta?

Tuossa pari viestiä ylempänä kerroinkin, että vajaan vuoden verran. Sitten oli varaa hankkia ajokortti ja käytetty halpa, mutta toimiva auto =) Se ajatus, että tähän tulee olemaan varaa, kannusti niinä aamuina kun sää oli kamala ;)

Tuossa pari viestiä ylempänä kerroinkin, että vajaan vuoden verran. Sitten oli varaa hankkia ajokortti ja käytetty halpa, mutta toimiva auto =) Se ajatus, että tähän tulee olemaan varaa, kannusti niinä aamuina kun sää oli kamala ;)

Mun on vaikea kuvitella joutuvani moiseen tilanteeseen, kun täällä meillä päin on tuo julkinen liikenne aikas hyvällä mallilla. Luulen kyllä, että musta ei siihen olis, ei, en suostuis, ennemmin varmaan ottaisin sen karenssin :/

Kiitos linkistä påsk.

Ymmärrän sua Taikakuu, että kymppikilsa pimeänä talviaamuna ei hirveästi houkuttele, mutta jos kyseessä oli kokoaikatyö (ettei muutaman tunnin takia tarvinnut lähteä ), olisin ehkä itse kallistunut kuitenkin työn ottamisen kannalle. 10km on reilut puoli tuntia yhteen suuntaan, ja kunnon kasvaessa ei tunnu enää niin pahalta matkalta. Keväämmällähän pyöräily on jo kivaakin. Mutta ilmeisesti päätöstä ei enää ehdi muuttaa?

(joku kyseli, onko ihmiset itse polkeneet kyseistä matkaa. Mä pyöräilin Oulussa asuessani aamuisin kouluun, sieltä iltapäivällä töihin ja myöhään illalla töistä kotiin, yht. vajaat 20km.)

Mun on vaikea kuvitella joutuvani moiseen tilanteeseen, kun täällä meillä päin on tuo julkinen liikenne aikas hyvällä mallilla. Luulen kyllä, että musta ei siihen olis, ei, en suostuis, ennemmin varmaan ottaisin sen karenssin :/

No ei antanut luonne periksi luovuttaa tuon takia. Äitini lapsena kulkenut pyörällä tuollaista matkaa (enemmänkin!) kouluun valottomalla metsätiellä, tuttava pyöräillyt aamukuudeksi työhön tuollaista matkaa jo kai parikymmentä vuotta, kesät talvet.... että perhana, onnistuu se minultakin :D

No ei antanut luonne periksi luovuttaa tuon takia. Äitini lapsena kulkenut pyörällä tuollaista matkaa (enemmänkin!) kouluun valottomalla metsätiellä, tuttava pyöräillyt aamukuudeksi työhön tuollaista matkaa jo kai parikymmentä vuotta, kesät talvet.... että perhana, onnistuu se minultakin :D

Mä oonkin sit varmaan patalaiska kermaperse, vai mikä se nyt oli mitä olin siitä toisesta ketjusta lukevinani :whistle:

Vilkaisin tuota linkkiä ja järkytyin! Meillä työssäkäyntialueeseen kuuluu paikkakunta, jonne on matkaa 70 kilsaa! Matkahuollon sivuilta selvisi, että meno-paluu tuonne maksaa 27,90e, matka bussilla kestää tunnin. Jos tekisi työtä arkisin kello 8-16, ehtisi kotona juuri ja juuri nukkua. Kello 7 lähtevä bussi on perillä klo 8, joten sillä ei ajoissa töihin ehtisi, edellinen lähtee klo 5.15. Kotiinpäin ei ehtisi klo 16 lähtevään bussiin, seuraavaa saisikin odotella ilta seiskaan saakka. Sitten kotona olisi tietysti matkat linja-autoasemalle ja takaisin, eli aamulla lähtisin kotoa noin puoli viiden aikaan ja hyvinkin saattaisin ehtiä takaisin jo ennen kello 21. Ja ne työmatkakulut tekisi yli 600e kuussa, kun huomioidaan myös paikallisliikenne, jolla pääsisin työpaikkakunnalle vievään bussiin ja sieltä takaisin. Onneksi olen kotihoidontuella enkä työttömänä ja tarkoituksena saada ajokortti hankittua ennen kuopuksen 3v synttäreitä!

10km on todellakin lyhyt matka eikä _voi olla_ este työnsaannille. Itse aloin polkemaan jonninverran pidempää matkaa ymp. vuoden ollessani tod. huonokuntoinen eikä se ollut homma eikä mikään.

