Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

neljän äiti
Tämän päivän ostokset
- 3 litraa laktoositonta maitojuomaa
- 4 litraa kevytmaitoa
- 1 litra rasvatonta piimää
- 1 litra banaanijugurttia
- 1 litra laktoositonta hedelmäpommijugurttia
- 1 litra maustamatonta jugurttia
- 2 litraa omanatuoremehua
- 3 litraa appelsiinituoremehua
- 2 pakettia naudanpaistijauhelihaa
- 1 paketti hunajamarinoituja broilerinfileita
- 1 paketti siskonmakkaroita
- paketti valmiina kinkkukuutioita
- n 800gr kirjolohifilettä
- kaksi purkkia tonnikalaa öljyssä
- kaksi pussi peruna-sipuli sekoitusta
- 4 tölkkiä ruokakermaa
- purkki tomaattimurskaa
- viiden kilon pussi perunoita
- kilon pussi porkkanoita
- pussi rakettispagettia
- tummaa riisiä
- 8 banaania
- n 1,5 kiloa mandariineja
- 10 omenaa
- 3 kurkkua
- n 15 tomaattia
- viinirypäleitä
- paketti Elovena-kaurahiutaleita
- Nalle pikariisipuuro -hiutaleita
- 1 pakettii Juhla Mokkaa
- pari pussia ruisleipää
- pari pussia paahtoleipää
- voimariinia
- Edam juustoa

Näillä olisi tarkoitus pärjätä viikonlopun yli
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;22994006:
Tai maitoa pitää hakea perjantaina lisää tuosta lähikaupasta, kun päiväys oli niin huono...
Minä käyn nykyään taas jotakuinkin päivittäin kaupassa, mutta muistan hyvällä sitä systeemiä mikä meilläkin joskus oli, jotta kerran-pari viikossa...

:)
 
neljän äiti
Minä käyn nykyään taas jotakuinkin päivittäin kaupassa, mutta muistan hyvällä sitä systeemiä mikä meilläkin joskus oli, jotta kerran-pari viikossa...

:)
Meillä ei ole mitään täsmällistä systeemiä. Joskus käydään kaupassa useammin, joskus harvemmin. Vähän tilanteen mukaan.

Tänään oli niin kova pakkanen, että ei viitsitty kuopuksen kanssa ulkoilla kuin puoli tuntia (kaksi keskimmäistä seurakunnan kerhossa, esikoinen koulussa kuten aina). Niinpä innostuttiin lähtemään markettiin tekemään oikein kunnon ruokaostokset.
 
joops
[QUOTE="vieras";22994214]miten mummeliisa joka ikinen päivä hakee noin kamalasti[/QUOTE]

Ja kuinka paljon teillä menee leivinpaperia jos sitä ostetaan pari rullaa parissa päivässä?Kaavapaperiksi????
 
Ja kuinka paljon teillä menee leivinpaperia jos sitä ostetaan pari rullaa parissa päivässä?Kaavapaperiksi????
Eniten sitä menee kyllä ihan leivontaan; aamiaissämpylöihin esim. päivittäin.
Mutta toki pyrin siihen että kun jokin tarjouksessa, varaan halvemmalla kotiin vähän varastoakin, jos on sellainen tavara joka ei lyhyestä varastoinnista kärsi.

:)
 
[QUOTE="vieras";22994734]Kyllä minä käytän leivinpaperiarkin useaan kertaan. Ei se sämpylöistä likaannu.[/QUOTE]

Minä en enää muutaman sairaalaan johtaneen "onnettomuuden" jälkeen käytä.
Niiden säästämisessä kun tuli se riski, että uudelleen käyttöön (etenkin perheessä, jossa monta kokkaajaa) tulee leivinpaperi jossa on edellisellä kerralla kokattu jotain sellaista, joka ei kaikille perheenjäsenille sovi vaan aiheuttaa pahan olon tai pahimmillaan jopa anafylaktisen shokin.

Kiva kuitenkin jos teillä mahdollisuus käyttää. Ekologista ja taloudellistahan se on.
 
"äitix2"
Tänään kauppaan. Isot ostokset, kun harvennettiin kaupassakäyntejä. Vieraita tulossa viikonloppuna niin vähän ekstraa ostoksissa.

