Pahoinvointi loppuraskaudessa

Onko jollakin tullut pahoinvointia loppuraskaudessa? Mulla vko 33 menossa, ja parin viikon ajan ollut silloin tällöin lyhyen aikaa vähän kuvottava olo, mutta nyt on ollut oksettava olo jo pari päivää eikä ruokakaan oikein maistu. Alkuraskaudessa oli tosi vähän pahoinvointia, kertaakaan en oksentanut.

Neuvolassa eivät osannet sanoa mitään, Rennietä kehottivat syömään jos johtuisi happojen nousemisesta. Voisikohan johtua ihan vain väsymyksestä? Ollut tosi katkonaista unta viime aikoina. :|
 
Mulla oli myös pahoinvointia noilla viikoilla ja vieläkin välillä. Kohtu painaa mahalaukkua eikä sinne mahdu niin paljoa kuin ennen joten syö pieniä annoksia, juo mehukeittoja ja syö jogurttia..ihan mikä vaan alas menee ja muista vitamiinit! Närästyksestä voi osittain myös johtua paha olo.
 
Mulla on välillä aamuisin ollut paha olo, jos ei ole aamiaista kerennyt syömään noin tunnin - kahden sisällä heräämisestä. Helpottaa sillä, kun syö aamupalan (sen verran mikä tuntuu hyvältä. Toisena aamuna kaks leipää ja toisena aamuna vain pelkkä jogurtti riittää). Neuvolassa sanottiin, että verensokeri voi olla vaan sen verran alhainen, että elimistö haluaa ravintoa. Tiedä sitä sitten, muuten on vointi oikein hyvä. Rv 39+5.
 
Mulla ihan sama homma (viikkoja 33 ja pahoinvointia toisinaan n. parin viikon ajan), neuvolassa viime viikolla täti sanoikin, että näillä viikoilla voi tulla pahoinvointia ja tuumasin, että joo, olen huomannut.

Neuvolantäti kertoi sen johtuvan siitä, että mahalaukun ja suoliston tyhjeneminen hidastuu entisestään ja koska ruoka on pitempään mahalaukussa, aiheuttaa se pahaa oloa. Närästystä mulla on ollut aiemmin, mutta ei enää vähään aikaan.
 
Olen viikolla 27 ja eilen viimeksi koko aamupala jälleen tuli ulos... välillä pahoinvointi tuntui jo helpottaneen, mutta muutaman helpomman viikon kuluttua se aina tulee takaisin. Uskon, että näin mennään raskauden loppuun saakka. :x
 

Yhteistyössä