Mä oonkin sit varmaan patalaiska kermaperse, vai mikä se nyt oli mitä olin siitä toisesta ketjusta lukevinani :whistle:

Kyllä mä uskon, että jos tosiaan pakko olisi niin sinäkin sen matkan pyörällä taittaisit :) Tuskin "kermaperse" olisit vaan sisukas nainen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja oh-hoh:
Vilkaisin tuota linkkiä ja järkytyin! Meillä työssäkäyntialueeseen kuuluu paikkakunta, jonne on matkaa 70 kilsaa! Matkahuollon sivuilta selvisi, että meno-paluu tuonne maksaa 27,90e, matka bussilla kestää tunnin. Jos tekisi työtä arkisin kello 8-16, ehtisi kotona juuri ja juuri nukkua. Kello 7 lähtevä bussi on perillä klo 8, joten sillä ei ajoissa töihin ehtisi, edellinen lähtee klo 5.15. Kotiinpäin ei ehtisi klo 16 lähtevään bussiin, seuraavaa saisikin odotella ilta seiskaan saakka. Sitten kotona olisi tietysti matkat linja-autoasemalle ja takaisin, eli aamulla lähtisin kotoa noin puoli viiden aikaan ja hyvinkin saattaisin ehtiä takaisin jo ennen kello 21. Ja ne työmatkakulut tekisi yli 600e kuussa, kun huomioidaan myös paikallisliikenne, jolla pääsisin työpaikkakunnalle vievään bussiin ja sieltä takaisin. Onneksi olen kotihoidontuella enkä työttömänä ja tarkoituksena saada ajokortti hankittua ennen kuopuksen 3v synttäreitä!

Sikipä se onkin kannuste itse reippaasti ja kokopäiväisesti hakea sitä työtä lähempää =)

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Mua kiinnostaa, mikä on se työkkärin määrittelemä normimatka, jonka säteellä työ pitäisi ottaa vastaan ettei karenssia tule?

Mulle sanottiin työkkärissä, että oman työhakualueen sisällä pitää työpaikka vastaanottaa. Hassua tässä on, että me asutaan alueen reunalla eli 10km toiseen suuntaa ei työpaikkaa tarvitse ottaa, mutta toiseen suuntaan on yli 100km. Käytännössä en kuitenkaan ole kuullut, että ketään olisi täältä sinne toiselle reunalle pakotettu, kun sieläkin on työnhakijoita ihan tarpeeksi.

Mä voisin, jopa ihan mielelläkinkin kävellä sen 10km työmatkat. Tosin jos tässä vielä 30 asteen pakkasia tulee, niin pitäisi varmaan naapureilta kysyä kyytiä, maksaa vaikka joku kuskaamaan ees taas niinä muutamana päivänä.

Yksi mikä mullekin saattaa joskus tuoda karenssia on noi koululaiset. Mun on pakko saada sellainen työpaikka, josta voin olla illat ja yöt kotona. Pieniä koululaisia ei yksin voi vielä öitä kotona nukuttaa.

Minä olen myös pahoittanut mieleni monta kertaa. Siksi en pahemmin enää palstaile. Täytyy sanoa, että en ole koskaan nähnyt missään näin yksinkertaista porukkaa kuin täällä palstalla välillä on. Miten joku voi ja pystyy tulkitsemaan asioita niin väärin, vaikka ne on selvällä suomenkielellä kirjoitettu.

Olen alkanut epäilemään, että täällä liikkuu muutama todella ilkeä ja lapsellinen ihminen, jotka ovat sillä tavalla sairaita, että haluavat loukata muita päivät pitkät. Kirjoitustyylistä huomaa, että on aina sama henkilö.

Juu. Minä asun kaupunkialueella, jossa hyvät kulkuyhteydet. Paitsi tietysti viikonloppuisin aamuvuoroon täytyy kävellä tai pyöräillä tuommoiset 6km. Mutta tuon linkin perusteella minun pitäisi olla valmis lähtemään 100km päähän syrjäkylille, jonne ei liiku yleiset :-O Toivottavasti työkkärissä käyttävät kuitenkin järkeään eivätkä pakota ketään tuommoiseen.

Toivon myös kovasti, ettei koskaan tehdä lakia mikä pakottaisi muuttamaan työn perässä etelään. Siihen en olisi valmis, ennemmin ottaisin karenssin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Minä olen myös pahoittanut mieleni monta kertaa. Siksi en pahemmin enää palstaile. Täytyy sanoa, että en ole koskaan nähnyt missään näin yksinkertaista porukkaa kuin täällä palstalla välillä on. Miten joku voi ja pystyy tulkitsemaan asioita niin väärin, vaikka ne on selvällä suomenkielellä kirjoitettu.

