pahointointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuuli

Vieras
Hei!
Missä vaiheessa ja monennellako raskausviikolla pahoinvointia on jos on tullakseen? Minkälaisia kokemuksia teillä odottajilla on/ on ollut pahoinvoinnista ja missä vaiheessa vuorokautta?
Pystyttekö pahoinvoinnista huolimatta jatkamaan normaalia elämää vai joudutteko esim. olemaan poissa töistä tai vessan lähettyyvillä jatkuvasti?

Moi,

alkoi viikolla 5+ ja jatkuu vieläkin (rv16)
Viikosta 13 eteenpäin helpottui hieman, enää en oksentanut. Pahoinvointia oli aamusta iltaan ja oksennin ympäri vuorokauden niin että painoa tippui noin 3 kiloa.

Mitään kotitöitä en juuri pystynyt tekemään, mies hoiti ne. Hädin tuskin sain vanhemmat lapset hoidettua.

Mulla oli hirvittävää, mut onneksi niin ei ole kaikilla!

Julia

Moi!
Mulla pienoinen ööllötys alkoi jo enne plussatestiä! Pahoinvointi jatkui aina noin 15-16 viikoille asti. Oksennin tosi paljon ja lopuksi olin sairaalassa pari päivää tiputuksessa.

Vieläkin huonot olot tulevat jos on vatsa kauan tyhjänä. Onneksi aika harvoilla on näin rajua pahoinvointia. Nyt viikkkoja on kasassa18+3.

Hansu

Raskausviikkoja 9 +1

Pahoinvointi alkoi viikolla 5 ja kestää edelleen, 3vk olen ollut töistä pois. Paino tippui 5kg! ja olen ollut jo useasti tiputuksessa.. toivon vaan, että olo jo helpottaisi.. kaikkea on kokeiltu, mutta ei auta.

Itselläni pahoinvointi alkoi rv 8 ja päättyi rv 12. Olo oli niin paha että olin 2vk sairaslomalla ja nyt teen töitä kotoa käsin vaikka olo onkin helpottanut. Tosin allötystä on edelleen ja se voi jatkua koko loppu raskauden. Oksennus meinaa tulla esim. jos joku ruoka haisee pahalle. Tämä on kieltämättä todella ärsyttävää,odotan innolla että raskaus olisi ohi vaikkakin yli puolet jäljellä. Pahoinvointikin on aika yksillöllistä,mutta pahin menee yleensä ohi rv 12-13 tietämillä.

Mulla alkoi pahoinvointi rv 6. Oksensin 1-9 kertaa päivässä. Olin 3 kk poissa töissä, kun en yksinkertaisesti voinut olla ylhäällä. Laihduin 8 kiloa. Lääkityksen myötä pääsin töihin, jolloin oksennus kerrat vähän harveni. Viimeksi olen oksentanut rv 35+1. Nyt menossa 37+5 ja keisarileikkaus on ensi viikolla. Vaivat loppunevat silloin. =)
Pahoinvointi voi siis kestää myös koko raskauden ajan. Onneksi kuitenkin harvemmilla kestää.

Moikka :)

Itsellä alkoi varmaankin noin vko 5 paikkeilla...sellainen ällötysolo, missään vaiheessa en ole oksentanut..etoo vain jatkuvasti, iltaisin pahimmillaan...nyt rv 11+2 niin ei ainakaan kamalasti vielä helpottanut, tuntuu että illat vain pahenevat ja kohta se vielä lentää =)

Itse huomasin sen että iltasella tuleva pahoinvointi on myös merkki väsymyksestä, nukkuminen yleensä auttoi. Mutta aamulla olot jatkuivat :( Sekä myös säännöllinen ruokailu on tärkeää. Itse en pystynyt paljoa kerralla syömään,vähän vain mutta usein. Tietysti jos pahoinvointi on todella rajua ,siihen ei meinaa auttaa mikään mutta onneksi se on kuitenkin aika harvinaista. Mehujää itsellä ainakin auttoi.

Mun huonot olot alkoi n. viikolla 6. Lähinnä sellaista ailahtelevaa kuvotusta ja yökkimistä. Oksentanut olen vain parina iltana ja töissä käynyt normaalisti (tosin pari päivää olin rajun flunssan takia sairauslomalla).

Nyt rv 8+1 ja ihan kuin olo olisi jo pikkuisen parempi ja ruokahalu palaamassa. Tai sitten vaan on väliin sattunut pari parempaa päivää? Selvin alkuraskaus oire on kaltaiselleni suursyömärille on ollut outo ruokahaluttomuus. Mitään ei tee mieli ja ei tule nälkä, vaikka olisi kuinka vähällä syömisellä. Huono olo kyllä tulee, joten pakko on tasaisin välein jotain puputtaa. Hapankorput ja appelsiinit rules! (; Kahvia en pysty juomaan lainkaan.

Yhteistyössä