paha olo mutta ei oksennusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja none
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

none

Vieras
Hei! Haluaisin kuulla onko kellään ollut samanlaista raskauspahoinvointia ja auttoiko siihen mikään? Minulla on nyt menossa rv 8+5, ja olo on todella huono koko ajan, oksettaa ja väsyttää, mutta oksennusta ei vain tule! Muutaman kerran on tuntunut, että nyt lentää oksu, mutta sitten vain yökkäyttää eikä mitään tule ulos. Normaalisti kyllä tuollaisen yökkimisen jälkeen oksennan, mutta nyt vain kouristaa kovasti mahasta ja oksennan "tyhjää". Olo on kyllä aavistuksen verran parempi ollut tuon yökkimisen jälkeen. En kyllä tosiaan toivo että alkaisin oksentaa kaiken mitä vaivalla olen saanut alas menemään, mutta ihmettelen kyllä tätä outoa tyhjän oksentamista? Tämä on nyt toinen raskaus ja ekaa odottaessa oksensin kyllä ihan kunnolla.

Minulla oli alkuraskaudessa (rv 6-9) ihan samanlaista oksetusta ympärivuorokauden, tuntui että iltaa kohden olo vain pahentui, mutta koskaan en oksentanut.
Rv 9-12 pahoinvointi pahimmillaan, ja tällöin oksentelinkin sitten yleensä aamuisin ja iltaisin.
Onneksi hellitti pikkuhiljaa ja tuon rv 12 jälkeen pahaolo vaihtunut särkyihin ja väsymykseen..
Tsemppiä sinulle. :)

Mulla alkoi aikoinaan yökötys myös rvkolla 6 ja sitä jatkui 2,5 kuukautta. Mutta ainoastaan pari kertaa oksensin. Ruoka ei maistunut, ei varsinkaan mitkään höryävät padat, vaan mieluummin kaikki kylmä ja raikas. Kiva siinä oli sitten lounastaukoa viettää....ja asiaa pitää salassa. Silloin oli kesä, ja auttoi se että sai syödä ulkona, ja muutenkin raitis ilma paransi oloa. Ylipäätänsä kotona oli aina huonompi olo, mutta muiden läsnäollessa tsemppasi enemmän.

Mulla samanlainen pahoinvointi eli 24/7 hirvean paha olo ja oksetti mutten kertaakaan oksentanut. Alko rv5 ja loppu joskus rv13-rv14.

Mikaan ei juuri auttanut. Ehka parhaiten jaiset mustikat ja kirpeat mehujaat.

Tsemppia, loppuu se paha olo aikanaan.

Yhteistyössä