Paha olla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla on ollu todella paha ja ahdistava olla nyt ehkä jonkun parin vuoden verran. Oon jotenkin aatellu, että ehkä se johtuu vain elämäntilanteesta kun on ollut stressiä milloin mistäkin aiheesta ja ongelmia ihmissuhteissa. Mutta tuntuu ettei olo ikinä helpota, pahenee vain. Teki mitä tahansa.
En nykyään pysty olemaan ollenkaan yksin. Heti tulee sietämättömän ahdistunut olo, pahoja ajatuksia ja inho itsestä. Ystävien seurassa olo vähän helpottuu, ne ajatukset jäävät taka alalle mutta eivät kokonaan kuitenkaan katoa. Tämä tuntuu todella ahdistavalta, kun olen kuitenkin hieman introvertti ihminen ja tarvitsen omaa aikaa, mutta en siihen pysty. Olen todella väsynyt täyttämään aikatauluni täyteen kerkeämättä levätä kunnolla.
Enkä oikein tiedä kenelle tästä voisin puhua. En tiedä mistä tämä kaikki johtuu ja poikaystäväni on ajat sitten kyllästynyt kuuntelemaan itkuani eikä jaksa sen suuremmin välittää, eikä myöskään tunnu ottavan tosissaan kun kerron haluavani täältä pois. Että en jaksa enää, vaikka välistä on ihan kivoja päiviä milloin ei ole niin paha olla. Ei vaan samalla tavalla mitä ennen.
Ystäväporukassa minä olen se kuuntelija, keille muut valittaa ja yritän paneutua heidän ongelmiinsa, mutta kukaan ei osaa sanoa mitään minun ongelmiini. Heille en ole osannut edes pahasta olostani mainita, kun olen aina ennen ollut se porukan ilopilleri, kuka nauraa eniten. Tiedän, että tätä pidettäisiin turhan päiväisenä valituksena tai tunteena mikä menee ohi. Joten tuntuu että olen asian kanssa aivan yksin, eikä kukaan ota tosissaan.
Olen lopenkyllästynyt itkemään ja tähän puristavaan tunteeseen rinnassa. Tuntuu, ettei maailmalla ole mitään parempaa tarjota ja että minusta ei ole mihinkään. Tuntuu, että kukaan ei kaipaa ja että tuskin kukaan huomaisi, vaikka katoaisin. Ja vaikka huomaisivat niin eivät liikaa asiasta välittäisi. Olen niin pettynyt itseeni joka suhteessa. Tuntuu, että kaikkien olisi parempi ilman minua.
 
vierailija
Mene ihmeessä lääkäriin. Ahdistukselle ja masennukselle voi olla fysiologinenkin syy ja ne kannattaa tutkia pois. Sitä kautta voi sitten löytyä muutakin apua ja sairaslomakin voisi lievittää stressiä.
 
vierailija
Sulle on voinut tapahtua jotakin jota et muista ja kun jäät yksin, ahdistus tulee.
Tarvitsisit terapiaa.
Mulla nimittäin on samaa ja syitä on löytynyt pahaan oloon.
 
vierailija
Haleja! Tiedän tasan tarkkaan mistä puhut. Käy lääkärillä juttelemassa, niin saat apua ja ei ole niin yksinäinen olo asian kanssa. Suomalaisille on tosi iso kynnys hakea apua mihinkään ongelmiin, varsinkin kun kyse on mielenterveydestä. Mullakin meni monta vuotta ennen kuin uskalsin puhua asiasta kenellekkään, mutta nyt oon avun piirissä, jaksan taas uskoa tulevaan ja mun itsetunto on hiljalleen kohoamassa. Kyllä se siitä, et ole yksin <3
 
vierailija
Kai tässä vähän kerään rohkeutta vielä soittaa. Ajatus vaan pelottaa, kun olen niin huono puhumaan ihmisille etenkin omista tunteista kasvokkain.
"Olen todella väsynyt täyttämään aikatauluni täyteen kerkeämättä levätä kunnolla."
Siinähän se ydin onkin! Mikä aikataulu? Lepo on se ykkösasia: annat unen tulla kun on tullakseen. Ei se lääkäri sitä sano kuitenkaan, kun palkka hänelle muodostuu ihan muusta. Heidät on koulutettu siihen, etteivät määräisi vääriä lääkkeitä. Vai tarvitsetko sairaslomaa?
 
Hei luin ton sun tekstin ja tuo on mul myös hyvin tuttu tunne että en kykene olemaan yksi koska sillo ahistus ja ajatukset ottaa vallan musta ja tekee olon sietämättömäks. Ja nyt ku asunu uudella paikkakunnnalla vaan hetke ja alottanu vasta koulun mist tunne entuudesta ketää ahistus puskee ja ei oo oikee kenelle puhua kyu puolisoa viitti kuormittaa jne et itekki näih oloihin ns vertaistukea..
 

Yhteistyössä