Pahoinvointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miumau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miumau

Vieras
Olen raskausviikolla 15 ja pahoinvointini jatkuu edelleen hallitsevana.
Olen viimeisen 7 viikon aikana ollut 4 päivää ilman oksentamista, muuten olen oksentanut joka päivä vuorokaudenajasta riippumatta. "Väliajat", kun en oksenna olen todella huonovointinen. Energiaa minulla on ihan normaalisti ja en koe itseäni mitenkään erityisen väsyneeksi, mutta mieli alkaa olla aika maassa, koska en voi tehdä mitään tai lähteä mihinkään, kun olo on karmea koko ajan. Liikuntaa haluaisin harrastaa mutta sekään ei nyt onnistu.
Soitin neuvolaan ja heidän ainoa neuvonsa oli, että syön 2 tunnin välein jotain pientä! Sikäli neuvo on oikein, koska en pysty 1desiä enempää syömään ruokaa kerralla, joten nälkä onkin jatkuva tuntemukseni. Mutta ongelmana on se, etten tiedä mitä syödä koska kaikki etoo ja oksettaa. On hyvin hankala mennä kauppaan, kun koko kaupan haju oksettaa eikä todellakaan tee mieli mitään!
Kertokaa minulle reseptejänne, kuinka olette pahoinvoinnista selvinneet? Serkullani pahoinvointi kesti viikolle 19, joten odotan jännityksellä kuinka kauan oksennan vielä! yyh.

Heissan!

Voi ei.. On varmaan inhottavaa oksentaa. Itse pääsin vain pelkällä etovalla ololla, mutta sekin oli tarpeeksi kamalaa..!

Kannattaa kokeilla kaikkea kylmää; jäämurskaa, vesipullo pakkaseen, kylmiä mandariineja, kylmää omenaa.. Ne ainakin tepsi mulla.. Ruisleivän päälläkin piti olla kylmää kurkkua ja paprikaa:)

Minun ed raskaus meni kans oksennellen,koko raskausaika sekä yöllä että päivällä. Viimeisen kerran vielä synnytyssalissa ennen kuin poika syntyi maailmaan. Viileää,ja tarpeeksi lepoa,nukkuminen auttoi paljon. Rasvainen ruoka ja muutenkin raskas oli todella huonoksi. Nyt nyk raskaudessa oksentelu loppui vk12 ja enää oksentelen vain autolla matkustaessa:)

Muista levätä!

Mulla maistui vain nestemäinen ruoka eli keitot. Ne oli helppo niellä. Liiallinen juominen aiheutti pahaaoloa. Maito, appelsiinit, omenamehu, kukkakaali ja parasta TOISTEN tekemä ruoka! eli kaappiin valmiiksi voileivät jne. jotta ei tarvitse tehdä ruokaa silloin, kun pitäisi jo syödä. Hassulta kuulostaa, mutta siinnä oli jotain taikaa.
Ekasta kärsin 18vk oksentelua, nyt taisin päästä vain 12vk! pari päivää on ollut ok olo

Kiitos neuvoistanne! Tuntuu, että jo teidän tarinoidenne lukeminen helpotti.
Eilinen päivä oli ihan kauhea, oksentelin koko päivän! Tämä aamu on alkanut paremmissa oloissa. Täytyy huolehtia tarkasti parin tunnin välein jotain suuhunpantavaa. Tuntuu turhauttavalta, kun kaikki aika menee nyt ruokailuun ja siihen valmistautumiseen, mutta parempi niin kuin karsea olo koko ajan!
Nyt on jääkaappi täynnä kylmiä syömisiä ja tomaattikeitto odottamassa, niillä eväillä tähän päivään!
Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja kiitos vielä!

Täällä olisi myös yksi joka tuskailee samaisen ongelman kanssa.. Kuukauden verran olen nyt oksennellut ympäri vuorokauden.. väsyttää.. etoo.. Kuitenkin olen raahannut itseni väkisin salille + jumppaan (kevyt ohjelma), liikunnan aikana olo on parempi, mutta sen jälkeen tulee huono - olo melkeinpä varoittamatta..

Kaupassa käynti on minullekin ihan tuskaa, kun on kaikkea esillä ja runsaasti erilaisia hajuja.. Yököttää.. Mulle on auttanut (hetkellisesti) mehujäätelö (makuina appelsiini + päärynä) + marjat + hedelmät.. Noita kahta jälkimmäistä kuluu runsaasti päivän mittaan.. Syön tunnin välein, koska suurin osa tulee sitten oksennuksena ylös, niin tuntuu, ettei sinne masuun jää mitään..

Ens viikon maanantaina mulla on eka neuvola, niin toivottavasti sieltä saa jotain vinkkejä. Luulen kyllä, ettei se auta, kuin kärsiä =)

mulle ainakin lääkäri neuvoi syömään 10 päivän kuurin B6 vitamiinia pahoinvointiin.otin neuvosta vaarin ja neljäntenä päivänä kuurin aloittamisesta pahoinvointi oli poissa eikä onneksi tullut takaisin!

Yhteistyössä