Pähkäilyä tuplien ostosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansu-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ansu-78

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
1 155
0
36
Oon nyt tullu siihen tulokseen et hommaan tuplat vaikkei niille käyttöä tulekaan kun muutama kuukausi mut en osaa päättää et tyytyäkö halvempaan ja semmoseen mis on heti pari ominaisuutta mitkä ei houkuttais vai maksaako yli puolet enemmän ja ois sit esim heittoaisa minkä haluisin.
Tyrkyllä ois siis:
- Carenan double swing n.1/2v vanhat 150e (uutena 300e), huonoina puolina ettei työntöaisaa saa säädettyä mihinkään suuntaan, korkeus 110cm ja mulla pituutta onnettomat 160cm, jalkatukea ei saa säädettyä ja selkänojan säätö remmeillä. hyvinä puolina et tosi ketterän oloset ja hinta. poika tuskin niissä päikkäreitä nukkuu eli tulis lähinnä tähän kotinurkille käyttöön jos lähetään pidemmälle lenkille tai perhekerhoon eikä oo semmost keliä et poika vois istua pulkassa tai tulla pyörällä.
- Emmaljungan twin cerox -05 400e, hyvänä puolena et ois ehkä vähä paremmat istuintilat ja heittoaisa, huonona puolena toi hinta... ei kuitenkaan sit saa omiaan pois puolen vuoden päästä
- Brion double wave 09/07 400e samat perustelut kun Emmaljungassa

Eli auttakaahan mua ja perusteluita mielipiteeseen. Myös hyvät ja huonot puolet ko rattaista otan ilolla vastaan... :D :flower:

Mulla ei ole kokemusta kuin noista emmaljungoista.Ovat kyllä hyvät käytössä.Ainoa miinus on paino ja koko jos paljon nostelee auton takaluukkuun.Heittoaisaan olen ollut tosi tyytyväinen.Työntelen milloin mitenkin päin tuulen ja auringon mukaan.

Minkälainen ikäero teidän lapsille tulee? Meinaan vaan että riittäisköhän pelkkä seisomalauta? Meillä poika nyt 2v3kk, ja tuplia ei olla käytetty pariin kuukauteen, poika joko seisoo laudalla tai kävelee. Mietinkin tässä just että josko kohtais myis tuplat pois.

Niin tosiaan varsinaiseen kysymykseen en oikein osaa auttaa, kun en noita vaunuja tunne, mutta meillä on X-Adventure Twincot, kolmipyöräiset kapeat tuplat ja voin kyllä lämpimästi suositella noita! Huutiksesta ostin ja 200e maksoin.

Mittaapa vaunujen leveydet, ja sitten vielä kaikkien kyläkohteidenne ulko-ovet, mahdolliset hissinovet ja rappukäytävänovet - ja mikä tärkein: lähikauppanne turvapuomien leveydet.

Meillä on jäänyt nuo heittoaisalliset ostamatta juuri sen takia kun kotimme ulko-ovesta ei mahdu, eikä myöskään kaupasta ulos.

Tarviiko tuplia oikeesti kovin paljon? Mietin vaan kun nykyään lähes jokaisella on tuplat, mutta silloin kun olin itse lapsi 70- ja 80-luvuilla, ei ollut muilla kuin kaksosten äideillä. Eli silloin ilmeisesti se isompi lapsi joutui kävelemään enemmän ja jos ei jaksanut kävellä niin kannettiin, vai?

Mä ostasin halvimmat, koska sanoit et käyttöaika ei ole pitkä. Ite ostin käytettynä Babyweltin tuplat (halvimmasta päästä tuplissa, mutta vastasivat mun odotuksiani ja vaatimuksiani), ja oon niihin tosi tyytyväinen, meillä tosin tulee käyttöikäkin olemaan suht pitkä kun lapset on vuoden ikäerolla, toinen nyt 2kk ja toinen 1v 2kk...

Ikäeroa tulee melkein 2v8kk. Periaatteessa ei enää rattaita tarvittais kun puisto lähellä mut tonne perhekerhoon kun tosiaan on matkaa vähän enemmän niin menee matka vähä nopeempaa jos poika rattaissa. Ja kun istuu niis viel ainakin toistaseks ihan kiltisti sillon kun pidemmälle lenkille lähetään.
ton lyhyen käyttöiän takia oonkin tullu siihen tulokseen et hommaan käytettynä kun ei viittis mitään 700e maksaa n.puolen vuosden käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Tarviiko tuplia oikeesti kovin paljon? Mietin vaan kun nykyään lähes jokaisella on tuplat, mutta silloin kun olin itse lapsi 70- ja 80-luvuilla, ei ollut muilla kuin kaksosten äideillä. Eli silloin ilmeisesti se isompi lapsi joutui kävelemään enemmän ja jos ei jaksanut kävellä niin kannettiin, vai?

On tainnut silloin olla sisaristuimia.Silloin vaunuissa oli kunnon metallirunko.nykykärryt on niin keveitä ettei niihin saa laittaa sisaristuinta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Mittaapa vaunujen leveydet, ja sitten vielä kaikkien kyläkohteidenne ulko-ovet, mahdolliset hissinovet ja rappukäytävänovet - ja mikä tärkein: lähikauppanne turvapuomien leveydet.

