Raskauden aikaiset rytmihäiriöt/tuntemukset? ja miksei muutkin rytmihäiriöiset. kokemuksia ja vertaistukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loppukolmanneksella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loppukolmanneksella

Vieras
Ennen raskauttakin toki ollut mutta nyt viikon sisällä tilanne räjähtänyt käsiin. Olen loppukolmanneksella ja hengittäminen ym muutenkin hankalaa (rv 32) , kuitenkin nyt ollut jatkuvaa "puristusta", tuntuu että koko keho hytkyy pumpun rytmissä, lisälyöbtejä pukkaa taikka jättäö lyönnin välistä. levon jälkeen pahin. välillä syke tosi matala ja välillä tuntuu nousevan pilviin. on tässä toki ollut stressiä ja flunssaakin alkoi pukata päälle, mutta ei ole aiemmin tehnyt tuollaista. hb on kunnossa, verenpaineet matalahkot.. Vaan kun tälläinen stressaa lisää ha pelottaa ja tuntuu että tulee kohta joku sydäri. :/ vaikka se puristava tunnekin voi johtua ihan raskaudesta,lihaksista tai ties mustä. sydäbfilmit olleet aina aiemmun ok ettei mitään vaarallista ole löytynyt.. eikä viitti päivystykseen tänään mennä. öisinkin vaan herään hikoiluun ja tykyttelyyn. :/ oisko nyt joku hormonaalinen juttu vai onko syytä olla huolissaan? ja millaisia kokemuksia teillä asiasta? anteeksi kirjoitusvirheet, puhelimella olen ja näyttö toimii miten sattuu...

Pumppu reagoi psyykkeeseen myös. Kokemusta on. Jos on kova stressi ym. niin varmana tulee lisälyöntejä ym. Ei ne ole vaarallisia jos levossa tulee. Inhottavia kyllä. Sano asiasta neuvolassa seuraavan kerran. Koita olla stressaamatta.

Mulla niitä tekee kilpirauhasen vajaatoiminta. Onko sulta katottu koskaan sitä?
Mulla on ihan viitearvojen alarajoissa ja nyt lääkityksen jälkeen ovat jääneet pois.

Mulla oli ekassa raskaudessa kans ihan hirveesti rytmihäiriöitä, alkoi monesti yskittää ihan se miten kovasti pumppu hyppi - eivät onneksi yleensä ole vaarallisia, mutta aivan inhan tuntuisia. Jos sua huolestuttaa, kannattaa käydä sydänfilmissä neuvolassa, ei vie kuin hetken ja saa mielenrauhan :)

Kiitos teille! no viime päivinä lisäntyneet, ja lisälyönnit + jää pois välistä. lisäksi pulssi heittelee..lieeneekö normaalia? :/ ähhpelottaa vaan niinankarasti. muutenkin kun vielä henki ahtaall ja niitä pieniä puristuksia tulee ja tuntee heti kun pumppu sekoaa. :( kilpirauhasarvot otwttu joskus kk sitten ja oli ok...

Yhteistyössä