Paha mieli palstasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paineita...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paineita...

Vieras
Mulle on tullut ihan tavaksi tulla lukemaan teidän juttusia tänne palstalle, olen niin tehnytkin pian kaksi vuotta.
Mutta nykyään tästä palstailusta tulee vaan paha mieli, miksikö?

Täällä haukutaan ihmisiä ja siis äitejä esim. noista reimateceistä, sisustuksesta, rahatilanteesta ja muusta. Tulee itselle olo että muut pitää köyhänä ja tyhmänä sekä tyylittömänä jos en osta lapselleni jotain merkkivaatteita ja kotini on mitä on.

Olen nyt vasta palstailtuani täällä seurannut muiden lasten pukeutumista ja totta, melkein kaikilla on reimaa, -tecciä kengistä pipoon saakka. Ja sitä jaksetaan myös mainostaa.

Pitääkö olla muotitietoinen ettei pidetä ihan tumpelona nykyään? Kaupassakin jo miettii mitä muut ajattelee jos nyt ostan tämän. :(

Alkuperäinen kirjoittaja paineita...:
Mulle on tullut ihan tavaksi tulla lukemaan teidän juttusia tänne palstalle, olen niin tehnytkin pian kaksi vuotta.
Mutta nykyään tästä palstailusta tulee vaan paha mieli, miksikö?

Täällä haukutaan ihmisiä ja siis äitejä esim. noista reimateceistä, sisustuksesta, rahatilanteesta ja muusta. Tulee itselle olo että muut pitää köyhänä ja tyhmänä sekä tyylittömänä jos en osta lapselleni jotain merkkivaatteita ja kotini on mitä on.

Olen nyt vasta palstailtuani täällä seurannut muiden lasten pukeutumista ja totta, melkein kaikilla on reimaa, -tecciä kengistä pipoon saakka. Ja sitä jaksetaan myös mainostaa.

Pitääkö olla muotitietoinen ettei pidetä ihan tumpelona nykyään? Kaupassakin jo miettii mitä muut ajattelee jos nyt ostan tämän. :(

Pöh, älä mieti, vaan tee ihan omat päätöksesi! Niin minäkin teen ja meillä lapset kasvaa ihan tyytyväisinä myös Prisman Ciraffi vaatteissa!!! Eikä ole rahasta kiinni... Ei kaikilla ole Reimaa eikä Tekkiä....

Niin ja piti lisätä tuosta sisustuksesta, että ihan otti pumpun päälle kun luki niitä sisustusjuttuja mitkä on out, kun meistä löytyy varmaan joka sorttia, mitä muut kauhisteli :laugh: Eihän tänne kehtaa ketään kutsuakkaan enää. Mä taidan nyt stressata vähän liikaa?? :)

Voi voi, jos minä vetäisin herneet nenään aina kun muilla on jotakin mitä minulla ei, tai jos joku tekee jonkun asian toisin kuin minä, niin saisin itkeä aamusta iltaan.
Loppujen lopuksi täällä on vain pieni otos maamme äideistä, joten elä kuin parhaaksesi näet, me muutkin yritämme niin tehdä! :)

Me olemme köyhä perhe ja ei meillä ole esim. varaa ostaa ulkovaatteita niin, että kaikki sointuisi yhteen (ostamme kirpparilta) ja joskus katson kaiholla sitä, että niin monilla lapsilla on sellaiset hienot puvt (merkkiä en katso kyllä) ja ovat siistin näköisiä ja ajattelen, että mitenköhän rupusakkina meitä pidetään.

(meidän vaatteet on kyllä puhtaat ja hyväkuntoiset, vaikka kirpparilta ovatkin, mutta ei ne nyt tietenkään uudenveroisia koskaan ole ja harvoin sitä löytää kaikkia sopimaan toisiinsa.)

Turhat paineet ois kuule nyt. Kaikilla ei tarvitse olla reimaa ja tecciä ym merkki tuotteita. Kukin ostaa sitä mitä haluaa ja mitä rahatilanne sallii. Meillä ei esim. ole rahasta kiinni, mutta ei lapsillamme ole reimatecciä todellakaan.Aivan hyvin ilmankin pärjätään. Kaupat on pullollaan muitakin merkkejä ja jopa parempiakin ;) ei kallis oo parasta läheskään aina.