- rasvatonta maitoa 5l
- kevyt maitoa 3l
- ranskankermaa 3prk
- kermaa 2prk
- smetanaa 2prk
- maitorahkaa
- jogurtteja
- paprikaa
- kirsikkatomaatteja
- tavallisia tomaatteja
- valkosipulia
- jääsalaattia
- lehtisalaattia
- hedelmiä tarjousten mukaan
- purjo
- persilja
- pottuja
- maustamaton broilerinsuilaleita 900g
- jauhelihaa 700g
- nakkeja
- kinkkusuikaleita
- jotain leikkelettä
- tomaattipyrettä
- liivatelehtiä
- persikoita purkissa
- Muumikeksejä
- digestive keksejä
- Ceasar-salaattikastike
- leipää
- krutonkeja
- Parmesania
- juustoraastetta piirakkaan
- maustamaton tuorejuusto
- tortillat 2pkt
- salsakastike
- tacomauste
- Tuttelia
- soseita vauvalle
- kasvissuikaleita pakastealtaasta
- pumpulikiekkoja
- talouspaperia
- uusi hammasharja esikolle
- hammastahnaa....
 
"vieras"
Minä en enää muutaman sairaalaan johtaneen "onnettomuuden" jälkeen käytä.
Niiden säästämisessä kun tuli se riski, että uudelleen käyttöön (etenkin perheessä, jossa monta kokkaajaa) tulee leivinpaperi jossa on edellisellä kerralla kokattu jotain sellaista, joka ei kaikille perheenjäsenille sovi vaan aiheuttaa pahan olon tai pahimmillaan jopa anafylaktisen shokin.

Kiva kuitenkin jos teillä mahdollisuus käyttää. Ekologista ja taloudellistahan se on.
No juu, minä kokkailen yksin.
 
"Vieras"
Aamulla kirjastossakäynnin yhteydessä tuli haettua

1l rasvatonta maitoa
tuorekurkku
iso rasia kananmunia
ruispalapussi
paketillinen riisiä

olisi pitänyt ottaa vielä maitorahkaa, mutta en jaksanut lähteä raahaamaan kun oltiin vaunuilen liikenteessä...
 
"Logotar"
Minä en enää muutaman sairaalaan johtaneen "onnettomuuden" jälkeen käytä.
Niiden säästämisessä kun tuli se riski, että uudelleen käyttöön (etenkin perheessä, jossa monta kokkaajaa) tulee leivinpaperi jossa on edellisellä kerralla kokattu jotain sellaista, joka ei kaikille perheenjäsenille sovi vaan aiheuttaa pahan olon tai pahimmillaan jopa anafylaktisen shokin.
mä meinasin ehdottaa sellasta silikonista leivinpaperia, jonka voi pestä. Mutta ei taida peseminen riittää jos tosi herkkiä allergikkoja teillä?
 
[QUOTE="Logotar";22994904]mä meinasin ehdottaa sellasta silikonista leivinpaperia, jonka voi pestä. Mutta ei taida peseminen riittää jos tosi herkkiä allergikkoja teillä?[/QUOTE]

Minä kokeilin niitä joskus, mutta luovutin eteenpäin tyttärelle, kun koin pesun työläänä.
Tarmokkaampi ihminen varmaan pesisi, sillä kyllä ne varmasti puhtaaksi saa kun asiaan paneutuu.
:)
 
No et oo kyllä ylipainoinen tippaakaan!

Kävi uteliaisuuttani katsomassa sun profiilikuvaa, ja pisti silmään sun yhden lapsen vuosiluku, joak oli suluissa. Saako udella miksi?
Saitkin jo vastauksen muualta, mutta sama minultakin.
Yksi pojistani kuoli ihan pienenä ja koska tuntuisi kovin pahalta jättää hänet kokonaan pois lasteni "listalta" vaikka hän ei arkitouhuissa mukana häärääkään, olen päätynyt laittamaan mukaan syntymävuotensa sulkujen sisällä.
:)
 
Ei todellakaan olisi huvittanut minullakaan nokkaani Tönöstä aamulla ulos pistää. Mittari näytti -26 mikä on liki 50 astetta kylmempää kuin minun viihtymislämpötilani.

:eek:
Mua ei pakkanen niinkään haittaa mutta muuten kaupassa käynti ei ole suosikki puuhaa ja normisti sen vielä jotenkin kestäs mutta kipeenä se on vieläkin inhampaa puuhaa eli äkkiä kauppaan jotain koriin ja äkkiä pois :(
 
"vieras"
Hei Mummeliisa! Mitä teet noista tomaatin näköisistä hedelmistä, joiden nimeä en ikinä muista. Kerran ostanut, mutta kun ei tiedä miltä niiden kuuluisi maistua, niin ei osaa arvioida kypsymisastetta ja tarkoitusta.
 

Yhteistyössä