paha olla

  • Viestiketjun aloittaja "itku"
  • Ensimmäinen viesti
Keijupölly
[QUOTE="smile";25058427]Missä opiskelet, olisko mahdollista hakea siirtoa toiselle paikkakunnalle ja muutta asuntolaan?[/QUOTE]

Semmosissa asuntoloissa ryypätään ihan hulluna.

Oisko jitain sukylaista joka välittäisi? Koulukuraattori ainakin voisi auttaa.
 
"vieras"
[QUOTE="smile";25058425]Hah, missä pumpulimaassa sä oikeasti kasvat? Hakkaavat äidit ei inhoa lapsiaan, vaan rakastavat heitä kovasti jne? Älä jaksa![/QUOTE]

ne jotka kirjottaa väkinäisesti on feikkejä!
 
Keijupölly
[QUOTE="itku";25058430]oon lukios mut aion lopettaa sen[/QUOTE]
Ei kai kannata? Ellei sulla ole sen tilalle jotain ammattikoulua... Kannattaa satsata tulevaisuuteen, siihen aikaan, kun voit alkaa rakentaa mieleistäsi elämää, koska sitten on sun aika olla onnellinen.
 
"smile"
[QUOTE="itku";25058440]sukulaiset on kaukana eikä me olla niien kans oltu tekemisssä sen jälkee ku muutettiin sielt pois[/QUOTE]

Maanantaina menet juttelemaan koulukuraattorin kanssa
 
Keijupölly
[QUOTE="smile";25058441]Noh noh, ei kaikki ryyppää ja eihän niissä ole pakko juoda[/QUOTE]
Mä oon itse asunut sellaisessa. Itse en käyttänyt päihteitä vakaumukseni takia, mutta mun mielestä se ei ollut nuorelle hyvä kasvupaikka. Ehkä ne kaikki asuntolat ei sit ole semmoisia...

Tuo tyttö vois tarvita jotain aikuista joka välittää.
 
"smile"
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25058448:
Mä oon itse asunut sellaisessa. Itse en käyttänyt päihteitä vakaumukseni takia, mutta mun mielestä se ei ollut nuorelle hyvä kasvupaikka. Ehkä ne kaikki asuntolat ei sit ole semmoisia...

Tuo tyttö vois tarvita jotain aikuista joka välittää.
Sekin on totta, mutta jos kotona on vaikeaa, ja sukulaiset on kaukana, tuli mieleen yksi vaihtoehto. Mutta lukioissa ei ole asuntoloita?
 
"vieras"
[QUOTE="smile";25058453]Sekin on totta, mutta jos kotona on vaikeaa, ja sukulaiset on kaukana, tuli mieleen yksi vaihtoehto. Mutta lukioissa ei ole asuntoloita?[/QUOTE]

on jos haet jollekin muulle paikka kunnalle!
 
LiquID
[QUOTE="itku";25058416]oon 16[/QUOTE]

Tiedätkö, vaikka olisit tehnyt mitä "hullua", niin kaikki on
hyvin - jos asia on äitis mielestä "hullua", ei se välttämättä
sitä ole oikeasti. Sulla on oikeus, kuten kaikilla nuorilla, omiin
tekoihin sanoihin ja kokeiluihin.

Mulla oli itsellä aikoinaan oman isäni kanssa (oon mies; yleensä tyttäret
just riitelee äitiensä kanssa, pojat isiensä kanssa - tämä on sukupuolikysymys joka liittyy just siihen itsenäistymiseen ja jonkinlaiseen valtataisteluun psykologisesti) todella pahoja riitoja saman ikäisinä, ja olin varmasti juuri "hullu" hänen mielestään. Ei siinä auttanut muu kuin sanoa asioista suoraan mitä ajatteli, jos keskustelua syntyi. Muutin heti lukion
jälkeen pois kotoa (pari tuttua muutti jo 16-vuotiaana lukioon Helsinkiin
yksiöön itsekseen asumaan; niinkin voi tehdä) ja lähdin elämään suoraan
omaa elämääni omalla "hullulla" tavallani. Tein omia asioitani ja vähitellen - se vei vuosia - välit isäni kanssa alkoivat pehmetä. Vähitellen hän alkoi jopa kunnoittaa minua juuri siksi, että olin aina toiminut oman pääni mukaan ja vienyt teoillani omaa elämääni juuri sellaiseen suuntaan mihin ITSE halusin. Hän viimein tajusi, että olen sellainen kun olen, ja se on HÄN jonka tulee kasvaa henkisesti siinä ihmissuhteessa, ei minun. Uskoisin että äidilläsi on nimenomaan henkisen kasvun paikka nyt, kun hänen tyttönsä on kasvanut naiseksi. Se voi olla äidille piilotajuisesti/tiedostamattomalla tasolla uhkaavaa.

