Paha mieli miehen puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sorry pitkä vuodatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm, oliskohan kuitenkin niin ettei nuo kommentit ollut pahalla tarkotettuja? Varmaan on tosiaan niin, että heidän muitten miehet ei tuolllaisia asioita lapsen kanssa tee, ja sen takia pitävät hauskana sinun miestäsi joka jaksaa touhottaa lapsen kanssa.

No en tietenkään voi tietää minkälaiseen äänensävyyn siellä naureskelevat, mutta ei kai tämä äiti olis niin "huolissaan" kertonut jos se pelkästään hyväntahtoista on. Mut eniten ärsyttää tuo et kommentoidaan meidän asioita siel muille.

Ja jos joku miun omalle tollolle miehelleni nauraa tai arvostelee ni se olen kyl minä, eikä muut naiset! :D

Mut, kiitos ku piristitte mieltä. Aion kyllä ottaa huomenna asian puheeks ja pyytää et antaa isän hoitaa parhaansa mukaan, ei se muille kuulu et miten.

mä varmaan kun veisin tytön tarhaan tai hakisin sanoisin jotain juurikin sen tädin edessä et voi, ompa meill mahtava isi, ompa se pukenut sut tosi hienosti ja plää plää ja kattoisin sitä tätiä sit ja kysyisin vai mitä? :) juuh ehkä ainakin äkkipikaseltaan tekisin niin ajattelematta..

ja todellakin kateellisia akkoja ovat! ehkäpä heidän miehet ei oo niin ihania :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
mä varmaan kun veisin tytön tarhaan tai hakisin sanoisin jotain juurikin sen tädin edessä et voi, ompa meill mahtava isi, ompa se pukenut sut tosi hienosti ja plää plää ja kattoisin sitä tätiä sit ja kysyisin vai mitä? :) juuh ehkä ainakin äkkipikaseltaan tekisin niin ajattelematta..

ja todellakin kateellisia akkoja ovat! ehkäpä heidän miehet ei oo niin ihania :)

Just tätä meinasin kans ehdottaa! Ole vaan ylpeä omasta miehestäsi, ja jätä tuollaiset puheet omaan arvoonsa.

mä valittaisin suoraan esimiehelle päivähoitotoimistoon. Inhottavaa vaitiolovelvollisuuden rikkomista, puhumattakaan siitä että hoitajan tai minkään moisen palvelualan ihmisen ei sovi mollata ja naureskella asiakkaalle vaikka sillä kasvais häntä keskellä takapuolta.

Teidän tytöllä on ihana iskä.

Tarhassa on töissä typeryksiä. Olkaa moisten puheiden yläpuolella, äläkä kerro miehellesi asiasta missään tapauksessa. Voisit toki harkita, että otat yhteyttä johonkin esimieheen alueella ja kerrot tapahtuneesta asialliseen sävyyn.

Tämä toisen äidin kertoma tarina ei välttämättä ole edes totta... monessa perheessä on niin iso isän ikävä ja läsnäolon puute, että joillain henkilöillä se voi kanavoitua näin... puhutaan paskaa päin näköä, silloin kun toisella on asiat "liian" hyvin.

Meillä mies oli 5 kk vuorotteluvapaalla lapsen kanssa kotona. Lapsi meni sitten 2 v:na pph:lle.
Mies sai työkavereiltaan (miehiä n. 50+ v.) runsaasti positiivista palautetta ja kommentteja, että lapsen kanssa kannattaa viettää runsaasti aikaa kun isän seura vielä kelpaa. Silloin murkkuikäisenäkin löytää helpommin yhteisen sävelen.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
musta tuo kuulosti siltä, niinkuin miestäsi olisi kehuttu muille. ihailivat tarhan akat, kun on noin ihana isä lapsella. ettet nyt vaan ymmärrä väärin koko asiaa?

tätä minäkin ajattelin. Jospa se jutun kertoja eli tämä toisen lapsen äiti itse on katellinen teille, kun miehesi hienosti hoitaa tytön hoitoonviemiset yms ja halusi pahoittaa mielesi olemalla tökerö. Asialla on aina kaksi puolta.

no miten toinen voi ymmärtää väärin jos se hänelle suoraan kerrotaan?

itse olen taistellu näitä päiväkodin akkoja vastaan ihan tarpeeksi joten en yhtään ihmettele jos jotain pahansuopaista taustalla on. kannattaa selvittää asia....

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
TAi jso se on niitten hoitajien mielestä niin hellyyttävää? Että puhuvat hyvällä? Ei "hömppeli " musta tossa yhteydessä oo haukkumanimi, välttämättä. Ja noi laastari ym jutut kai on ihan normaalia oli sitten isi tai äiti hoitamassa.

