Paha mieli, avioliitto vetelee viimeisiään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sureva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taas kerran tämä sama sapluuna. Näillä ketjuilla on aina yksi yhteinen nimittäjä, ongelma on aina tarinan mukaan miehessä, tavalla tai toisella. Ja mitä enemmän väritetty, subjektiivinen ja miesvastainen tarina on, sitä enemmän palstan pösilöiltä saa vertaistukea.

Moderni suomalaismamma on täysin kyvytön näkemään itsessään ikinä mitään vikaa, juurisyy projisoidaan aina mieheen. Ja toiset yhtä sokeat mammat huutavat kuorossa tukea, anonyyminä internetissä, tuntematta todellisuutta.

Osin tämänkin asian takia, ei ole ihme että erotilastot ovat mitä ovat.

Et sit osaa ajatella että tämmösille palstoille vaan tulee avautuun porukkaa, kun ei lähipiirille voi kertoa kun heti teilataan koko suhde ja tuomitaa ja pyöritellää päätä.. Mieluummin mä tääl keskustelen mun miehestä ku olemattomille ystäville tai sukulaisille..... :(

Onhan nyt mussakin vikaa, enhän mä oo muuta väittänytkään. Mutta mä haluan apua ja oon valmis muuttuun, mies ei..

Ja kyl mä oon kertonu, tehny selväks parhaani mukaan ja siis oikeasti suoraan sanonut et ei oo ookoo, joudun muuttamaan vauvan kanssa pois jos jatkuu jne. Ei se vaan ota mua vakavissaan, ilmeisesti :( sanoo just että ei halua erota, ei halua että muutetaan... Mutta käytös ei muutu ikinä..

Ja kun selvästi jotain ihmistyyppiä kiinnostaa ne mun virheet ja huonot puolet niin voin mä niitä tähän luetella: Herkkä, pahoitan mieleni helposti mollaavista vitseistä, heikko itsetunto, en oo erityisen ruma mutten seksikäskään, oon paljo kiinni vauvassa niin ettei muuhun jää aikaa paljoakaan, oon masentunut ja synkistynyt, en tiedä/osaa keskustella miehelle niin et ymmärtäis, turhaudun ennenpitkään, en oo kovin hyväpalkkanen ja nyt vauvan kans kotona vielä vähemmän rahaa... Kai niitä ois enemmänki. Niinku kaikis on jotain 'vikaa'. Mut en mä pelaa ja ryyppää perhettä velkoihin, sit viel hauku miestä paskaks sängyssä, paskaks isäksi ja mieheks, enkä pilkkaa sitä vääntämällä itsetuntoa syöviä vitsejä siitä... Mun mielestä oon hyvinki reilu ja kohtuullinen! :(

-ap

Rakkaus? Ainakin uskon niin... Se et miks mä tota rakastan on varmaan vaan siks koska tiedän edelleen ettei se mun mies olis tollanen ilman noita ongelmiaan :( tai sit vaa mun mieli on jumittunut, koska vaikka kuinka ne sanat ja tekemättä/huomiotta jättäminen ym satuttaa niin en osaa vihata.. Annan jopa muutamassa tunnissa "anteeksi" vaikka ei ole pyydettykään.. Viimestään seuraavana päivänä sitten oon jo jättäny asian.. Koska en jaksa enempää riidellä tai toistella samaa keskustelua.. Kun ei se ikinä etene mihinkään :(

-ap

Kuulostaa ennemminkin läheisriippuvuudelta. Sinäkin sairastut pian tuollaisessa suhteessa ja lapsikin tulee kärsimään.

Kuulostaa ennemminkin läheisriippuvuudelta. Sinäkin sairastut pian tuollaisessa suhteessa ja lapsikin tulee kärsimään.

Voisko olla jotain semmosta?? Oon miettiny et miks sitä on niin vaikee päästää irti... Mut kyllähän läheisriippuvuus selittäis paljon. Sinänsä ristiriitasta roikkua suhteessa josta ei saa semmosta läheisyyttä ja hellyyttä mitä kaipais. Ja olla läheisriippuvainen? Täytyypä ottaa tää terapiassa esille.. Et mikä niiden näkemys ois asiasta, kiitos!

-ap

Yhteistyössä