Pärjäisittekö , jos pakollisten laskujen jälkeen jäisi ruokaan ja vaatteisiin/huvituksiin 950e/kk?

  • Viestiketjun aloittaja pärjään, entä sinä
  • Ensimmäinen viesti
Pärjättäs kyllä
Mä saan käteen kuussa ton verran, josta makselen vuokran (mitä Kelan tukien jälkeen jää), sähköt ja muut. Taloudessa asuu kaksi lasta vakituiseen ja kaksi on puolet kuusta huollettavana + joka toinen viikonloppu yksi lainalapsi.
 
"mie"
Jos kaikki laskut olisi maksettu, niin tämä riittäisi. Eli se menisi ruokaan ja vaatteisiin, satunaisiin lääkärikuluihin. Itse olen jättänyt meille 1000e/kk ruokaan, vaatteisiin ja muihin juokseviin kuluihin. Ja se riittää mainiosti.

JA perhekoko 2+3 + 2kissaa
 
"vieras"
Kyllä me hetki pärjättäsiin. Mutta omakotitalossa talon + auton vakuutusmaksut, lämmitys jne maksaa sen verran paljon että täytyisi sopeuttaa kulutusta rajusti. Ruokaan meilä menee noin 500-600 euroa kuukaudessa.
 
olen nyt työttömänä ja tulot on kk työmarkkinatuki 104 e+ lapsilisä 104e + elatusmaksut 160e. Nämä siis mun henk.koht.tulot. miehellä päälle paritonnia. Yhteinen on talous,mutta lapselle ja itselle tuolla rahalla ostan ja pärjään. Ruokalaskukin pääosin minun huollossa. Mies hoitaa sit lainat ja autot. tuosta omasta osasta rahaa menee lapsen matkakuluihin isän luo noin 120e kk. että kyllä sitä pärjää :)
 
"vieras"
en ymmärrä teitä, pystyttäispä me samaan! Meidän perheeseen kuuluu kaksi aikuista ja vauva, laskujen, asumiskustannusten yms. jälkeen kuussa jää n. 1700e ja tuntuu että siltikin tekee välillä tiukkaa!
 
"poikia3"
Alkuperäinen kirjoittaja pärjään:
sähkö, netti ja puhelinlaskut on laskettu pakollisiin laskuihin.
Mutta työmatkakuluja ja lapsen koulumatkakuluja ei, joten sitten voi sanoa suoraan, rahat eivät riittäisi.

Sillä noihin bussilippuihin menisi jo 220 euroa kuussa. Ruokaan ja bussilippuihin 720 - 820 euroa, ja lopulla pitäisi hankkia vaatteet, pyörät, sukset, luistimet, maksaa harrastuslaskut ja kaikki satunnaiset menot viidelle, ei onnistuisi.
 
Hyvin pärjäisin. Asun yksin ja rahaa jää laskujen jälkeen noin 1100 - 1200 euroa kuukaudessa. Jäi enemmän jos en asuisi ylihinnoitellussa asunnossa ja vuokra olisi pari sataa pienempi silloin. :( En saa noita rahoja tuhlattua edes nyt, vaikka ostaisin jotain kallista. Nytkin ostin uuden viiden sadan euron tietokoneen ja tilillä on rahaa vaikka miten paljon. Kun pääsin velkakierteestä eroon, niin nyt ei tahdo päästä tilin rahoista eroon enää. =) Paitsi kohta taas, kun varaan matkan, mutta sitten kun pääsee kunnolla aina säästämään, niin tulen saamaan helposti tuhansia säästöön vuodessa.
 
tuppu
Voi luoja, hyppisin riemusta kattoon jos jäisi laskujen jälkeen edes puolet tuosta käyttöön!
Nyt mulla jää vuokran jälkeen n. 200e /kk. Siitä makselen sitten laksut mitä tulee ja yritän ostaa ruokaa. Toki mies joutuu maksamaan suurimman osan ruuista koska tuo ei kyllä riitä mihinkään.
 

Yhteistyössä