Paha vaippaihottuma, millä kuntoon?

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
mitä materiaalia kestojen sisäpinta? oletko kokeillut erilaisia kestoja?
Trikoota, flanellia...en aio ostaa bambua yms kyllä jos yli vuosi ollaan noilla menty menestyksellä. Veikkaan, että tää koko ihottuma alkoi taas jostain "kakka poltti ihon rikki" systeemistä, muta tuntuu ettei parane millään.
meillä ainakin pojan iho alkoi reagoimaan märkäpintaisiin vaippoihin reilun vuoden ikäisenä. nyt tulee ihottuma aina jos vaipan pinta ei ole coolmaxia tai fleecea. ja tosiaan ensimmäinen vuosi meni ihan hyvin mm. flanellivaipoilla.
No voi...prkl. Pitääkö mun nyt alkaa uusimaan koko vaippavarasto.
Mikäköhän siinäkin on, että ensin ei mitään ja pim mikään ei käy.
voithan ensin vaikka kokeilla hommata jotain kuivaliinoja niin ei tarvitse vaippoja ostaa uusia... fleecekuivaliinoja saa ainakin huutiksesta aika halvalla. tosin meillä kesti pari kuukautta melkein, ennen kuin saatiin tuo ihottuma lopulta kuriin vaikka vaipat vaihdettiinkin.
No eihän mun tarvi kun kankaat ostaa kun kaikki on itse tehtyjä. Tuosta fleecestä vaan kun se menee (kuulemma) niin helposti tukkoon... mutta pitää vaikka leikellä noista kaapista löytyvistä paloja ja koittaa toimiiko ne.
Fleese menee tukkoon jos peset sen vaipan huuhteluainetta käyttäen tai peset sen koneessa jossa normaalisti käytetään PALJON huuhteluainetta (pesutuvat yms).

Mä en ole koskaan saanut fleeseä tukkoon, joskaan eipä me sitä huuhteluainetta edes käytetä.

?
mitä materiaalia kestojen sisäpinta? oletko kokeillut erilaisia kestoja?
Trikoota, flanellia...en aio ostaa bambua yms kyllä jos yli vuosi ollaan noilla menty menestyksellä. Veikkaan, että tää koko ihottuma alkoi taas jostain "kakka poltti ihon rikki" systeemistä, muta tuntuu ettei parane millään.
meillä ainakin pojan iho alkoi reagoimaan märkäpintaisiin vaippoihin reilun vuoden ikäisenä. nyt tulee ihottuma aina jos vaipan pinta ei ole coolmaxia tai fleecea. ja tosiaan ensimmäinen vuosi meni ihan hyvin mm. flanellivaipoilla.
No voi...prkl. Pitääkö mun nyt alkaa uusimaan koko vaippavarasto.
Mikäköhän siinäkin on, että ensin ei mitään ja pim mikään ei käy.
voithan ensin vaikka kokeilla hommata jotain kuivaliinoja niin ei tarvitse vaippoja ostaa uusia... fleecekuivaliinoja saa ainakin huutiksesta aika halvalla. tosin meillä kesti pari kuukautta melkein, ennen kuin saatiin tuo ihottuma lopulta kuriin vaikka vaipat vaihdettiinkin.
No eihän mun tarvi kun kankaat ostaa kun kaikki on itse tehtyjä. Tuosta fleecestä vaan kun se menee (kuulemma) niin helposti tukkoon... mutta pitää vaikka leikellä noista kaapista löytyvistä paloja ja koittaa toimiiko ne.
meillä ei ole fleece mennyt kohta puolentoista vuoden aikana tukkoon koskaan, ei silloinkaan kun on tarvinnut käyttää sinkkivoidetta

Meillä on kaikki kuoret fleecestä. Mutta mites ne kuivaliinat siitä (ei nyt millään jaksa selata kestovaippainfoo) Onko sillä fleecen laadulla väliä? Semmosta ohutta nihkeen tuntusta vai semmosta normaalia?
Mitäs muita, bambua, coolmaxia (joo en edes tiedä mitä se on) ei löydy eikä olisi varaa ostaa nyt kauheesti mitään.

Siitä aloesta.. Meillä on ihan planttu josta katkoo oksan ja hieroo nestettä haavaan. Tehokkainta tollai puhtaana, mutta kaikenlaisia aloe-voiteitakin löytyy, niistä tietty sit pitäis katsoa ettei ole hajusteita tai muita mitkä herkistää ja aristaa. En ole perehtynyt sen enempää niihin.

Silkkiliinat on muuten yksi mitä olen kuullut kehuttavan. Oon yrittänyt perehtyä onko ne jotain erityistä silkkiä tai jotenkin käsitelty tms. kun niitä myydään kestokaupoissa aika kovaan hintaan. Olis helpompaa ostaa kangasta ja tehdä itse.. Mutta tekee kuulemma tosi hyvää iholle ja parantaa vaippaihottumaa jne. Kokemusta ei itsellä ole mutta aion kyllä joskus saada aikaiseksi hankittua niitä :D

?
saako tukkeutunutta fleeceä auki? Kun oon tosiaan kuoria noista väsänny ja en yhtään muista mitkä oon pessy etikalla ja mitkä huuhteluaineella ennen ompelua...voihan...
fairylla ainakin pitäisi aueta tukkeutuneen fleecen

k
Laitan tähän nyt vaan, jos joku muukin etsii vastausta pahaan vaippaihottumaan.
meillä likalla 1½v oli TODELLA kaamea vaippaihottuma tuossa etupuolella ja nivusissa. Kakki kotikonstit (myös ketjussa ylläolevat)kokeilleena eräänä iltana tuskastuin aivan täysin, kunnei terveyskeskuksestakaan saanut apua, vaikka lapsi itki pissatessaan.(heillä oli kuulemma niin kiirettä!!)Jostain mielen kätköistä muistin ALEO VERAN!! eli sitä geeliä, mitä saa esim luontaistuotekaupoista. Sairaanhoitajasiskoni vinkkasi myös laittamaan daktarin-pulveria, koska monesti pahaan vaippaihottumaan iskee myös hiiva. Näillä konsteilla ja tietty ilamkylvyillä lapsen "värkki" oli kahdessa päivässä todella hyvä :)

vierailija
Suosittelen
AVENE CICALFATE hoitovoidetta ja ilmakylpyjä. Meillä sitkeä vaippaihottuma lähti viikossa. Sitä enne kokeiltiin kaikkea muuta mutta ihottuma vain levisi.

Yhteistyössä