Pahin kriisi minkä olet/perheesi kokenut!!

Harmaatakin harmaampi ja syystä
Mulle itselle iso kriisi oli 14vuotiaana se että menetin neitsyyteni silloselle poikakaverille ihan vaan siks etten uskaltanut sanoa etten halua... Joku sanoisi että väksisin makaaminen,mutta en tiedä kun ei poika sitä sillon tiennyt

Remontti. mun äidin kuolema, miehen äidin kuolema 6 päivää ennen meen häitä, mun enon kuolema, työpaikkakiusaaminen, lapsettomuus. On niitä muitakin, en jaksa miettiä kaikkia, mut kyllä ne ajan kanssa helpottaa.
Henkilökohtaisia kriisejä ennen miestä oli raiskausyritys, sairaus ja isän kuolema.

Harmaatakin harmaampi
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaatakin harmaampi ja syystä:
Mulle itselle iso kriisi oli 14vuotiaana se että menetin neitsyyteni silloselle poikakaverille ihan vaan siks etten uskaltanut sanoa etten halua... Joku sanoisi että väksisin makaaminen,mutta en tiedä kun ei poika sitä sillon tiennyt
Vaikka kuluneesta on aikaa jo monta vuotta niin silti asia tuntuu todella pahalta vieläkin. Ja huomaa kyllä että on jättänyt jälkensä

.
Vanhempien alkoholismi ja perheväkivalta, isän seksuaalinen lähestyminen, rikkinäisen kodin aiheuttama vääristynyt minäkuva, parikymppisenä kotini palaminen ja kaiken tuhouuminen, ahdistava, alistava 7vuoden parisuhde, ero edellisestä, lapsettomuus, koiran lopettaminen sairauden vuoksi, kolme keskenmenoa.
Isäpuolen kuolema ja äidin itsemurhayritys.

Äkkiä vois kuvitella, että suurin kriisi on ihan koko elämä, mutta kaikki nää on koskettanu, kasvattanu ja avartanut sielua. Usko yläkertaan ja parempaan huomiseen on toiminut kantavana voimana.
Aina välillä tarvii itkeä, että taas jaksaa.

Hiep
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Vanhempien alkoholismi ja perheväkivalta, isän seksuaalinen lähestyminen, rikkinäisen kodin aiheuttama vääristynyt minäkuva, parikymppisenä kotini palaminen ja kaiken tuhouuminen, ahdistava, alistava 7vuoden parisuhde, ero edellisestä, lapsettomuus, koiran lopettaminen sairauden vuoksi, kolme keskenmenoa.
Isäpuolen kuolema ja äidin itsemurhayritys.

Äkkiä vois kuvitella, että suurin kriisi on ihan koko elämä, mutta kaikki nää on koskettanu, kasvattanu ja avartanut sielua. Usko yläkertaan ja parempaan huomiseen on toiminut kantavana voimana.
Aina välillä tarvii itkeä, että taas jaksaa.
Se on tosi että vaikeuksien kautta ja niiden ansioista on saanu uudenlaista näkökulmaa elämään ja osaa arvostaa pieniä asioita

vieras
Minun masennut ja itsemurhayritys. Tällä hetkellä on vaikeaa, jopa ylitsepääsemätöntä mieheni ex vaimo. Tämä nainen tekee meidän elämän lähes mahdottomaksi ja ero alkaa olla väistämätöntä. En enään jaksa!

Molempien lasten keskosuus ja esikoisen aivoverenvuoto vastasyntyneenä (siitä johtuen nyt kehityshäiriö, kielellisiä vaikeuksia, keskittymis vaikeuksia, ylivilkkautta ym. ja lievä cp-vamma), miehen ahdistuneisuushäiriö/masennus ja työttömyys, rahavaikeudet (ainainen pennin venytys). 2 keskenmenoa.

Eron partaalla monesti käyty, mutta aina kuitenkin selvitty ja edelleen yhdessä...vaikka vaikeeta on ollut viimiset 5v.

JONSERED Karhunkantaja
Hmmm, tulipalo, pomon vangitseminen, äijän pidätys kuultavaksi, tutun lapsen palaminen hengiltä, isäni syvä depressio, suvun keskinäinen vihanpito... vanhempieni alkoholismi...

Ei siis varsinaisia kriisejä, vain värikästä elämää. :D

uskovainen
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Oman lapsen kuolema :'( Ja no,eipä siitä taidettu selvitä miehen kanssa kun kerran ei enää yhdessä olla...... :/
mä en ikinä pääsis yli,eikä ehkä kuulukkaan,täytyy vaan oppia elämään asian kanssa, uskon kyllä raamattuun ja kuolemanjälkeiseen elämään,olen aina lohduttautunut sillä että lapset pääsee aina taivaaseen, mutta aikuiset tekee itse sen päätöksen miten tän surkean pienen elämänsä täällä elävät,ehkä parempi niin että pääsee lapsena taivaaseen ku aikuisena helvettiin,aika karusti sanottu mutta uskon tähän sydämmessäni.

minun pitkään jatkunut vakava masennuns, itsariyritykset, sairaalajaksot... pojan "menettäminen", siis joutui muuttamaan isänsä luo mun tän paskan masiksen takia :'(

Nyt näyttää onneksi valoisammalta, parin vuoden sisällä mahdollisuus saada poika takaisin :D , sitä toivoo sekä poika että me täällä...

