V
vieras
Vieras
Ei lapsia tarvitsee kasvattaa hattarassa tai manalassa.. kultainen keskitie tässäkin asiassa. Mutta ei lapsien niskaan todellakaan tarvitse heittää valtavaa maailmantuskaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Tottakai saa itkeä ja surra, mutta mielestäni on myös aiheellista muistuttaa tarpeen tullen tai eri tapahtumien johdosta, että pahoja asioita voi sattua joskus omallekin kohdalleen. Jos niistä ei ikinä varoita, niin se on jo sitä pumpulissa kasvattamista.
Alkuperäinen kirjoittaja (:D :mun sisko oli järkyttynyt kun yläasteella joku tyttö oli tehnyt abortin...isäpuoleni kun aika monesta asiasta on kuulemma sanonut että tollasta tapahtuu vaan salkkareissa.
Mä oon yli 30 ja sisko on 16.Avasin sanaisen arkkuni ja kerroin että kaikki mitä salkkareissa tapahtuu tapahtuu oikeessakin elämässä, mut ei ehkä samoille tyypeille kokoajan
Siinä todellakin esimerkki et tää tyttö ei pahasta tienny mitään, kun jo tota abortista järkytty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja (:D :mun sisko oli järkyttynyt kun yläasteella joku tyttö oli tehnyt abortin...isäpuoleni kun aika monesta asiasta on kuulemma sanonut että tollasta tapahtuu vaan salkkareissa.
Mä oon yli 30 ja sisko on 16.Avasin sanaisen arkkuni ja kerroin että kaikki mitä salkkareissa tapahtuu tapahtuu oikeessakin elämässä, mut ei ehkä samoille tyypeille kokoajan
Siinä todellakin esimerkki et tää tyttö ei pahasta tienny mitään, kun jo tota abortista järkytty
Eikö abortista kuulu olla järkyttynyt?
Alkuperäinen kirjoittaja (:D:täytyy vielä lisätä, että nyt teini iässä tuntuu että tyttö on vielä enemmän sekaisin kun "saa tietoonsa" asioita jotka ovat ihan arkipäivää ja hän on kuvitellut maailman niin ruusuiseksi paikaksi.
En kyllä ymmärrä miten on uutisilta ja oikealta tiedolta välttynyt näin kauan?!
Vai sokea luottamus vanhempaansako vaan on riittänyt sivuuttamaan kaiken?
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Ei aavistusta. Tää ilmeisesti on nyt kummunnu näistä kouluampumisista, tää sun ajatus. Mä en tajua, miksi esim. koulussa pitää puhua tuollaisesta.
Kyllä sen oppii ilman eri opetusta, että maailma ei aina ole kiva paikka ja pahojakin asoita tapahtuu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja (:D :mun sisko oli järkyttynyt kun yläasteella joku tyttö oli tehnyt abortin...isäpuoleni kun aika monesta asiasta on kuulemma sanonut että tollasta tapahtuu vaan salkkareissa.
Eikö abortista kuulu olla järkyttynyt?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei lapsia tarvitsee kasvattaa hattarassa tai manalassa.. kultainen keskitie tässäkin asiassa. Mutta ei lapsien niskaan todellakaan tarvitse heittää valtavaa maailmantuskaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Ei aavistusta. Tää ilmeisesti on nyt kummunnu näistä kouluampumisista, tää sun ajatus. Mä en tajua, miksi esim. koulussa pitää puhua tuollaisesta.
Kyllä sen oppii ilman eri opetusta, että maailma ei aina ole kiva paikka ja pahojakin asoita tapahtuu.