Tarvitset nyt voimia ja vahvuutta. Tämä voi kuulostaa ehkä oudolta, mutta lisää liikuntaa, joogaa - kaikkea tuollaista. Se vahvistaa sua fyysisesti ja sen myötä henkisesti. Tärkeää on myös että saat rentouduttua ja nukuttua kunnolla, kunnioita kehoasi ja anna sille mitä se tarvitsee. Kun olet vahva, vireä ja elämänvoiman läpitunkema, helpottuu kaikki tuollaiset kodin psykologiset kiistatkin. Tällä hetkellä äitisi ei vain ymmärrä/hyväksy sitä, että olet muuttumassa täysin omanlaiseksesi olennoksesi! Ja sinulla on oikeus olla SINÄ, juuri sillä tavalla miten sinä olet. Keskustelkaa asioista. Vaikka se olisi aluksi vaikeaakin. Mutta ei kannata lähteä liikaa syyttelemään tai repimään vanhojen riitojen haavoja auki. Yrittäkään puhua rakentavasti vaikka se on haastavaa. Jos päätät lähteä kotoa esim. kouluun johonkin toiselle paikkakunnalle, ota selvää mahdollisimman hyvin asioista. Olen itse joskus elänyt asuntolassa ja siellä oli kyllä aika levotonta meininkiä (ryyppäystä ihan jokainen päivä). Yksiö tai kämppiksen kanssa jaettu kaksio-kolmio voi olla parempi ratkaisu, ainakin se on enemmän "koti".

Voimia sulle yhä toivon, päätit sitten tehdä mitä vaan!

Ja muista: olet todella arvokas olento, koko universumissa ei ole ketään joka olisi sinun kaltaisesi; olet uniikki! Ota elämäsi omiin käsiisi ja ohjaa! Ja ennen kaikkea: nauti, opi, tutki, seikkaile turvallisesti!*
 
helmeillen
Ensiksi suurensuuri hali ja voimia!

Vaikka olet antanut vaan pieniä tiedonmurusia niin kuulostaa kovin tutulle kertomasi.
Oma äiti ei olisi koskaan halunnut minua, olisi halunnut tehdä abortin mutta isä painosti että ei tekisi. No ei tehnyt ja tässä ollaan.
Saman ikäisenä oli myös ajatuksia että en tahtoisi olla olemassa. Koulukuraattorilta hain apua.

Ikää on piakkoin 22 ja jo nyt elämä menee aivan ok, että älä vielä luovuta? Kaikesta voi selvitä.
 
"smile"
Tule huomenna tai siis tänään tänne kertomaan fiiliksiä. Käy myös muilla sivuilla mitä annettiin. Älä jää paikoillesi kotiin, vaan yritä liikkua muualla mahdollisimman paljon, ja maanantaina kuraattorin, terkkarin tai jonkun muun luokse puhumaan
 
LiquiID
[QUOTE="itku";25059007]ei kai oikei oo enää emmä tiiä. mun paras kaveri kuoli eikä oo oikee kiinnostanu enää kenenkää seura[/QUOTE]

Tiedätkö, tuokin voi jo vaikuttaa hyvin paljon yleiseen mielialaasi tietysti. Olisi todella hyvä jos pystyisit puhumaan näistä(kin) asioista koulukuraattorille/psykologille. Ihan vain juttelemaan. Kuka tahansa masentuisi jos paras kaveri kuolisi! Ja jos kotona on vielä rankkaa, ja olet itsenäistyvässä elämänvaiheessa, tarvitset todella tukea. Toivoisin että sinulla olisi jo maanantaina voimia etsiä apua jostain vanhemmasta ihmisistä. Ole nyt viikonlopun aikana vaikka täällä foorumilla keskustelemassa, tai sitten jossain noissa tukiverkostoissa johon täälläkin linkattiin. Ulkoile, äläkä jää ainoastaan käpertymään pahan olosi ympärille. Ja muista levätä.

Yhä voimia lähettelen täältä!
 
Keijupölly
[QUOTE="itku";25059693]en haluu mennä puhuu kelleen[/QUOTE]
Eihän kukaan halua. Mutta ootko aatellut, et toi sun paha olo johtuu pitkälti siitä, että sulla ei ole aikuista, jolle voisit puhua? Ja että sulla on ihan epätoivottu olo. Oikeesti on olemassa aikuisia, jotka susta kumminkin välittää ja tahtois auttaa. Onko sulla isovanhempia? Kuulostaa oudolta ettetre ole sukulaisten kanssa tekemisissä... Onko sekin äitisi tekosia?
 

Yhteistyössä