Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

[QUOTE="kiti";25957181]

Eilen:
Lihapullat ja muusi mikroateria[/QUOTE]

Millaisia nuo mikroateriat ovat?
Olen monesti miettinyt että kouluilleen viikoksi lähteville teineille voisi moisia ostaa, mutta en tajua laaueroja niissä... ihan kökköä en haluaisi äidin- ja anopinterveisinä mukaan lähettää.
Kuvissa näyttävät asiallisille...
Mutta?

:)
 
"tiimarinvihko"
Ainakin Via-mikroateriat on mun mielestä ollut ihan hyviä ja samoiten ihan syötävää on just esim. hk:n perunamuussi ja mummon lihapullat tms. Kyllä niistä osa on siis ihan syötäviä.
 
[QUOTE="tiimarinvihko";25957249]Ainakin Via-mikroateriat on mun mielestä ollut ihan hyviä ja samoiten ihan syötävää on just esim. hk:n perunamuussi ja mummon lihapullat tms. Kyllä niistä osa on siis ihan syötäviä.[/QUOTE]

Pistän ton Via:n muistiin.
Isolle perheelle niistä ei ole iloa, mutta kovin mielellään antaisi sunnuntaina opiskelupaikkakunnilleen lehahtaville "omille, lainatuille ja varastetuille" okeasti auttavan ruokakassin mukaan.

:)
 
Tänään

-vehnäjauhoja
-ruokasuolaa
-sokeria
-kardemummarouhetta
-broilerimaustetta
-jauhelihamaustetta
-porkkanoita
-tomaatteja
-kurkku
-jäävuorisalaattia
-2 prk ananaspaloja
-8 persikka-banaanijogurttia
-2 kevytmaitoa
-tiivistemehua
-ohuen ohutta saunapalvikinkkua
-2 prk tonnikalaa
-battery
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25957422:
Tänään

-vehnäjauhoja
-ruokasuolaa
-sokeria
-kardemummarouhetta
-broilerimaustetta
-jauhelihamaustetta
-porkkanoita
-tomaatteja
-kurkku
-jäävuorisalaattia
-2 prk ananaspaloja
-8 persikka-banaanijogurttia
-2 kevytmaitoa
-tiivistemehua
-ohuen ohutta saunapalvikinkkua
-2 prk tonnikalaa
-battery
Mitä sisältää jauhelihamauste?
Ja mitä sisältää broilerimauste?

(Ei ollut kritiikkikysymys vaan yritän opetella nopeuttavia helpottavia tapoja kokata.)

Ja vielä: Kuka teillä syö mausteista jogurttia, kun meillä menee pienille vain vanukkaat ja omatekoiset JA kovin epäterveelliset jogurtit... huonosti opetettuja?
Itse kun en niitä voi syödä...
 
Mitä sisältää jauhelihamauste?
Ja mitä sisältää broilerimauste?

(Ei ollut kritiikkikysymys vaan yritän opetella nopeuttavia helpottavia tapoja kokata.)

Ja vielä: Kuka teillä syö mausteista jogurttia, kun meillä menee pienille vain vanukkaat ja omatekoiset JA kovin epäterveelliset jogurtit... huonosti opetettuja?
Itse kun en niitä voi syödä...
Oli pakko oikein alkaa tutkia mitä nää mausteseokset sisältää :D kun en tiennyt..
Ostin nyt molemmat x-tra merkkistä vaikka normaalisti ostan santa marian (on parempia,mutta nyt oli loppu)

elikkäs jauhelihamausteen ainesosat:
-suola(48%)
-glukoosi
-sipuli
-aromivahvenne( E 621)
-paprika
-maltodekstriini
-mustapippuri
-valkosipuli
-basilika
-valkopippuri
-sinapinsiemen

broilerimausteen ainesosat:
-suola(45%)
-paprika
-sokeri
-aromivahvenne( E 621)
-sipuli
-valkosipuli
-korianteri
-juustokumina
-sarviapila
-mustapippuri

Kotona käytän paljon noita kahta ruoanlaitossa.Tapa jäänyt äidiltäni varmaankin. :)

Ja noi maustetut jogurtit on meijän lapsille,kuusi ja kaksi vuotiaille.
Toi Ingmanin persikka-banaani,Valion hedelmäpommi ja Valion vanilia on meillä suosikkeja,mutta muutkin menee.
Samoin noi maustetut viilit,mutta maustamaton taas ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25964620:
Tänään Siwasta

-2 x 2kg perunaa
-2 l colaa
-Haribon karkkipussi
-1 litra kevytmaitoa
-300 g nauta-sika jauhelihaa
-battery tlk
-iso aski tupakkaa


ja myöhemmin haettiin kebabbia..kun äitiä laiskotti..
Minunkin tekisi mieleni kebabia, mutta paikallisen grillin taso vaihtelee huimasti ja paikallisessa pizzeriassa se kökköä... pitäisi jaksaa jostain tekosyystä (pomo ja dekaani rakastaisivat moiseksi ryhtymistä) kaupunkiin asti.

:)
 
Minunkin tekisi mieleni kebabia, mutta paikallisen grillin taso vaihtelee huimasti ja paikallisessa pizzeriassa se kökköä... pitäisi jaksaa jostain tekosyystä (pomo ja dekaani rakastaisivat moiseksi ryhtymistä) kaupunkiin asti.

:)
Onneksi meidän pienellä asuin paikkakunnalla on kolme vai kenties neljä pizza paikkaa joista saa kebabbia ja pari grilliä..
Nyt vuoden olen täällä asustellut ja viimein on löytynyt se grilli jossa tykkään käydä ja se paikka josta saa aivan loistavaa kebabbia ja täydellistä pizzaa. :)
Mä syön tollasia ruokia TODELLA harvoin ja silloin,kun syön..en halua pettyä. :)
 
Keittiönoita
Siwasta tänään nämä:


Lisäksi Lidlistä läjä tsunamivaraston täydennystä eli tomaattimurskaa, herkkusieniä, paseerattua tomaattia, tuoremehuja, pastaa, leipää, pakasteherneitä, sitruunoita, porkkanoita, punajuuria, sipulia, kermaa, nuudeleita, pähkinöitä ja suklaata.
 
meillä
Kuvaa ei ole, mutta meillä ostettiin tänään:

Rainbow esipaistettu maalais-moniviljapatonki
Broilerin maustamaton filee
Tomaattipyree
Flora Ruoka Kevyt ja Paksu (vai mikäs se nyt on.. ruokakermaa kuitenkin..)
Valion laktoositon kevytmaito 1L
Ananas-appelsiinimehu
Ruohomunia (pikku suklaamunia rairuohon koristeeksi ja myöhemmin syötäväksi)
ja koiralle puruluu, sekä jyrsijöille pari pilttipurkkia + siementankoja.
 
Keittiönoita
Tänään Cittarista:
- salaattia
- korianteria
- turkkilaista jugurttia
- maitorahkaa
- 3 makeaa sipulia
- 1 hopeasipuli
- pala kaalia (luomu)
- jauhelihaa (luomu)
- 2 mangoa
- 2 avocadoa
- 2 limeä
- yksikyntisiä valkosipuleita
- 2 punaista chiliä
- 2 jalapenoa

 

Yhteistyössä