Koulussa pitää puhua tästä, koska asia painaa monia lapsia ja nuoria. He miettivät miksi ja miten. He ovat ahdistuneita ja peloissaan. Siksi siitä pitää puhua.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Ei aavistusta. Tää ilmeisesti on nyt kummunnu näistä kouluampumisista, tää sun ajatus. Mä en tajua, miksi esim. koulussa pitää puhua tuollaisesta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Keskustelin asiasta muiden äitien kanssa eräänä päivänä ja hämmästyin, miten erilaisia ajatuksia meillä oli juuri perusasenteen opettamisessa ihmisiä ja elämää kohtaan. Monet olivat esim. opettaneet lapsille, ettei vieraille ihmisille saa puhua lainkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Minä en ole ainkaan halunnut kasvattaa lapsiani karaisten heitä ennalta maailman pahuuteen. Päinvastoin, olen pyrkinyt suojelemaan lapsuutta ja lapsen luottamusta elämään, ihmisiin ja maailmaan. Varjelemaan turhalta tiedolta, suojamaan asioilta, jotka aiheuttavat turhaa hämmennystä.
En opastamaan asioissa, joista heidän ei mielestäni vielä vanhimman ollessa vasta 8v. tarvitse tietää.
Pumpulissa en ole pitänyt, eikä lintukoto ole säilynyt liattomana. Onhan heidän eteensä tullut pahojakin asioita, mutta nekin olen yrittänyt kertoa siten, että se usko ja luottamus elämään säilyisi. Tänä aamuna käsitttelin lyhyesti eilen tapahtunutta.
Tosin, siihen, että ihminen on rajallinen ja raadollinen -siihen karuun totuuteen he ovat törmänneet ihan jokapäiväisessa arjessa kanssani. Mitään kiiltokuvakuplaa en ole heille puhaltanut.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Ei aavistusta. Tää ilmeisesti on nyt kummunnu näistä kouluampumisista, tää sun ajatus. Mä en tajua, miksi esim. koulussa pitää puhua tuollaisesta.
Koulussa pitää puhua tästä, koska asia painaa monia lapsia ja nuoria. He miettivät miksi ja miten. He ovat ahdistuneita ja peloissaan. Siksi siitä pitää puhua.
Mutta eikö kodin pitäisi olla se paikka, jossa ahdistukset ja pelot puretaan?
Meillä ei esim. eilen katottu telkkua, kun oli vähän huonejärjestelyjen muutoksia meneillään ja telkku jäi huonekalujen taa väliaikaisesti. Eikä sitten tullu muutenkaan mieleen tuosta lapsille puhua, niin mitäs jos aamunavaus onkin nyt joku hiljainen hetki, ja lapsilla ei hajuakaan mille?
JOs ne vaan kuulis sen uutisista tai lukis lööpistä, ne vaan toteais että jaa, noin on käyny, mutta kun koulussa kerrotaan, että nyt kuuluu olla enemmän järkyttyny kun jokapäiväisten pahojen uutisten jälkeen :/
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Ei aavistusta. Tää ilmeisesti on nyt kummunnu näistä kouluampumisista, tää sun ajatus. Mä en tajua, miksi esim. koulussa pitää puhua tuollaisesta.
Sama ajatus on ollut minulla kauan ja aina toisinaan siitä täälläkin herättelen keskustelua. nyt sykäyksenä oli todellakin tuo ampumatapaus, tai lähinnä se ja media.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Tottakai ensin asiasta olisi keskusteltava kotona - selitettävä kullekin lapselle sopivalla tavalla. Mutta on selvää, että koululaiset, etenkin isommat, kokevat surua ja ahdistusta, jota sitten koulussakin purkavat.
Koulubussin ojaan ajo on helpompi käsittää kuin silmitön ammuskelu. Se ei ole koko yhteiskuntaa muokkaava tragedia. Sitäkin varmaan käsiteltiin kyseisen alueen kouluissa, liittyen henkilökohtaiseen suruun. Nämä ampumiset vaan ovat enemmän kuin vain surua menehtyneiden takia. Ampumisten tasutalla on niin suuret asiat.Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mutta ihan yhtälailla uutinen ojaan ajaneesta koulubussista pelottaa lasta. Miksi jokaisen selaisen uutisen jälkeen ei asiaa tarvitse käsitellä koulussa?Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Tottakai ensin asiasta olisi keskusteltava kotona - selitettävä kullekin lapselle sopivalla tavalla. Mutta on selvää, että koululaiset, etenkin isommat, kokevat surua ja ahdistusta, jota sitten koulussakin purkavat.