Paha korvatulehduskierre

Neuvoja kaivataan,

Tyttöni täytti juuri 1 vuotta ja on viimeiset 3 kk sairastanut jatkuvaa välikorvatulehdusta. Eräs päivystävä lääkäri sanoi, että kärsisi kuulemma liimakorvasta. Samaan aikaan tyttö on ollut infektiokierteessä, että periaatteessa sairastanut koko ajan myös flunssaa, on kovin räkäinen ja yskii paljon. Hän on saanut nyt 4 neljä antibioottikuuria putkeen, esim. nyt on parhaillaan Zithromax kuuri vielä päällä, mutta tytöllä kuume nousee taas ja lapsi on väsynyt ja selvästi kipeä.

Olemme saaneet lähetteen Korvaklinikalle, mutta terveyskeskuksen omalääkäri sanoi, että ajanvarausvastaanotolle voi hyvinkin päästä vasta 3 kk kuluttua. En tiedä pitäisikö minun antaa lapsen kärsiä seuraavat 3kk jatkuvasta kivusta ja särystä, vai mitä tehdä? Minulta on usko mennyt kaikkiin antibioottikuureihin, koska niistä ei tähän asti ole ollut mitään hyötyä. Ainoa mikä auttaa vähän ja tietysti vaan hetkellisesti on särkylääke, mutta sitäkin on näiden kuukausien aikana mennyt jo monta pullollista, että ei sekään voi olla lapselle hyväksi. Olisi kiva kuulla olisiko jollain jotain vaihtoehtoisia keinoja, miten tästä kierteestä pääsee? Miten lasta voi auttaa ja miten te muut olette tällaisesta tilanteesta selvinneet.

Mietin myös edelleenkin olisiko huomenna taas syytä lähtä viemään tyttöä omalääkärille tarkistukseen..
 
Jos lapsella on liimakorva (ilman korvatulehdusta), siihen eivät antibiootit auta. Teidän tapauksessa lapsella saattaa toki olla myös korvatulehdusta päällä, jos lapsella on kuumetta yms. tulehdukseen viittaavaa oiretta.

Kahdella meidän lapsella on ollut liimakorva korvatulehduksen/korvatulehdusten seurauksena. Kummallekin laitettiin korviin putket. Putkitus on ainoa liimakorvien hoitokeino. Joskus liimakorvatauti voi parantua itsestään ajan myötä esim. kesäaikaan. Liimakorvatapauksessa välikorvaan on märkäeritteen sijasta kertynyt limaista ja liimamamista sitkistynyttä nestettä, joka ei pääse pois sieltä korvasta. Tämä neste estää tärykalvon liikettä ja huonontaa kuuloa.

Meidän lasten tapauksessa liimakorvan parantumista "itsekseen" ei jääty odottamaan, vaan korvat putkitettiin nopeasti korvalääkärien suosituksesta. Ja oli kyllä putkitustoimenpide kummankin lapsen kohdalla suuri helpotus ja apu.
 
Olet jo todennut, etteivät antibiootit auta infektiokierteessä riutuvaa lastasi. Se on oikea havainto, sillä toistuvat antibioottikuurit vain romuttavat lapsesi terveyden ja tuhoavat suoliston tärkeää bakteerikantaa, joka osaltaan vaikuttaa vastustuskykyyn ja koko elimistön hyvinvointiin. Joskus bakteeritulehdukseen voi antibiootti olla tarpeen ja avuksi, mutta toistuvina kuurit aiheuttavat vain haittaa ja resistenssiongelmaa (voi olla yhä vaikeampaa löytää lääke, joka auttaa).
Koska kysyit vaihtoehtohoidoista, uskallan suositella homeopatiaa. Olen itse saanut siitä avun lukemattomia kertoja nelilapsisen perheeni hoidossa lemmikkieläimiä myöten. Olen aiheeseen sen verran perehtynyt, että monet vaivat olen hoitanut oman "kotiapteekin" turvin, mutta lasteni kanssa olen myös käynyt muutaman kerran koulutetun homeopaatin vastaanotolla. Esim. lääkäriasema Sofianovassa Helsingissä toimii lapsiin perehtynyt lääkäri-homeopaatti. Oman paikkakuntasi homeopaatteja löydät osoitteesta www.homeopaatit.fi.
Vastaanottokäynti maksaa 100 euron molemmin puolin, mutta yleensä riittää 1-2 käyntiä, jotka eivät ole mitään pikavilkaisuja vaan perusteellisia perehtymisiä lapseen kokonaisvaltaisesti.
Omilla lapsillani ei ole ollut sairauskierrettä. Päätin jo esikoistani 14 vuotta sitten odottaessani, että jos yksikin korvatulehdus tai muu vaiva tulee, vien lapsen homeopaatille enkä aloita antibioottirumbaa, josta olin niin monen vanhemman kuullut valittavan. Uskon myös monipuolisen luomuruoan hyväätekevään vaikutukseen! Suosittelen antamaan lapsellesi luomumaitoa, jos hän ei enää ime äidinmaitoa.
Tiedän kyllä hyvin skeptikoiden ja muiden epäilijöiden kannan homeopatiaan ja muihin vastaaviin hoitomuotoihin... Itse ajattelen, että vaikka kovan tieteen menetelmin ei voidakaan todistaa esim. homeopatian tehoa, minulle riittää todisteeksi parantuminen ja pienen potilaan kärsimyksen lakkaaminen.
Koska lapsesi sairastelu on jatkunut jo pitkään, hän voi tarvita ns. rakennehoitoa, mutta lapsilla ja eläimillä parantuminen tapahtuu usein nopeasti, jos lääke on oikein valittu. Jopa kroonisiin sairauksiin on mahdollista löytää apu, vaikka oikean homeopaattisen aineen löytyminen voi joskus viedä aikaa. Haittavaikutuksia ei ainakaan ole - toisin kuin antibiooteilla hoidettaessa.
Valoisaa kevättä perheellesi ja parempaa vointia pikkuiselle!
 
