Päivystyksestä

Onko täällä muita jotka ei mene tk:n / sairaalan yhteuspäivystykseen kuin pahimman pakon edessä? Mä kävin pe (sunnuntaitaksalla) yksityisellä, ja ihan oikeasti minut A.) otettiin todesta B.) sain heti lääkkeet jotka todellakin auttoivat C.) pääsin sisään 15 minuuttia ennen aikaani D.) sama lääkäri hoiti miehen kurkkukivun ilmaiseksi seuraavana päivänä.

Maksaahan se tietysti, eikä mulla ole vakuutusta, mutta kipeänä on hirveää joutu anelemaan hoitoa jossain harjoittelijan edessä, kun olet ensin odottanut siellä tuntikaupalla.
 
Kiva kuulla etten ole ainoa. Onneksi itsellä ja miehellä on hyvä työterveys ja lapsilla vakuutukset, ja täällä päivystää yksityinen 24/7, että harvoin joutuu missään julkisissa käymään. Eipä silti, meidän tk omalääkäri on minusta pätevä, mutta sinne ei pääse kuin piiiitkällä ajanvarauksella yleensä, eikä se siellä päivystyksessä tee töitä.
 
Miä
Kaikki kun valittaa päivystyksen toiminnasta niin mulla olis päinvastainen kokemus =) Aika oli kyllä vähän myöhässä mutta minun ongelmani ja pelkoni otettiin todesta ja lääkäri tutki minut erittäin perusteellisesti.. Pelkoani ei vähätelty vaikka olin melkein hysteerinen.. Minut otettiin tarkkailuun ja sain lääkkeettä ja lääkäri kävi monta kertaa tarkastamassa vointia.. Pääsin kotiin kun oireet loppuivat ja syy oli selvitetty ja reseptit kourassa =)
 
vieras
meillä tk:ssa ihan hyvät päivystys lääkärit.. monesti se on niin että nuoremmat lääkärit laittaa herkemmin tutkimukiin kuin jo konkarilääkärit. minusta on hyvä että tutkitaan perusteellisesti jos pienikin epäilys jostain muusta on.
 
Meillä on vakuutus vauvalla ja olen asian puhunut mieheni kanssa niin että jos ongelmia tulee niin saman tien Pikkujättiin. En tosissaan lähde sairaan lapsen kanssa kerjäämään aikaa arvauskeskukseen vaan marssin suoraan yksityiselle, omavastuu lääkärikäynnistä on tuossa meidän vakuutuksessa 50e, mutta kattaakin sitten KAIKKI mitä sisältyy lääkärin diagnosoimaan sairauteen, eli jatkotutkimukset, röntgenit jos tarvis yms., reseptilääkkeet. Ja jos sama sairaus vaivaa myöhemmin, menee sekin vakuutuksen piikkiin ilman uutta omavastuuta. Jos lähtee arvauskeskukseen, maksaa sekin käynti jo 22e + lääkkeet. Yksityisellä kun nyt saa vaan parempaa kohtelua, pääsee heti ja on ihan oikeasti pediatrian ammattilaisia eikä yleislääkäreitä (joskin ei heissäkään mitään vikaa ole, kaikki vaan haluavat lapsensa parasta - siksi suoraan lastenlääkärille). Itse käyn TK:ssa jos jotain on. Mutta olen sen verran snobi etten lapsen kanssa todellakaan sinne lähde.
Helsingin Lastenklinikka on kyllä tunnettu toimivuudestaan, jonottaa kyllä aulassa saa tunteja, mutta kun tulee oma vuoro, siellä taatusti hoidetaan ja tutkitaan hyvin. Kokemusta löytyy. Silti menen Pikkujättiin aukioloajan puitteissa. Jos tulee hätä yöllä, sitten pitää miettiä että lähteekö LK:lle vai Mehiläisen yöpäivystykseen.
Itse siis menen sairaalan päivystykseen, lapsen kanssa en.
 
Harmaana
A) Hyvä, että kannatit myös lääkärin yksityistoimintaa. 90% lääkäreistä toimii kummallakin puolella. Niitä on vaan niin hemmetin vaikea saada juhlapyhiksi kunnalliselle puolelle töihin kun tietävät nettoavansa silloin hyvin yksityispraktiikalla. Sama ammattitaito sillä tyypillä on torstaina ja tiistaina tk:ssa/sairaalassa.

B) Miksi hitossa aikuisen "miehen" kurkkukipu vaatii lääkärihoitoa????? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
A) Hyvä, että kannatit myös lääkärin yksityistoimintaa. 90% lääkäreistä toimii kummallakin puolella. Niitä on vaan niin hemmetin vaikea saada juhlapyhiksi kunnalliselle puolelle töihin kun tietävät nettoavansa silloin hyvin yksityispraktiikalla. Sama ammattitaito sillä tyypillä on torstaina ja tiistaina tk:ssa/sairaalassa.

B) Miksi hitossa aikuisen "miehen" kurkkukipu vaatii lääkärihoitoa????? :LOL:
B.) Siksi, kun siellä on sellainen bakteeri joka ei lähde pois ilman lääkkeitä ainakaan kohtuuajassa, ja jos hoitamattomana potee päiväkaupalla, tarttuu se sitä varmemmin koko perheeseen. Kuten sanoin, kyseessä oli sama bakteeri joka aiheuttaa angiinaa. Siihen ei paljon lämmin hikisukka kaulan ympärillä ja porkkanat korvissa auta.

Onneksi tämä meidän lääkäri kuuluu siihen 10%:iin joka ei työskentele kunnallisella, ellei sitten paikallisen jääkiekkojoukkueen lääkärinä toimiminen ole sitä kunnallista puolta. Kun on ison lääkärikeskuksen pääomistaja, ei tartte vääntää jossain tk:ssa juhlapyhiä.

Muok, taidat kuulua siihen porukkaan joka joutuu kannattamaan kunnallista puolta, halusi tai ei. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuuMa:
Ei mitään valittamista päivystyksestä.
Meillä on tuttu lääkäri joka ottaa vastaan sopivassa välissä.
Toi oiskin ihan ideaalitilanne. Täällä päivystys on isossa sairaalassa, jossa hoidetaan kiireellisyyden mukaan. Jos ei ole hengenlähtö lähellä niin saa odottaa vaikka koko päivän.
 
Meillä tkn päivystyksessä on tosiaan ihan oma lääkäri tai sille siis aamusta aika varataan, jos on akuutti vaiva. sairaalan päivystykseen en mene jonojen ja muiden potilaiden vuoksi.... SIellä töissä olleena, tiedän paikkaa vältellä. Meillä vaan valitettavasti ei ole yksityistä päivystystä.
 

Yhteistyössä