Meillä on jäänyt nuo heittoaisalliset ostamatta juuri sen takia kun kotimme ulko-ovesta ei mahdu, eikä myöskään kaupasta ulos.
Tätä ongelmaa ei sinänsä ole kun asutaan omakotitaloalueella eli rattat voi jättää ulos ja kauppaan asti ei rattailla lähetä. Ja rattaat menee säilytykseen varastoon eli ei tarvii saada sisälle mahtumaan. Ainut missä mahd tullan kotikulmien lisäks tarviimaan on jos lähetään käymään jossain ostoskeskuksessa mut sinne oon aatellu et ottaisin sit mahd mukaan perusrattaat ja kantorepun.

Alkuperäinen kirjoittaja Ansu-78:
Ikäeroa tulee melkein 2v8kk. Periaatteessa ei enää rattaita tarvittais kun puisto lähellä mut tonne perhekerhoon kun tosiaan on matkaa vähän enemmän niin menee matka vähä nopeempaa jos poika rattaissa. Ja kun istuu niis viel ainakin toistaseks ihan kiltisti sillon kun pidemmälle lenkille lähetään.
ton lyhyen käyttöiän takia oonkin tullu siihen tulokseen et hommaan käytettynä kun ei viittis mitään 700e maksaa n.puolen vuosden käytöstä.

miten olisi seisomalauta jo olemassa oleviin vaunuhin?

meillä ikäeroa 1v2kk ja käytössä on brion vaunut. tähän asti pelittänyt hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Meillä äiti sano et usein käytäntö oli et jos isompi lapsi hyytyi, hän kiipes tavarakoriin sitten huilimaan, siellä oli tietty pehmuste siltä varalta, eli joku filtti tai peitto siellä. Ei tosiaan ollu kaksostenrattaita sillon kun kaksosten äideillä vaan et niin vaan on munkin vuotta vanhempi velipoika menny tavaratilaan köllimään jos ei oo jaksanu kävellä kun meikäläinen on ollu vaunuis. Nykyään varmaan sais jonkun syytteen siitäkin :whistle:

No meillä ikäeroa tulee noin 2,5v ja tuplat hommattiin koska esim neuvolaan on yli 3km yhteen suuntaan. Ja toisaalta käyttöä on yöhemmin mun työssä. Ja mä päädyin noihin carenoihin, mahtuvat meidän auton liikkuvat tosi näppärän tuntuisesti ja ovat halvat. Vauvalle ostettiin siihen sitten koppa joten vauva on työtäjään päin ja isompi matkustaa naama menosuuntaan kätevää. Saa nähdä millaisiksi nuo käytössä osottautuvat

babyweltit on tääläkin. edulliset tuplat ja kaikinpuolin hyvät. hinta oli uutena 380? muistaakseni. kait niitä saa käytettynäkin. meillä ikäeroo on nuorimmalla 1v1kk
ostin carenan tuplat myös varuiksi esikoiselle ja keskimmäiselle kun hän syntyi. niillä ikäeroo oli 3 vuotta. koskaan en tuplia tullu tarviin,esikoinen käveli jo hyviä matkoja.

Kiitokset kaikille vastanneille... :flower: Taidampa siis soittaa ostavani ne Carenat. Ompahan sit yks harmituksen aihe pojalta pois kun pääsee poikakin istumaan jos väsyy matkalla. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mä taas suosittelisin ennemmin peräkkäin istuttavia kaksostenrattaita. Jotenki näppärämmät, noinki isolla ku vierekkäin :snotty: oma kokemukseni.
Noi mä oon hyllyttänyt niiden pienien pyörien takia... tai ainakin ne mallit mitä oon nähny, on kaikki pienillä pyörillä. Hiekkateitä jonkun verran ja käytössä just pahimpina loskakeleinä.

Ehdit jo tehdä päätöksen,mut vastaan silti.

Meillä lasten ikäerot olleet 2v8kk ja 2v4kk ja mitään tuplarattaita ole tarvittu.Vauva vaunuissa/rattaissa ja isompi kävellyt tai ollut seisomalaudalla.Hyvin on pärjätty näin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mä taas suosittelisin ennemmin peräkkäin istuttavia kaksostenrattaita. Jotenki näppärämmät, noinki isolla ku vierekkäin :snotty: oma kokemukseni.

No minä taas en oman kokemuksen perusteella enään edes katso perkkäin istuttaviin päinkään. Eihän ne käänny mihinkään ei kulje hangessa ja painaa aivan hirveesti. Ainakin ne mitkä meillä parivuotta sitten oli.
Seisomalauta taas on mielesttäni hankala. Vaikea työntää kun joku seisoo siinä välissä. Ja miten nuo hangessa kulkee. Täällä onneksi oli ainakin vielä viimetalvena lunta, mutta pulkkaa ei kuitenkaa voinut vetää kun kokoajan hiekoitettiin.
No nämähän on makuasioita

Meillä kun tot seisomalautaa ei uskoakseni saa noihin rattaisiin. Ja noist 150e maksavista uskon saavani jotain takasinkin jos ei käyttöä ole. Toki siis muistakin mut ei oo sit niin iso raha kiinni kun nois kalliimmissa merkeissä.

Yhteistyössä