Meillä korvatulehdukset lopetti tehokkaasti korvien putkitus. Jos teillä on vakuutus, niin kannattaa mennä yksityiselle korvalääkärille ja sitä kautta putkitukseen. Yksityisellä putkituksen saa huomattavasti nopeammin kuin julkisella puolella, ainakin meidän tapauksessa ero jonotusajassa oli huima.
 
Varaa aika yksityiselle korvalääkärille!

Tuohon rarkaisuna on korvienputkitus.

Jonoa yksityisellä puoella ei ole juuri laisinkaan. Me olemme parhaimmillaan olleet seuraavana päivänä putkituksessa ja muutenkin maksimissaan 2 viikkoa jouduttu odottamaan.

Jos vakuutus on niin sieltä saa maksusitoomuksen. Tähän yleensä menee noin viikon verran. Toki summan saaa myös takautuvasti takaisin jos maksaa homman ensin ite.

Ja todellakin puhunnyt kokemuksesta. Oma lapseni oli reilu vuosikkaana korvatulehdukssa joka vaan vaihtoi korvaa ja tätä ei siis yksityisellä puolella muutamaa viikkoa pidempään seurattu.

Voit laittaa yv:tä jos haluat enemmän jutella
 
Ompa tutunkuuloista. Meillä on kutakuinkin samanlainen tilanne 2v3kk ikäisellä tytöllä.

Märkäinen korvatulehdus (ei liimakorva) ollut yhtäjaksoisesti päällä joulukuun alusta asti, 5kk siis jo. Yhteensä 6 ab-kuuria syöty, joista viimeiset 5 1½kuukauden sisällä!

Nyt meillä on aika korvienputkitukseen ja kitarisanpoistoon 2½ viikon päähän (julkiselle 4vko jonotetaan, yksityiselle olisi ollut 2vko).
Samaa suosittelisin teille vaikkei siitä vielä itsellä kokemusta ole.
Yksi isommista lapsista meillä on putkitettu 10kk iässä ja siitä on vain hyvät kokemukset!

Suosittelen menemään yksityiselle KORVAlääkärille ja arvioittamaan tilanne.
 
älä syötä antib.enää, mene yksityisen kautta. Meillä oli kans keskimmäisenkanssa pitkä kierre 1-2vuotiaana, nyt ollut vuoden putket ja niihin loppui. tosin saa miettiä alkaako uudelleen kun putket lähtee...ja meillä ei vakuutuskaan korvannut kun yhtiö vaihtunut, sukulaistenkans laitettiin rahat kasaan että putket ja risapoistot saatiin!
 
Meillä putkitus aamulla edessä. Tytöllä (nyt 1.5v) oli vuodenvaihteessa korvatulehdus ja sen jälkeen kerran kuussa kontrolli terveyskeskuslääkärillä eikä kumpikaan korva ole ollut sen jälkeen täysin puhdas. Viimeksi lääkäri antoi lähetteen sairaalaan korvalääkärille, jonka piti katsoa tilanne, mutta tulikin suoraan aika putkitukseen. Täytyy kyllä olla oikein tyytyväinen näinkin nopeaan ja hyvään palveluun. :)
 

Yhteistyössä