pärjäisitkö mökkiolosuhteissa menkkojen aikana? ei suihkua

  • Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti
..
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
No onhan se toki "ihanaa" esim. herätä keskellä yötä siihen että tarvii puhdistautumista ja ainut vaihtoehto on lähteä hiipparoimaan saunalle, jossa pesuvesi on jo edellisestä illasta ja saunomisesta jäähtynyt.
Ei hitto tätä porukkaa :D

Olenkohan mä jotenki outo, kun mun ei ole koskaan tarvinnut menkkojen takia lähteä keskellä yötä puhdistautumaan... Ja menkoista olen saanut sentään jo 20 vuotta nauttia :O
 
jätän väliin
Kyllä sitä pärjää mutta esim.mulla on niin runsaat menkat et siteitä saa vaihtaa vähän väliä ja joka kerta pitäs pestä kun on niin sottanen olo muuten.Eli mökillä ei ole kivaa kun saa koko ajan läträtä veden kanssa.Ja sit jos on yhtä alkkis mökki kun meillä niin lämmintä vettäkään ei riitä koko päiväks enkä halua kylmällä vedellä pestä.Noita kosteuspyyhkeitä en oo kokeillu.Eli pärjää kyllä mutta itse jätän mielummin väliin jos vaan mahdollista.
 
vieras
Helposti pärjää. Ja jos oma perhe vaan mukana ni kauheeta jos vähän haisee :D Siteitä ei kyllä ehkä ihan mielettömästi käyttää kun on sotkeivii. Mutta itse oli 6 kuukautta kiertelemässä maailmaa 4 kertaa pesin pyykkiä (en ostellut uusia pahemmin) ja vain kerran kävin suihkussa. meressä uin ja siinä peseyty mitä peseyty. Eikä ollut mitään ongelmaa. Näin teki myös 3 kaveriani jotka olivat matkassa mukana, eikä kukaan valittanut.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja mistä näitä aloituksia tulee :):
kai sinne vettä tulee, tahi järvestä löytyy? sitä voi laittaa vatiin ja huuhdella römpsää siinä.
Ihmiset on uus avuttomia.
Ja kirjoitustaidottomia :D
Mä en mielelläni menisi paikkaan, jossa ei pysty kunnolla peseytymään, ainakaan kahtena ensimmäisenä päivänä, jolloin vuoto on todella runsasta.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
No onhan se toki "ihanaa" esim. herätä keskellä yötä siihen että tarvii puhdistautumista ja ainut vaihtoehto on lähteä hiipparoimaan saunalle, jossa pesuvesi on jo edellisestä illasta ja saunomisesta jäähtynyt.
Ei hitto tätä porukkaa :D

Olenkohan mä jotenki outo, kun mun ei ole koskaan tarvinnut menkkojen takia lähteä keskellä yötä puhdistautumaan... Ja menkoista olen saanut sentään jo 20 vuotta nauttia :O
Joo, kas kummaa kun kaikilla ei ole samanlaiset menkat kuin sulla.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
No onhan se toki "ihanaa" esim. herätä keskellä yötä siihen että tarvii puhdistautumista ja ainut vaihtoehto on lähteä hiipparoimaan saunalle, jossa pesuvesi on jo edellisestä illasta ja saunomisesta jäähtynyt.
Ei hitto tätä porukkaa :D

Olenkohan mä jotenki outo, kun mun ei ole koskaan tarvinnut menkkojen takia lähteä keskellä yötä puhdistautumaan... Ja menkoista olen saanut sentään jo 20 vuotta nauttia :O
Joo, kas kummaa kun kaikilla ei ole samanlaiset menkat kuin sulla.
Jep, jos on niin kovin vaikeaa, kannattaa varmaan pysytellä tiukasti sen vesiklosetin ja suihkun vieressä.

Tiedän kyllä, mitä on runsas kuukautisvuoto, mutten silti ole koskaan kokenut tarvettä lähteä itseäni keskellä yötä suihkuttelemaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja mistä näitä aloituksia tulee :):
kai sinne vettä tulee, tahi järvestä löytyy? sitä voi laittaa vatiin ja huuhdella römpsää siinä.
Ihmiset on uus avuttomia.
Ja kirjoitustaidottomia :D
Mä en mielelläni menisi paikkaan, jossa ei pysty kunnolla peseytymään, ainakaan kahtena ensimmäisenä päivänä, jolloin vuoto on todella runsasta.
Vanhemmilla on mökki, jossa ei ole vettä (paitsi järvessä) eikä sähköä. Lisänä tietysti ulkovessa... en mene mökille kuukautisten aikaan. Pimeässä saunassa on "kiva" pesytyä ja ihmetellä tulikohan karhea betonilattia huuhdottua kunnolla.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja ajatella, tänäpäivänä suomessakin ihmisiä jopa asuu vakituisesti taloissa, joissa ei ole suihkua! Ja joillain on vielä kuivakäymäläkin!!
Se on varmaan jokaisen oma valinta.
Tässä ketjussahan ei kysytty pärjääkö ne tai kuuluuko pärjätä vaan pärjäisitkö juuri sinä.
Ja jokaisella on oikeus ihan omaan mielipiteeseensä.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
No onhan se toki "ihanaa" esim. herätä keskellä yötä siihen että tarvii puhdistautumista ja ainut vaihtoehto on lähteä hiipparoimaan saunalle, jossa pesuvesi on jo edellisestä illasta ja saunomisesta jäähtynyt.
Ei hitto tätä porukkaa :D

Olenkohan mä jotenki outo, kun mun ei ole koskaan tarvinnut menkkojen takia lähteä keskellä yötä puhdistautumaan... Ja menkoista olen saanut sentään jo 20 vuotta nauttia :O
Joo, kas kummaa kun kaikilla ei ole samanlaiset menkat kuin sulla.
Jep, jos on niin kovin vaikeaa, kannattaa varmaan pysytellä tiukasti sen vesiklosetin ja suihkun vieressä.

Tiedän kyllä, mitä on runsas kuukautisvuoto, mutten silti ole koskaan kokenut tarvettä lähteä itseäni keskellä yötä suihkuttelemaan.
No mulla tulee jo parissa tunnissa niin paljon että pitää vaihtaa.
Ekana ja tokana päivänä, en sentään koko menkkojen ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja ajatella, tänäpäivänä suomessakin ihmisiä jopa asuu vakituisesti taloissa, joissa ei ole suihkua! Ja joillain on vielä kuivakäymäläkin!!
Eihän sata vuotta sitten edes Helsingissä ollut kuin 3/4 talouksista juoksevan veden piirissä, puhumattakaan "maaseudusta", jossa isoon osaan ei vielä 50-luvulla tullut juoksevaa vettä kotitalouksiin. Mitenkähän tähän päivään on pärjätty ilman juoksevaa vettä ja sisävessaa?
 

Yhteistyössä