Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

[QUOTE="vieras";22964095]Onpa nuo punaiset maitopurkit ihanan nostalgisen näköisiä :D. Minkä meijerin maitoa muuten, kun on niin vieraan näköisiä nuo purkit?[/QUOTE]

Olisko maitokolmio?
Asumme Vöyrillä eli läheisin maitoa purkittava meijeri lie se.
En muuten huomannutkaan että meillä punaista maitoa ennen kuin laitoit tuon tekstin.
Päivän ruokalistan laati toisikko joka tänään muonavastaavana kotona.
:)
 
Mä olen aika yllättynyt...

Missä kaikki karkit,sipsit ym...siiderit,oluset?
Mä TIEDÄNm, ettei me olla ainoo perhe ketkä nuit kaupasta kotiinsa kantaa:D

Joten laittakaas ne kuviin vaan;)
Monella taitaa tipaton tammikuu "vääristää" kuvia?
:)

Meillä oli kyllä karkkeja ja popcornia viime vkl kuvissa - ja kuvaamatta jääneenä ne namut, mitä anoppi ja appi toi ja mitkä riittää monta viikkoa eteenpäin.
:)
 
[QUOTE="Mää";22956087]On varmaan joo, mutta jatkossa se tekee sulle viä hallaa, alkaa niitä makkaroita kertyyn.[/QUOTE]

Ehkä mä kestän sen. Tai sitten niitä ei ala kertymään, mistäs sitä tietää. :)

Meinaan siis, että jos syö kulutuksensa mukaan, niin ei silloin liho/laihdu, oli ruuan ravintosisältö mitä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen aika yllättynyt...

Missä kaikki karkit,sipsit ym...siiderit,oluset?
Mä TIEDÄNm, ettei me olla ainoo perhe ketkä nuit kaupasta kotiinsa kantaa:D

Joten laittakaas ne kuviin vaan;)
Juu ette ole ainoita, mä vaan pyrin tällä hetkellä siitä sokeri loukusta pois, eli jääny nyt aika monta kertaa kauppaan kaikki semmonen mikä uppois myös omaan nassuun. Muksulle ostetaan väliin suklaavanukkaita ja pillimehuja eli semmosta mihin ei itsellä tule kiusausta syödä pois.

niin ja tuo alko puolihan ei ole meillä käytössä joten niitä ei ole osteltu ties moneenko vuoteen enää.
 
"Mamma italiana"
neilikkaa kokonaisena
kaks paketti espressokahvia
porkkanaa
barolo viini
tuoretta laakerilehteà
tuoretta rosmariinia
iso pala lihaa paistiin
savoiardeja tiramisuun
litra maitoa
kanelitankoja
kiiwejà
kokonaisia mustapippureita
kananmunia
mascarponea
sellerinippu


pienet mutta kalliit ostokset kiitos lihanpalan ja reseptiin tarvittavan viinin
 
kikikii
sipulia
sipulikeittopussi (makaronilaatikkoon sipulin ja muiden mausteiden tilalle)
juustoraastetta
maustamattomia broilerinsuikaleita
makaronia
naudan jauhelihaa
maitoa 1,5 l + 1 l
maustamatonta jogurttia 2 l
bulgarian jogurttia 2 prk
kookosmaitoa
tomaattia
leipää
oivariinia
wok thai pakastevihanneksia x 2
hernekeittoa
sisupastilleja
pilttejä
vellejä
äidinmaidonkorviketta
vaippoja
kosteuspyyhkeitä vauvalle
hammastahnaa
vanupuikkoja ja -lappuja
öljy- ja hautakynttilöitä
 
Ja TAAS jotakuinkin heti sen jälkeen kun ostokset purettu kaappeihin huomasin, mitä listalta puuttui eli olisi pitänyt ostaa myös jääkaappimargariinia, leivinmargariinia pari pakettia ja purkkiananasta...

En tajua miksi minulle tuo nykyään niin hankalaa saada kaikki samaan listaan.
Aiemmin onnistui paremmin.
 
Ja TAAS jotakuinkin heti sen jälkeen kun ostokset purettu kaappeihin huomasin, mitä listalta puuttui eli olisi pitänyt ostaa myös jääkaappimargariinia, leivinmargariinia pari pakettia ja purkkiananasta...

En tajua miksi minulle tuo nykyään niin hankalaa saada kaikki samaan listaan.
Aiemmin onnistui paremmin.
onko sulla lista jossain tietyssä paikassa johon aina heti kirjoitat?

meillä jaettiin nyt tuossa lähikaupassa (tai siis ainoassa kaupassa :D ) tuollainen kaupan omalla nimellä painettu muistilistavihkonen :) Tosi kiva. se on tuossa jääkaapin ovessa ja yritän muistaa siihen kirjoittaa mitä pitää ostaa. Joskaan se ei yleensä tule mukaan kauppaan se lista :D
 
onko sulla lista jossain tietyssä paikassa johon aina heti kirjoitat?

meillä jaettiin nyt tuossa lähikaupassa (tai siis ainoassa kaupassa :D ) tuollainen kaupan omalla nimellä painettu muistilistavihkonen :) Tosi kiva. se on tuossa jääkaapin ovessa ja yritän muistaa siihen kirjoittaa mitä pitää ostaa. Joskaan se ei yleensä tule mukaan kauppaan se lista :D
Periaatteessa jääkaapin ovessa lista jonka kauppaan lähtijä sitten nappaa mukaansa.
Kokkaajia kuitenkin on monta ja kaikki eivät arvioi riittävyyksiä samoin eli joku voi korkata vikan leivontamargariinipaketin kirjoittamatta uutta listaan koska "onhan sitä vielä yli puoli pakettia" tms.
:)
 
Keittiönoita
Mä olen aika yllättynyt...

Missä kaikki karkit,sipsit ym...siiderit,oluset?
Mä TIEDÄNm, ettei me olla ainoo perhe ketkä nuit kaupasta kotiinsa kantaa:D

Joten laittakaas ne kuviin vaan;)
Mä ostan karkkeja, sipsejä yms vain lasten synttärijuhliin ja nyt, kun lapset on jo aikuisia, niin ei ole tullut enää ostettua. Sen sijaan tuossa edellisessä kuvassani on kyllä sekä punkku- että valkkaripullo.
 
[QUOTE="vieras";22990834]mummeliisa, miksi te syötte tuollaisia paskarasvoja? tiedätkö mitä myrkkyjä tuossa leivontamargariinissa on?[/QUOTE]

Me emme voi käyttää mitään mikä sisältää maitoa.
Siksi käytämme pääosin laktoositonta floraa leivän päällä ja leivontaan kasvisrasvamargariineja.
Ruoanlaittoon sitten rypsiä, auringonkukkaöljyä tai oliiviöljyä käyttötarkoituksen mukaan.
:)
 

Yhteistyössä