Pahanhajuinen hengitys + kurkkukipu, kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halitoosi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Halitoosi

Vieras
Vaivana ollut jo ainakin kuukauden ajan puristava tunne kurkussa ja aina välillä jostain syvemmältä nielusta nouseva, järkyttävän pahanmakuinen (ja varmasti -hajuinen) hengitys, mistäköhän voisi johtua?

Mulla oli joskus teininä sellanen vaihe että mulle tuli kurkkuun sellasia valkoisia rakkuloita tuonne nielun onteloihin. Ne oli aika pahan hajuisia.. :x Mun muistaaksen terkkari kutsui niitä "propuiksi". Niitä voi itse painella ulos sieltä onteloista esim hammasharjan toisella päällä tms. Jos se menee pahaks ni pitää leikat risat pienimmäks.. Kuulemma! Mulla se meni itsestään ohi n 2 kk.. En tosiaan tiedä onko sulla tämä sama juttu mutta yks arvaus vaan..

Mulla on aina välillä noita proppuja, ja silloin saattaa tuntua kurkku just tuollaiselta puristavan kipeältä. Haju on ainakin kammottava. Silloin jos tulee flunssaan liittyvä kurkkukipu, niin silloinkin hengistys haisee ja "maistuu" tosi pahalle, mutta eri lailla pahalle.

Mulla oli hiljattain ainakin viikon kurkku kipeä noiden valkosten köntsäkerääntymien takia ja aattelin sitten, että nyt saa riittää. Painelin vanupuikon avulla hyvässä valossa niin pitkään nielurisojen reunoilta, että sain ne tyhjiksi. Olihan se niperrystä ja laittoi yökkäyttämään, mutta kannatti -heti kohta loppui kurkkukipu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähden tästä taas peilin eteen... Osaako joku muuten kertoa mistä noi proput tulee?

Ne on ruoantähteistä yms kertyvää moskaa nielurisoissa ja muuallakin siellä suunnalla.

Aina ne ei näy jos on tarpeeksi syvällä. Sillon kannattaa vaan yrittää kurlailla. Joskus irtoaa myös kun kiskoo limaa sillain oikeen syvältä, siis sillain röhisemällä jos ymmärrät mitä tarkoitan, varsinkin aamuisin.

Yhteistyössä