Ei kannata kaikkee ottaa niin tosissaan. Ei ole meilläkään kaikki viimesenpäälle laitettua ja ihan sama mulle mitä joku nyt miettii meistä. Eiks se ole pää-asia et on itse tyytyväinen elämäänsä. Ei se minun päätä säre jos jotakin haittaa meidän halpis huonekalut tms.. :)

just semmoset ihmiset, joiden maailmaan ei mahdu muuta kuin merkit, ottaa pattiin ja pahasti.
mitä jos mä ostat mun lapsille pelkkää...no vaikka fruit of the loomia? saavat kulkea tuolla kylillä isot halvatun hupparit päällänsä, jotka pienimille oon ommellu haalarin muotoon. eikös se oo pää asia että on lämmin?
onko se lopulta viisainta ostaa se kallein haalari, jossa on merkkilisää 50% ? joo, ehkä se kestää kauemmin kuin 20? haalarit, mutta epääilen vahvasti että se haalari, joka mahtui pecan päälle 3 vuotiaana, ei mene päälle enään seuraavana talvena.eikös se olis parasta lapsen kannalta ostaa aina mahdollisuuden tullen oikeen kokonen haalari?
totta on että köyhillä ei ole varaa ostaa halpaa, mutta joissakin, kuten tässä asiassa, on kait parasta miettiä vähän... esim. pesukone on aivan eri asia.

en juymmärrä, enkä välttämättä haluakkaan. perusteluja tämän tyyppiset ihmiset ei osaa antaa... reimaa päälle ja lordi pipo niin johan saa arvostusta koulussa, ja omatkin kaverit ja tutut on onnellisia siitä että siellä "se taapertaa merkkikuteissa, lordipipo päässä ja kunnolliset maihinnousukengät jalassa...kyllä tuo on niin onnistunut äitinä. ja kattokaa ton tenaavaa, ton äitillä, eikä varmaan lapsellakaan mene kaikki täysillä. tommonen halpa alle satasen haalari eikö pipossa minkään hevipoppibändin logoa..hy hy..."

ja sitte ku ne pääsee teini ikään valitellaa edelleen täällä palstalla sitä, miten teini on hankala ja vaatii merkkivaatteita. yhhyy miksi oi miksi?!

*nibbler avautuu*

No eipä taida meiltäkään löytyä Reimaa eikä tecciä, mut ihan kai yhteiskuntakelpoisia yksilöitä silti ollaan. :laugh:

Ja mitä sisustukseen tulee, niin sitä en hallitse ollenkaan. Meiltä kyllä löytyy muita todennäköisesti kauhistuttavat puolipaneelit ja lastulevyhuonekaluja. Mutta jos minä ja kotini ei tällaisina muille kelvata, niin antaa sitten olla niin!

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
just semmoset ihmiset, joiden maailmaan ei mahdu muuta kuin merkit, ottaa pattiin ja pahasti.
mitä jos mä ostat mun lapsille pelkkää...no vaikka fruit of the loomia? saavat kulkea tuolla kylillä isot halvatun hupparit päällänsä, jotka pienimille oon ommellu haalarin muotoon. eikös se oo pää asia että on lämmin?
onko se lopulta viisainta ostaa se kallein haalari, jossa on merkkilisää 50% ? joo, ehkä se kestää kauemmin kuin 20? haalarit, mutta epääilen vahvasti että se haalari, joka mahtui pecan päälle 3 vuotiaana, ei mene päälle enään seuraavana talvena.eikös se olis parasta lapsen kannalta ostaa aina mahdollisuuden tullen oikeen kokonen haalari?
totta on että köyhillä ei ole varaa ostaa halpaa, mutta joissakin, kuten tässä asiassa, on kait parasta miettiä vähän... esim. pesukone on aivan eri asia.

en juymmärrä, enkä välttämättä haluakkaan. perusteluja tämän tyyppiset ihmiset ei osaa antaa... reimaa päälle ja lordi pipo niin johan saa arvostusta koulussa, ja omatkin kaverit ja tutut on onnellisia siitä että siellä "se taapertaa merkkikuteissa, lordipipo päässä ja kunnolliset maihinnousukengät jalassa...kyllä tuo on niin onnistunut äitinä. ja kattokaa ton tenaavaa, ton äitillä, eikä varmaan lapsellakaan mene kaikki täysillä. tommonen halpa alle satasen haalari eikö pipossa minkään hevipoppibändin logoa..hy hy..."

ja sitte ku ne pääsee teini ikään valitellaa edelleen täällä palstalla sitä, miten teini on hankala ja vaatii merkkivaatteita. yhhyy miksi oi miksi?!

*nibbler avautuu*

:laugh: TÄÄ OLI HYVIN SANOTTU!!! "haalarin muotoon" aih, mä repesin :D

Mutta hieno avautuminen, sanon mä. Veit sanat suustani. Lasten vaatteiden perusteella ilmeisesti määritellään hyvä äiti nykypäivänä ja se on kyllä tyhmää jos mikä. Kiva kun tästäkin asiasta tulee keskustelua, mulle kyllä tuli hyvä mieli :) Kiitos vielä kaikille.

