Pärjäisittekö , jos pakollisten laskujen jälkeen jäisi ruokaan ja vaatteisiin/huvituksiin 950e/kk?

  • Viestiketjun aloittaja pärjään, entä sinä
  • Ensimmäinen viesti
pärjään, entä sinä
[QUOTE="Lissu";25995232]Oliko tuo aprillipäivän vitsi? :D Voi kun joskus jäisikin noin paljon laskujen jälkeen...[/QUOTE]

ei ollut aprillivitsi, meitä on 5 henkilöä, ei autoa, ja ruokiin jo pelkästään menee 500-600e, mutta pärjätään.
 
"Mää"
No jaa.. Mä maksan takuueläkkeestä asuntolainan ja sen autonkin menot. Plus kiinteistöverot ja jätehuollot ja sähkölämmityksen.. Jne. Jos joku ei pärjää, niin ihmettelen.
 
"poikia3"
Jaa-a, riippuu, mitä pakolliset laskut sisältävät. Työmatkakulut, lasten koulumatkakulut? Puhelinlaskut? Harrastusmaksut? Meitä on 5, ja ruokaan tuosta summasta menisi noin puolet.
 
Venakko Milanna
me emme olisi pärjäneet, meillä pelkästään ruokaan menee 2000-3000 per kk ja vielä vaateita 5lle lapselle ja 2lle aikuiselle pakko ostaa ja muita tarvikkeita, sekä lääkärit, koirat ym ym....varma näillä rahoilla olisimme syöneet vain ruoho:D
 
pärjään, entä sinä
[QUOTE="poikia3";25995300]Jaa-a, riippuu, mitä pakolliset laskut sisältävät. Työmatkakulut, lasten koulumatkakulut? Puhelinlaskut? Harrastusmaksut? Meitä on 5, ja ruokaan tuosta summasta menisi noin puolet.[/QUOTE]


sähkö, netti ja puhelinlaskut on laskettu pakollisiin laskuihin.
 
"noo"
Todellakin!
Tuo on hurja summa!

Harvemmin jää ylimäärästä :(
Nyt on ollut sitä "vähän" enemmän ja sain uuden puhelimen ja kengät! Tosin kengät saisi halvemmallakin, mutta laatuun voi / täytyy joskus panostaa! ;)
 
Niin no toki riippuu perheen koosta. Me ei saada paljon tuon enempää kuussa ja siitä siis pittää maksaa kaikki (vuokraan menee yli puolet). Ei meitä kyllä olekaan kuin kaksi, joten melko pienet on muut menot vuokran lisäksi. Toki auto löytyy, mutta onneksi ihanat isovanhemmat hoitaa sen kulut suurimmilta osin.
 
"vieras"
Meillä menee ruokiin 700-800e/kk. Ruokien ja laskujen ym jälkeen jää ns. "ylimäärästä" n.500e, josta pitää maksaa vaatteet, ravintolasyömiset ja huvitukset.
Mekin ollaan 5 henkinen perhe ja mä hoitovapaalla, välillä teen keikkahommaa josta saan pari sataa/kk. Mun mielestä toi 500e on aika vähän kaikkeen ylimääräiseen ja ootankin että alan tienaamaan tai että mies alkaa tienaamaan paremmin :)
 
huh. Mulla jää tasa 0 euroa huvituksiin, monesti menee monta kuukautta etten osta itselleni edes vaatteita, edes kirpparilta.. tosin paljon menee säästöön (kaikki ylimääräinen). Toivon paljon käytännöllisiä lahjoja jouluna / syntymäpäivänä, ei tarvitse sitten niitä pyyhkeitä tai lakanoita itse ostella :) dödöjäkään varmaan ostanut kuin kerran kolmen vuoden sisään, niitä aina satelee kasoittain ja tasaisin väliajoin :D Meillä pärjätään, siis ostetaan ruoka noin 200eurolla (siihen laskettu myös ruoka eläimille, 2 koiraa ja 4 kissaa ja käärme, joiden syömä osuus tuosta n. 60euroa).. Ja kaksi ihmistä taloudessa siiis. Ja syödään mielestäni hyvin, ei mitään makaroonivellejä tonnikalalla :) Ja auto on tulossa taloon, ja laskettu että pärjätään silti hyvin sillä mitä jää, eli laskujen jälkeen noin sen 400 euroa..
 
"mä"
me emme olisi pärjäneet, meillä pelkästään ruokaan menee 2000-3000 per kk ja vielä vaateita 5lle lapselle ja 2lle aikuiselle pakko ostaa ja muita tarvikkeita, sekä lääkärit, koirat ym ym....varma näillä rahoilla olisimme syöneet vain ruoho:D
Sinä nyt oletkin ihan käsi talouden hoitamisessa. Et hallitse edes alkeita niin ei ihmekkään ettette pärjää. Ja tuo ei ole mikään ylpeyden aihe vaan aivan jotain muuta...
 
iso perhe
ei pärjättäis, ainakaan nykyisillä tavoilla. ruokaan ja polttoaineisiin menee 1000e/kk. joskus on pakko ostaa vaatettakin, vaikka pyrimme elämään ilman heräteostoksia.
 

Yhteistyössä