Henkilökohtaisesti omassa elämässäni äidin syöpä ja varsinkin sen räjähdysmäinen uusiutuminen, petetyksi tuleminen toistuvasti entisessä suhteessa, "oikeaan omaan itseeni tutustuminen" tuossa reilut pari vuotta sitten oli kivinen tie.

En oikein tiedä. tuntuu ettei mikään saa horjumaan.
en koe kriisejä pahoina vaan elän niistä eteen päin.
Niin kauan kun on elämää on toivoa.
eikä tämä nyt tarkoita etteikö vaikeita tilanteita ja kriisejä ole ollut mutta aina on niistä selvitty.
en ala niitä tähän erittelemään kun asioihin kuuluu monia muitakin ihmisiä ja aika moni tietää mun nimimerkkini.

jota olen elänyt 22 vuotta on ollut yhtä kriisiä :xmas: en muista edes että mikään olis normaalisti (tai no mikä on normaalia kellekkin) isäni oli elämäntapa rikollinen,oli välillä vankilassa,välillä kotona,muutimme aina isän perässä,vaihdoin ala-asteella pelkästään 5 kertaa koulua ,kotona asiat oli sillain hyvin että oli aina komea talo ja hienot autot ja siistiä,puhdasta,hieno koti, sain kaiken mitä halusin,äitini on kunnollinen ja maailman paras äiti,isäni oli väkivaltainen äitille,puukotti ja ampui tätä kerran jolloin äiti meinaskin kuolla,pahinta aikaa oli kun olin joku 7-8v,isäni veti kovia huumeita,joka viikko sain soittaa poliisit ku isä räjähti ja oli heittämäs äitiä parvekkeelta tai paisko pitkin seiniä,mulla oli vastasyntynyt pikkuveli jonka otin mukaan ja juoksin naapuriin tai johonkin pois pakoon niiden tappelulta,äitiltä lähti tukka ja millon mikäki käsi murtunut, isä poltti sen vaatteetkin kerran.
Jouduttiin jossain vaiheessa veljen kanssa lastenkotiin ja sillä välin meidän koti oli palanut maan tasalle,isääni syytettiin vakuutuspetoksesta mulla meni siinä lelut ja valokuvat ja kaikki rakkaat tavarat.
isä joutu pitkäksi aikaa linnaan,äiti oli köyhä yh, muutettiin johki kauheeseen lähiöön kamalaan kämppään missä ei ollut paljon mitään huonekaluja,kaikki oli mennyt.
isä ja äiti eros, lapsuus oli 1 helvetti,ei mitään hyvää muistoa.
mun pikkusisko kuoli äitin mahaan kun olin 6v. oli kehitysvammainen. :(
äiti meni naimisiin rikkaan yrittäjän kanssa,ovat olleet nyt 10v. naimisissa muutettiin toiselle puolelle suomea sillon, uus koulu oli ihana ja kaverit,päästiin "maalle" asumaan rauhaan, isäpuoleni kuitenkin selvisi sellanen puoli että on hyvin alkoholiin taipuva,joi välillä 1kk putkeen ja makas vaan kotona,oli kauheet katteltavaa,on kuitenkin hyväsydämminen ihminen,ei lyänyt eikä mitään ikinä, sitten kun täytin 15v. isäni kuoli ampuma-välikohtauksessa,mikä oli mulle pahinta ikinä,en vielkään ole päässyt yli,jäi niin paljon asioita mitä olisin halunnut tietää näin aikuisena.
meni sukset ristiin isäpuolen kanssa niin pahasti,että olin juuri päässyt 9 luokalta kun muutin pois kotoa,olin 15v. melkein 16v. sain kuitenki oman asunnon,siitä alkokin sitten se että juostiin baareissa koulun lisäksi vaan. Sitten tapasin jossain vaiheessa exäni joka oli ihana ja kultanen mies, olimme vuoden yhdessä kun aloin odottaa poikaa, olin 18v. kun sain pojan,20v. kun sai tytön, mies alko yhtäkkiä sekoilemaan,ryyppään ja vetään lääkkeitä,oli 3vkoa kerran pois kotoa,ajeli kännissä autoja puuhun jne.meinas kuolla monta kertaa omaa tyhmyyttään,mulle riitti,viimene pisara kun sain tietää 3vkoa ennen synnytystä et sillä on suhde toisen kanssa,löysin tämän naisen omasta sängystä.
nyt ollut 2v. yh:na ja olen onnellinen,en ikinä uskonut että voisin olla näin onnellinen,mulla on 2 maailman ihaninta lasta,olen nuori ja kaunis ja kaikkea,mulla on ihana koti,työ.paljon ihaniaystäviä,harrastuksia..kunhan valmistun koulusta niin haluan oman yrityksen. En ole ikinä lannistunut mistään,en vaan osaa,elämä on niin ihanaa!

no lapsuuden perheessä varmaan lama, velkasaneeraus, työttömyys, siskon skirtsorelnia ja
tän nykyisen mun oman pikkuperheeni kanssa on varmaan mun masennus ja itsemurhayritykset(siis enen lasta jo tapahtuneet)

selvitty, no se onkin jo pidempi tarina :whistle:

Yhteistyössä