pärjääkö viikon 300e

  • Viestiketjun aloittaja pihi vai tuhlari
  • Ensimmäinen viesti
pihi vai tuhlari
siis normaalisti? mä ostan aina jos alesta jotain tulee vastaan (vaatetta jolle on käyttöä.. ), ruokaa -30 ja -50% lapuilla (lihat yms-kalliit), mutta muuten mistään ei tingitä. nyt pitkästä pitkästä aikaa tilanne et tilillä vaan tuo 300e, ennen seuraavia rahoja, täytyykö alkaa pihistelemään? yleensä tili ei koskaan mene tonnin alle, joten mua on jo kauan pelottanu et rahat loppuu..
meillä oli iso tonnin ostpos ylimääräistä ja nyt tässä tulos, mutta ensi viikolla päästään varmaan normaaliin "vähintään tonni tilillä" arkeen.

toisaalta jos mun pitää alkaa pihistellä, tuntuu että mä sit tuhlaankin ihan liikaa, jos noin iso summa hurataakin viikossa "aina"
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
pärjäät pärjäät. Vältä menemästä viikon aikana muualle kuin ruokakauppaan. Kaupungilla rahaa kuluu ihan itsekseen..
mut mä en ikinä kaupungiltakaan osta kuin tarpeellista ja alesta.. musta on kiva tehdä löytöjä, ennen kävin kirpparilla, mut sit huomasin et samaan jopa halvempaan hintaan saa kaupasta uutta! :eek:

mutta joo, hyvä vinkki silti! :)
 
zxc
meillä mene kk ruokaan sen verran :) sehän jos lasket nii melkein 45e /päivä ja sillä rahalla voi syödä vaikak ulkonakin :) Toki riippu jos teillä on vielä 10 lasta niin asia erikseen
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
meillä mene kk ruokaan sen verran :) sehän jos lasket nii melkein 45e /päivä ja sillä rahalla voi syödä vaikak ulkonakin :) Toki riippu jos teillä on vielä 10 lasta niin asia erikseen
kolme "vain" :)

mutta mä siis kuvittelen et me eletään "pihisti" mut nyt kävin ajattelemaan et onkohan noin..
 
zxc
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
meillä mene kk ruokaan sen verran :) sehän jos lasket nii melkein 45e /päivä ja sillä rahalla voi syödä vaikak ulkonakin :) Toki riippu jos teillä on vielä 10 lasta niin asia erikseen
kolme "vain" :)

mutta mä siis kuvittelen et me eletään "pihisti" mut nyt kävin ajattelemaan et onkohan noin..
Meillä on sama juttu-> ostan vaatteita vain alesta,koska musta on tyhmä maksa tänään 2kerta enemmän kuin huomenna samasta puserosta :)
Mutta eihän noita vaatteita tarvi nyt tällä viikolla osta :)Mutta paljonko teillä mene viikossa ruokaan? eihän siihen voi millään kulua 300e)))ja varmaan nytkin jääkaappi ei oo ihan tyhjillä?;)
 
ap
juu, jääkaapista puuttuu vain salaatti-aineet lihaa on pakkasessa ehkä kk eteenpäin.. grillattavaa, ja ihan perus maustamatonta broilerin filettä, jauhelihaa, naudan filettä ja possun ulkkaria. :eek: -tykätään syödä hyvin!

eilen löysin topsportista vedenpitävän ulkoilu asun itselleni -70% eli 30e housut ja takki, ei paha? :) kävin huvikseni katsoo mitä meillä menee s-ryhmään/kk kun sieltä ostetaan kaikki pesuaineet, ruuat, päivittäistavarat siis.. niin 700-1000e/kk mutta prisman ostoissa voi olla myös jotain muuta kun päivittäiseloon menevää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä menee ruokakauppaan (2aikuista, 1 lapsi ja 2 koiraa) kuukaudessa n.700 e kuussa.
no kiitos, meillä on 2 lasta enemmän (4v 6v ja 8v). koirakin on, en kyllä ajatellu et se kuluttaa. mutta joo 4kg säkki nyt maksaa reilu 20e sen pöperöä, riittää 18päiväksi, eli varmaan joku 40e/kk koiraan, kun herkutkin lasketaan.
 
sam
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä menee ruokakauppaan (2aikuista, 1 lapsi ja 2 koiraa) kuukaudessa n.700 e kuussa.
no kiitos, meillä on 2 lasta enemmän (4v 6v ja 8v). koirakin on, en kyllä ajatellu et se kuluttaa. mutta joo 4kg säkki nyt maksaa reilu 20e sen pöperöä, riittää 18päiväksi, eli varmaan joku 40e/kk koiraan, kun herkutkin lasketaan.
Meillä menee se 70 euroa kuussa koiran pöperöihin. Mutta todellakin 300 eurolla viikon pärjäät!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eilen löysin topsportista vedenpitävän ulkoilu asun itselleni -70% eli 30e housut ja takki, ei paha? :)
Nyt kun löysit tuon, se menee monta vuotta eteenpäin, koska aikuinen ei enää kasva. Siinä mielessä teit löydön kyllä. Mutta jos ostat taas kohta uuden, niin se on täyttä tuhlaamista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eilen löysin topsportista vedenpitävän ulkoilu asun itselleni -70% eli 30e housut ja takki, ei paha? :)
Nyt kun löysit tuon, se menee monta vuotta eteenpäin, koska aikuinen ei enää kasva. Siinä mielessä teit löydön kyllä. Mutta jos ostat taas kohta uuden, niin se on täyttä tuhlaamista.
en osta!

mulla on rukan takki josta vetoketju on alkanut temppuilee, et siihen nähden tuli just hyvään saumaan, nyt mul on kaks takki tuohon hommaan, mistä toinen alkaa olla tullu tiensä päähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
hmmm...meillä menee reippaasti alle 100e viikon ostosksiin ja meitä on 2 aikuista 1lapsi(joka syö aikuisen edestä) sekä koira.
Mitä te syötte sitten? :O
normaalia kotiruokaa. Paljon kasviksia ja kalaa. Se on ihan itsestä kiinni kuinka paljon siihen ruokaan saa sitä rahaa menemään ;) ja koiralle riittää 7,5kg ruokaa 2 kuukaudeksi, ja se tekee 18e/kk (10kiloinen koira).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
meillä mene kk ruokaan sen verran :) sehän jos lasket nii melkein 45e /päivä ja sillä rahalla voi syödä vaikak ulkonakin :) Toki riippu jos teillä on vielä 10 lasta niin asia erikseen
kolme "vain" :)

mutta mä siis kuvittelen et me eletään "pihisti" mut nyt kävin ajattelemaan et onkohan noin..
Ajattele 1200e kuukaudessa! Ette te pihisti elä, päinvastoin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
hmmm...meillä menee reippaasti alle 100e viikon ostosksiin ja meitä on 2 aikuista 1lapsi(joka syö aikuisen edestä) sekä koira.
pelkkään ruokaan? vai onko tuossa pesuaineet, vessapaperit, siivousvälineet yms..?? tuokin tekee sen 400e/kk et jos toi meidän 700 on se summa johon jo kuuluu ehkä joku synttärilahja kavereille tjmv. päivittäistavaroihin "aineineen". niin eihän meillä sit mene edes paljon. ja nyt muistin et bonuksissahan on laskettu silloin tällöin myös sähkö ja vakuutukset! eli varmaan aina alle 700e näihin päivittäisiin kuitenkin/kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
hmmm...meillä menee reippaasti alle 100e viikon ostosksiin ja meitä on 2 aikuista 1lapsi(joka syö aikuisen edestä) sekä koira.
pelkkään ruokaan? vai onko tuossa pesuaineet, vessapaperit, siivousvälineet yms..?? tuokin tekee sen 400e/kk et jos toi meidän 700 on se summa johon jo kuuluu ehkä joku synttärilahja kavereille tjmv. päivittäistavaroihin "aineineen". niin eihän meillä sit mene edes paljon. ja nyt muistin et bonuksissahan on laskettu silloin tällöin myös sähkö ja vakuutukset! eli varmaan aina alle 700e näihin päivittäisiin kuitenkin/kk
Tuohon kuuluu ihan kaikki,mitä meillä viikossa menee+ tietysti asuminen ja laskut. Mutta vaatteet, wc ja talouspaperit, pesuaineet sunmuut kuuluu tohon...
 

Yhteistyössä