Älä sinä suotta tuollaisia huoli. Kotisi on varmasti kodikas ja lapsesi onnellisia! Jokainen taaplaa tyylillään ja elää kuten omalle kukkarolle sopii.
Noitten sisustusketjujen mukaan esim. minä olen pahimman luokan juntti-mauttomuuden huippu. Meillä kun on tavishuonekalut, kauhea pyökinvärinen palahyllysysteemi, raskaat puukehykset joissain tauluissa ja kaiken huippuna se kamala mäntypanelikatto!! (Toki sen haluaisinkin valkoiseksi). Enkä silti pidä kotiani tyylittömänä ja mauttomana. Ne ketkä eivät luonani viihdy, ei tarvitse tullakaan. Ja mitenkäs ne tyylikodit sitten tulisivat esiin, jos meitä ei olisi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ilonna:
Älä sinä suotta tuollaisia huoli. Kotisi on varmasti kodikas ja lapsesi onnellisa! Jokainen taaplaa tyylillään ja elää kuten omalle kukkarolle sopii.
Noitten sisustuslinkien mukaan esim. minä olen pahimman luokan juntti-mauttomuuden huippu. Meillä kun on tavishuonekalut, kauhea pyökinvärinen palahyllysysteemi, raskaat puukehykset joissain tauluissa ja kaiken huippuna se kamala mäntypanelikatto!! (Toki sen haluaisinkin valkoiseksi). Enkä silti pidä kotiani tyylittömänä ja mauttomana. Ne ketkä eivät luonani viihdy, ei tarvitse tullakaan. Ja mitenkäs ne tyylikodit sitten tulisivat esiin, jos meitä ei olisi ;)

Taas lämmitti sydäntä :) :hug:

Älä välitä ollenkaan!!! :hug:
Me ollaan kans varmaan palstan mukaan varsinainen junttiperhe, lapsella on lassieta ja kuomaa, koti on sisustettu sillä mihin on rahaa, on sotkan halpahyllyköt ja sohvat. Asutaan vuokralla eikä kämppä ole viimesen päälle rempattu. Kaiken lisäks meillä on usein sotkuista. :D

Tietyt ketjut kannattaa myös jättää lukematta, jos otsikko on vaikka "mauttomimmat sisustusjutut" :laugh:

no täällä nyt pullistellaan ja jauhetaan potaskaa,
Kaikista jutuista tuskin on totta ees puolet. (mouks. kirjotin huonosti, mut siis et osassa jutuissa ei oo totta puoletkaan.. )

täällä haukutaan jotta saa itse tuntea itsensä paremmax. Ei sen kumempaa.

turhaa sit miettii mitä muut aattelee.

LH opiskeluaikoina kun oli rahaa vähän ostin halpahallista hyvännäkösen toppapuvun. se oli sitä tyyliä mikä just oli muodissa. Koulussa luokkakaverit kyseli et paljon olin maksanu tosta takista, oli varmaan kallis. Maksoin jotain reilu 100mk muut ihmetteli et mistä niin halvalla. kun tuli kauppa mieleen niin kaikki ihmetteli et miten siel voi olla niin hienoja vaatteita.

eli on ihan omaa typeryyttä jos maksaa tuotteesta liikaa jos vastaavan saa edullisemmin. Aina tietenkään halpa ei oo hyvää.
Mutta köyhän on ostettava laatua, ei oo varaa ostaa uutta kokoajan =)

mites se mainos mene.. tyhmä maksaa liikaa....

Minä olen kipuillut tämän saman asian kanssa aikani ja tullut siihen tulokseen, etten halua sisustaa kotiani ns. trendien mukaan. Tuon kotiin esineen, jos se minua miellyttää, sopii se meille tai ei. En pystyisi kyllä rahallisestikaan trendioikkuihin. Lapsilla on hyvät, kuivat ja lämpöiset vaatteet yllä, sopii se naapurin reimapellelle tahi ei. Meillä ei edes kerätä mitään kallista astiasarjaa... Syödään ihan Hobby Hallin astiastosta ja hyvin sopusuhtaisia lapsia on tullut. En missään nimessä halua asettaa lapsiini moisia merkki ym. arvoja.

Jännää, että joku kokee huonommuutta palstalla siksi, kun ei ole mahdollisuutta käyttää merkkivaatteita tms. Itse kun taas en mielelläni vastaile näihin vaateyms. gallupeihin, kun tykkään pukea lapseni mahdollisuuksien mukaan merkkeihin. Tuntuu, että siitä vasta pyyhkeitä saakin silmilleen..

Mutta eikös se mene niin, että mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle eikä tavarassa voi mitata ihmisyyden arvoa. Kun itse arvostamme itsejämme, ollaan jo tosi pitkällä!

Siis ollaankohan me nyt samalla palstalla, mun mielestä meidät Reimaa käyttävät äidit täällä ollaan just maan rakoon haukuttu. Mä ihmisparka olen mennyt ja autuaan tietämättömänä ostanut laselleni Reima tecciä jonka johdosta kuullut palstalla olevani täys idiootti,hienosteleva ja merkkien perässä juokseva äiti :headwall:

Ihan oikeesti, missä te ihmiset asutte jos teidän kotiseudulla ihmiset pystyy leuhkimaan jollain Reimalla??!

Uusimmat

Yhteistyössä