Pahoinvointia/huimausta ovisaikaan?

Onko kukaan huomannut kärsivänsä pahoinvoinnista ja/tai huimauksesta juuri oviksen aikoihin?
En ole varma, ovuloinko juuri nyt, mutta edellisten kiertojen perustella se olisi mahdollista. Tänään olen kärsinyt pahoinvoinnista ja huimauksesta, ja kun katsoin merkintöjä aikaisemmista kierroista, huomasin, että samanlaista pahoinvointia, hajuherkkyyttö ja huimausta on esiintynyt aina päivää ennen ovista, ja joskus ovipäivänäkin.

Onko muilla ollut tällaista oireilua? voisikohan johtua hormoneista, vai onko vain yhteensattumaa?

Minulla on, yltyy joskus ihan oksenteluun asti. Joskus lukioikäisenä sitä lekurilta kysäisin, on kuulemma ihan normaalia ja liittyy oviksen hormonipiikkiin. Jotkut vaan reagoi siihen hormoniin voimalla pahoin. Toisillahan pahoinvointi on PMS-oire. Eli ei syytä huoleen!

Kiitos paljon tiedosta, gilmore! En ollut koskaan kuullut, ja kun pillereitä käytin niin monta vuotta, niin tämä kokemus yllätti mut täysin. Pms-oireisiin tiesin pahoinvoinnin kuuluvankin, mutta en tosiaan ovikseen! Mikähän hormoni on kyseessä? Se luteinisoiva, vai estrogeeni vai keltarauhashormoni? Kun niitä kaikkia kai ilmenee paljon ovisaikaan... :eek:

Ada
En osaa sanoa mistä hormonista on kyse. Tulin vaan sympatiseeraamaan, sillä mulla on samoja oireita. Oviksen aikaan tulee migreeni, vaikka koskaan muuten se ei vaivaa. Harmi, ettei silloin voi sanoa "kulta, päätä särkee ja väsyttää" ;) .

Itsekin olen tuota ap:n kysymystä pähkäillyt ja miettinyt voisiko se tuohon ovikseen viitata. Todella vahvaa pahoinvointia on siis minullakin ollut ~noin oletetun oviksen aikoihin~, ja ihan yökkäysrefleksiä on tullut välillä. Yleensä pahinta tämä pahoinvointi minulla on öisin! Ja tämä kuvotus jatkuu kyllä sitten menkkoihin asti, hieman lievempänä tosin. Tässä kierrossa pahoinvointi iski jälleen, mutta ovistesteihin en plussaa saanut enkä muutenkaan ovista bongannut... Eli ihan pelkästään en tuohon pahoinvointiin ovisoireena uskalla luottaa.

En siis ole yksin! Mulla pari kiertoa sitten oli niin vahva pahoinvointi, että ehdin jo luulla olevani raskaana. Kyseessä olikin vain myöhäinen ovis. Mutta esim. viime kierrossa, joka olikin lyhyempi, pahoinvointia/huimausta oli vain yhtenä päivänä, eli tasan 14 päivää ennen kuukautisia.
Nyt en oikein tiedä, että ovuloinko vai en, kun ainakaan tänään lämmöt eivät vielä olleet nousseet. Mulla sitä paitsi saattaa olla PCO, en tiedä voiko sillä olla jotain vaikutusta asiaan?

Mulla ei joka oviksen aikana ole pahoinvointia,mutta välillä on ja nyt on taas.En teidä onko ollut apua,kun olen omega3 ja jättihelokkia syönyt,mutta ovis on mulla nyt todella sellainen,että sen huomaa,viime yönä nipisteli toista munasarjaa ja tuli nyt äsken vahva plussa ovistestiin ja rinnat ja kipeet ja liman tulo lisääntynyt selvästi.Tuntuu että olisi kuumetta,kun lämmöt on koholla.

Pitää vielä lisätä, kun tuossa aiemmin jo kirjoittelin. Tuosta kirjoituksesta päivän päästä ovistestit näyttivät selvää plussaa, ja "oviskivut" alkoivat. Ja siis, kyllä pahoinvointikin jatkuu, tosin lievempänä. Eli minulla ainakin tästä kierrosta pahoinvointi oli pahimmillaan n. 2-7 pvää ennen ovistikkujen näyttämää plussaa....

täällä kans yks jolla pahoinvointii tässä kierros..eli tänää sain vahvan ovisplussan testiin ja olo on kuvottava :x et kyllä se näköjään voi aiheuttaa pahaa oloa..ellen oo tulossa vatsatautiin :eek: :D

Nonni, mun lämmöt sitten lähtivät torstaina nousuun, eli keskiviikkona olisin lämpökäyrien mukaan ovuloinut. Siispä pahoinvointia tuli just 2 päivää ennen ovista, mikä saattaisi viitata vahvasti siihen, että tuo pahoinvointi/huimaus/hajuaistin herkistyminen liittyisi siihen LH-piikkiin, sehän tulee just 24-48 tuntia ennen ovista naisesta riippuen. Ja vissiin aikaisemmissakin kierroissa tää pahoinvointi olisi tullut ENNEN ovista eikä ovispäivänä, mulla vaan on niin sahaavat noi lämpökäyrät, että on ollut vaikea laskea ovispäivää. Nyt taas oli eka kierto, jolloin lämmöt ovat olleet tasaisemmat ja kerrankin lämmönnousu niin selkeä ja johdonmukainen, että ovispäivän voi bongata ihan helposti.
Paitsi jos ne nytyhtäkkiä villiintyy jotenkin

:LOL:

Yhteistyössä