Olen alkanut epäilemään, että täällä liikkuu muutama todella ilkeä ja lapsellinen ihminen, jotka ovat sillä tavalla sairaita, että haluavat loukata muita päivät pitkät. Kirjoitustyylistä huomaa, että on aina sama henkilö.

Niinpä...Kai näillä ihmisillä ei muuta tekemistä ole tai niillä itsellä menee vielä huonommin... Minä en kovin kauan olekkaan palstaillut täällä..Olisi pitänyt vissiin olla kokonaan pois täältä.. :headwall: Mutta on täällä välillä ihan mukavaakin porukkaa... :wave:

Ymmärrän ap: ta täysin. Tämä palsta vaan tuntuu olevan tännä sellaisia ihmisiä joiden tavoite on päästä pätemään ja sanoa aina se viimeinen sana, yleensä mahdollisimman kärkkäästi. Totuus on myös, että me ihmiset olemme erilaisia. Itse en voisi kuvitellakaan kulkevani polkupyörällä joka päivä tuollaista työmatkaa (paitsi kesällä) mutta taasen sisarelleni ei se olisi matka eikä mikään. Ihmisiä on erilaisia ja kaiken lisäksi työ on vaan työtä, ihmisellä on jäätävä elämässä muutakin sijaa ja jos työmatkan takia aikaa jää pois perheeltä, otan mieluummin karenssin. Tämä on minun kantani, sinä ajattelet ehkä toisin. Ei yksi työpaikan hylkääminen maailmaa kaada hyvät ihmiset! Ihmiset voivat ja heidän täytyykin olla eri mieltä, mutta se ei tarkoita että saa olla asiaton tai loukata toista ihmistä!
Kohtele toista ihmistä niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nuori äiti:
Ymmärrän ap: ta täysin. Tämä palsta vaan tuntuu olevan tännä sellaisia ihmisiä joiden tavoite on päästä pätemään ja sanoa aina se viimeinen sana, yleensä mahdollisimman kärkkäästi. Totuus on myös, että me ihmiset olemme erilaisia. Itse en voisi kuvitellakaan kulkevani polkupyörällä joka päivä tuollaista työmatkaa (paitsi kesällä) mutta taasen sisarelleni ei se olisi matka eikä mikään. Ihmisiä on erilaisia ja kaiken lisäksi työ on vaan työtä, ihmisellä on jäätävä elämässä muutakin sijaa ja jos työmatkan takia aikaa jää pois perheeltä, otan mieluummin karenssin. Tämä on minun kantani, sinä ajattelet ehkä toisin. Ei yksi työpaikan hylkääminen maailmaa kaada hyvät ihmiset! Ihmiset voivat ja heidän täytyykin olla eri mieltä, mutta se ei tarkoita että saa olla asiaton tai loukata toista ihmistä!
Kohtele toista ihmistä niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.
Juuri noin.. Ihan samaa mieltä... Kiitos!
:wave:

:O Mun pitäis ton linkin mukaan olla valmis vastaanottamaan työtä 100km päästä! Ei tule kesää, olen mieluummin ilman rahaa kun tuhlaan vapaa-aikanikin matkustamiseen työhön ja takaisin. Kyllä elämässä pitää olla muutakin sisältöä!

Ja ap, tsemppiä työnhakuun!

Niin, ja minä taas autottomana pidän tärkeänä sitä että asun paikassa missä julkiset kulkuyhteydet toimii (vaikka mieluiten tuon 10km matkan kuljen pyörällä jos ilma ei ihan hirviä ole). Muuten töissä käyminen voisi olla vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
:O Mun pitäis ton linkin mukaan olla valmis vastaanottamaan työtä 100km päästä! Ei tule kesää, olen mieluummin ilman rahaa kun tuhlaan vapaa-aikanikin matkustamiseen työhön ja takaisin. Kyllä elämässä pitää olla muutakin sisältöä!

Ja ap, tsemppiä työnhakuun!

Kiitos! Pitää lähteä taas kohta kierrolle.. Eiköhän se siitä.. :wave:

En tiedä eilisesta ketjusta mitään, mutta tämän tekstisi perusteella täällä on taas ollut haukkalauma kimpussa.
Mielestäni sinä olet aina (kun kirjoituksiisi olen törmännyt) ollut todella sympaattinen ja asiallinen kaikkia kohtaan.
Älä välitä :hug:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä