Päristely syödessä

Tyttö 7kk ja alkanut päristelemään sydessään soseita ja pitkälle lentää... :kieh:

Miten päästä tavasta eroon? Olen kieltänyt tiukasti ja torunut, näyttänyt vihaiselta. Joskus vain nauraa, joskus alkaa itkemään (rauhoittuu nopeasti). Olen myös saattanut "rangaistukseksi" siirtää pois syöttötuolista lattialle, jossa ei leluja. Nostanut takaisin syöttötuoliin, kun alkaa lattialla kitisemään.

Kehun kovasti ja olen iloinen, kun syö nätisti. Ruuan jälkeen saa aina rintaa jälkkäriksi. Ruokailu lopeteaan aina onnistuneeseen lusikalliseen.

On nyt syönyt soseita reilu 1kk, ei hampaita.
 
myös samaa vikaa,auttaa ehkä parhaiten kun olisi kuin ei huomaisikaan. Samahan pätee kiroiluun sun muuhun kun huomaavat että saavat sillä äidissä reaktion aikaan. Edelleen silloin tällöin pärisee mutta ei niin paha kun en sano mitään.
 
Meillä ollaan myös syöty n. kk soseita ja poika välillä innostuu pärisemään lusikkaan. Jos touhua jatkaa kamalasti niin katson pojan enemmän leikkivän ruoalla eikä olevan nälkäinen ja halukas syömään, joten meidän ruokailu loppuu siihen.
 
Meillä ei oo yleensä enää hirveen nälkäinen kun alkaa päristämään =)

Mutt sehän on ihan hauskaa, miks siitä pitäis välittää, kai yleensä kaikki lapset tekee niin kun ovat sen taidon oppineet... Eikä tuon ikäiset opikein ymmärrä vaikka kieltää ;)
 
juu mäkin mietin, että en mä tosta ainakaan komentais saatikka antaisi rangaistusta...enkä mistään muustakaan vielä 7kk ikäiselle.
joskus saatan sanoo tiukemmin, jos kitistelee. mutta en vielä ole komentanut. ei ole ollut tarvetta..ja just kun ei ymmärrä.
no tää meni asian viereen.
 
Tyttö 11kk, on pärrännyt moneen otteeseen ikänsä aikana, enkä oo sanonut siitä mitään. Lueskelin teidän juttuja täältä ja aattelin, eipä meillä tätä aikoihin...no tänään tapa palasi taas! Tyttö oli juonut maidon ja söi hed.hilloo vähän yli puoli purkkii, ni se alko. Ei ollut enää niin nälkä ja jouti jo leikkimään. Kyllä mä komensin vähän ja loppuhillon söi nätisti (ei mennyt koko purnukka) :)
 

Yhteistyössä