No mulle tuli kyllä kans mieleen, et hoitaja olis hyväntahtoisesti puhunut. Sen sijaan tää äiti, jolta asiasta kuulit, saattoi puhua alentuvaan sävyyn, koska on kateellinen sun miehestä.

Ihana mies sulla ja isä tytölläsi!

Ensinnäkin musta ihan älytöntä ammattitaidottomuutta pk:n henkilökunnalta kommentoida toisesta ihmisestä MITÄÄN jos muita vanhempia läsnä. Mutta saattaapi olla, että sanoja on tarkottanut positiivisessa mielessä sanomansa, on vähän tulkinnan varainen asia. Mutta totta kyllä, että ehkä äiti ei olis sulle maininnut asiasta, jos ei olis huolissaan. Otapa tarhassa ihan reilusti asia puheeksi, mutta jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, en mainitsisi miehelle mitään. Turhaa mielipahaa siitä vaan aiheutuu.

En olekaan miehelle mitään sanonut. Enkä kyllä tiedä miten sanoa "hei tiesiks et sulle nauretaan maijan päiväkodissa" Äääh, vaikea juttu. Aion ottaa puheeksi jokatapauksessa, en halua et meidän lapsen viemisia ja tekemisiä puidaan siellä muiden kun meidän kanssa.

Hyvää yötä ja kiitos neuvoista ja mielipiteistä.

Ihana iskä on tytölläsi, älä ainakaan ala häntä häpeämään.
Kateelliset ihmiset puhuu just noin, kun kerrankin on isä joka lapsen elämässä on oikeasti läsnä, ja on valmis hoitamaan lasta/kotia. Ole vain ylpeä reilusti! :)

Mahtava isä lapsella!
Älä loukkaa miestäsi kertomalla tästä.
Puhu suoraan päiväkodin esimiehelle ja ko hoitajalle ja sano, että loukkasi sinua ja oli vastoin vaitiolovelvollisuutta.
Hömppeli on epäkunnioittava ja minun korvaani negatiivissävytteinen, vähättelevä ilmaus. Miehesi toimintaa sen sijaan kirjoittamasi perusteella kunnioitan tosi paljon ja sinua, että olet mahdollistanut miehellesi omalla rakkaudellasi sen, että on tilaa olla noin hieno isä. Se on tärkeintä.
Muidenkin vanhempien vuoksi toivon, että otat asian puheeksi ja olisin minäkin kiinnostunut kuulemaan jatkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sorry pitkä vuodatus:
No, tänään tulin toisen äidin kanssa samaa matkaa hoidosta ja hän kertoi kuinka hoitajat naureskelee siellä ihan avoimesti meidän iskälle ja sen touhuille ja kutsuu sitä "hömppeliks". "on täällä yksin mies, tuo maijan isä joka on ihan hömppeli. huomaa kyllä kuka siinä perheessä määrää", "maija on kietonu sen kyllä niin pikkusormensa ympärille" oli sanonut yks hoitaja tälle äidille.

No onhan tuo ihan "hömppeliä" toimintaa isäkltä ja aika hellyyttävää. Vaikea uskoa, että sitä on pahalla tarkoitettu.

Mun korvaan kyllä kuulosti aika hömppeliltä äidiltäkin tuo: " ottaahan se aikaa opetella ihan uudet kuviot 3v kanssa " ja "Tulee niin surku tuota iskää kun varmasti kaikkensa yrittää tuon tyttelin kanssa ". Hei, se on sen lapsi, eikä mikään uus lemmikki ja se on sen lapsen isä, ei 12v tytteli, joka on saanut uuden lemmikin.

Meillä tollaselle tapaukselle naurettaisiin eikä jäätäis pohtimaan. Ihmiset nyt puhuu kaikenlaista!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
En olekaan miehelle mitään sanonut. Enkä kyllä tiedä miten sanoa "hei tiesiks et sulle nauretaan maijan päiväkodissa" Äääh, vaikea juttu. Aion ottaa puheeksi jokatapauksessa, en halua et meidän lapsen viemisia ja tekemisiä puidaan siellä muiden kun meidän kanssa.

Hyvää yötä ja kiitos neuvoista ja mielipiteistä.

Älä vaan kerro miehelle tuosta yhtään mitään! Pidä omana tietonasi. Muuten mies menee ihan lukkoon eikä osaa enää olla luonteva viedessään lasta. Jos jotain haluat sanoa, niin tyyliin "hoitaja oli kuulemma kommentoinut jotain meidän tytön asioita toisen lapsen vanhemmalle, täytyypä jutella hoitajan kanssa".

Yhteistyössä