Pahimmat synnytyksen jälkiseuraukset?

Kaikista pahinta oli mun mielestä ummetus ja sitä seuranneet peräpukamat :kieh: Sitä kestikin pari kuukautta synnytyksen jälkeen...

Toinen, ei niin kiva juttu, oli "kolmas tissi" eli turvonnut maitorauhanen (?) kainalossa. Sen päästä tuli jopa maitoa :eek: Kätilöt neuvo että siihen ei saa koska se vaan lisää maidon eritystä ja neuvolan terkkari sanoi että pitää hoitaa hieromalla suihkussa.

Kaikenlaista sitä saakin kestää.
 
Täysin ruvella olleet rinnanpäät, kipu oli aivan hirvee, sitten vielä kätilö sanoi että laitetaan niihin sitruunanmehua - hyvä etten läväyttäny tätiä :LOL: :LOL: Ja sairaalan papereissa lukee että rinnat terveet.....
Niin ja viikko synnytyksestä kauheet vatsakivut kun kohtu ei ollutkaan tyhjentynyt, tulipa muutamat itkut tirautettua, eniten pelotti että joudun kaavintaan. Onneks tyhjeni lääkkeillä, kipu vaan oli aika rajua!!!
 
susa05
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 06:50 LisaMarie kirjoitti:
Älyttömän pitkä jälkivuoto ei ollu kesällä mitenkään kiva juttu, vaikka siihen ei mitään kipuja tai tulehduksia liittynytkään. Kesti yli 8 viikkoa!
ei se ollut kivaa talvellakaan =)
 
Soiku
Melkoisen kokoiseksi turvonnut häpäri vaikeutti istumista ja seisominenkin oli yhtä tuskaa, kun sitä häpäriä pakotti niin pirusti. Ja käveleminenkin oli tosi kivuliasta, kun sen turvotuksen epäselvyyden takia kätilö harsi mun pienen repeämän vain hätäisesti kasaan. Ompeleiden päät jäi ihan liian pitkäksi ja hiersivät alapään helläksi.. Piti käväistä äitiysneuvolan terkan luona sitten pätkimässä ne päät parin viikon päästä. Turvotus ja mustelma laski kuukaudessa.

Mulla muuten lukee kanssa äitiyskortissa, ettei ole repeämiä tai muita ongelmia.. Äitiysneuvolan terkka sitten korjasi korttiin oikeat tiedot jälkikäteen.
 
solmu
Mä vastaan että ongelmat seksin kanssa. Mulle tehtiin imukuppisynnytys ja repesin. Haava ei tahtonut parantua, sitä juoksin näyttämässä 4 kertaa jälkitarkastuksessa ja jopa naistenklinikalla. Lisäksi mulla on ollu tosi kuivat limakalvot (täysimetin 6kk) ja arpi aristanut. Ja arvata saattaa ettei seksi oo oikeen maistunut. Miehen ymmärtämättömyys tuli mulle yllätyksenä, oon ollut häneen pettynyt, kuinka huonosti kesti sitä aikaa. Nyt vasta kun synnytyksestä on kulunut vuosi, alkaa seksikin pikkuhiljaa onnistua. Ei tosin vieläkään varsinaisesti tee mieli :\|
 
Ylivoimaisesti pahinta on ollut ekan ja viimeisen (3.) synnytyksen jälkeen alkanut kova vuoto. Alkoi molemmilla kerroilla kotona yöllä viikko synnytyksen jälkeen. Eka kerralla hb laski 60 ja sain 4 pussia verta ja toka kerta olikin sitten huomattavasti pahempi.
Vuoti kuin vesihanasta ja jouduin kaavintaan, verta menetin ainakin 3 l, todennäköisesti enemmänkin. Olin niin huonossa kunnossa, että alkoi taju mennä, vasta sitten kärrättiin leikkuriin. Sain 6 pussia verta ja muita nesteitä pumpattiin paineella suoniin (joita ei enää meinannut löytyä, jalasta onneksi sitten löytyi). Viikko tämän reissun jälkeen, jouduin vielä kolmannenkin kerran sairaalaan, kun alkoi taas yöllä vuotaan kuin vesihanasta. Sitten ei lääkäritkään meinanneet tietää mitä tehdä. Saatiin rauhoittumaan suoneen tiputettavalla hyytymistekijä lääkkeellä.
Näitten kokemusten jälkeen ei todellakaan tee mieli enää synnyttämään. Kukaan ei osaa kertoa, mistä johtui. Kuulemma selittämätöntä vuotoa.
 
ArtStaanRuupSas
JÄLKIVUOTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä inhoan sellaista YLI KAIKEN :kieh: musta synnytyksessäkin kauheinta oli kun sitä vettä lirahteli kun vähäkin liikkui.. :( No sit osastolle päästyäni pidin kolmea sairaalan "pientä" sidettä housuissani...ja luulin et se kestää muutaman päivä'n, kunnes kätilö sanoi että useita viikkoja...meinas siin vaihees kiinnostus loppua =) :D
 
Kaikki mikä meni ohi viikoissa, on OK, mutta minusta kamalinta on se, että varmaan lopun ikääni saan kärsiä siitä, ettei pidätyskyky ole enää entisellään. LEnkkeilyn olen saanut unohtaa lirahtelun takia, joskus seksinkin aikana saattaa "kostua" vähän aiottua enemmän...
 
Mulla tuli kans tosi kivuliaat pukamat,jotka sain hoidettua ahkeralla suihkuttelulla,kuitupitoisella ruoalla ja voiteilla/puikoilla.Ei saa päästää vatsaa yhtään kovalle.

Mulle tuli kans 3.tissit kainaloihin ja oli niin kipeet,että oli pakko olla kädet ylhäällä,

Nyt synnytyksestä 6 viikkoa ja olen jo aikaslailla entiselläni,paitsi että jälkivuotoa vieläkin ja kohtutulehdus :( ei siis uintia tänä kesänä....

Oon oppinut sen,että kaikki vaivat paranee jossain vaiheessa,vaikka sillä kivun hetkellä tuntuukin ihan kamalalta!!!!!!
 
kaksi viikkoa kestänyt iskias hermon kramppi tai jotain sellaista se lääkäri papereihin kirjoitti... kahteen viikkoon en päässyt kävelemään kunnolla ollenkaan ja vauvaa en meinannut uskaltaa kotona siirrellä... toivottavasti nyt ei käy samalla lailla!!
 
Mulla oli ehdottomasi sektion aikana lysien vatsanpeitteideni sisään joutunut ilma, jota ei saatu pois edes pierupillereillä - kipua riitti (ei sektiohaavassa vaan) mahan alueella monta viikkoa...

Ens kerralla pidän huoli, ettei ilmaa jää niin paljon (siis jos joudun uudestaan sektioon...) \|O
 
Äiti-04
Jälkivuoto mitä tuli välillä kun esterin pyllystä. Sit kolme viikkoo synnytyksestä vuotoo alko tulee ku saavista kaataen ja eikun sairaalaan ambulanssilla ja kaavintaan. Jälkivuotoo kesti yhteensä 8 viikkoo. Eppari ei meinannu parantua ja mahtavan kokoiset pukamat vaivat. Eikö se 19 tunnin synnytys olisi riittänyt???
 

Yhteistyössä