[QUOTE="hoitaja";26992238]Missään tapauksessa en puolusta lapsia pahoipiteleviä aikuisia...hoitajia tai vanhempia, mutta... itse olen työssäni joutunut ottamaan lasta kädestä tiukasti ja siirtämään hänet toiseen paikkaan "jäähylle" koska lapsi halusi lelun joka oli toisella ja hyökkäsi tämän lapsen kimppuun (hampaanjäljet jäi toiselle olkapäähän) . Nykyisin joutuu todella usein lasten kanssa tilanteisiin joissa A. pitää miettiä miten toimii ettei saa syytettä pahoinpitelystä jos joku näkee tilanteen osittain B.pitää miettiä miten toimii jotta toinen lapsi ei saisi vammoja "kohtaamisissa" eikä hoitaja syytettä heitteillejätöstä kun ei puutu lasten erimielisyyksiin! Tämän päivän 5-6v löytyy hyvinkin agressiivisia lapsia ja vanhempien kommentit asioihin ovat jonkun jo aiemmin mainitsemia...ei haluta komentaa lasta kun hänelle tulee paha mieli ?? Ja sitten kun tilanteesta keskustellaan 5v lapsen kanssa, hän ilmoittaa tappavansa hoitajan..tai tulevansa yöllä polttamaan tämän kodin. No meni vähän ohi aiheen mutta ...[/QUOTE]
Juuri näin. Ja mikä siinä onkin että nämä hankalat lapset vaan lisääntyy? Jokin on menossa todella pahasti yhteiskunnassa pielee. Sama ongelmahan tunnistetaan kouluissakin ja opettajat ovat täysin "aseettomia".
Tämä on vaan niin sääli - luojan kiitos nuo hankalimmat on vielä vähemmistö - mutta he ovat todella pahoja. Kuten sanoin, olen tehnyt työtä jo 20 vuotta. Ja omaan hieman jo silmää tuollaisella. On todella vaikea "arpoa" miten toimia tilanteessa jossa lapsi vaikkapa yrittää repien ja purren "irroittaa" toisen lapsen korvaa. Kun haluaa vaan sen saman lelun. Kun menet väliin lapsi siirtää purukalustot sinuun, alkaa huutaa ja potkia. Kiroilee kuin rekkamies. Miten tuollaisen kanssa toimit kauniisti? Lapsi joka on jo kuitenkin liki 20kg ja täyden vimman vallassa? PK-johtajalle lapsesta on sanottu - vanhemmat, eivät todellakaan välitä koska tämä Totti-Jalmari on vallan kasvatusaattellisesta perheestä. Me hoitajat olemma pahan alku ja juuri. Emme osaa kuulema oikein häntä kasvattaa. Ok - silti jos vanhemmat ei edes silloin vaivaudu paikalle kun toisen lapsen vanhempien kanssa pitäisi keskustella. Siis tämän lapsen jonka korva tikattiin Totti-Jalmarin jäljitä. Irtikään lasta ei voi sano. Ja vanehmmat. No ovat omasta mielestään loisto kasvattajia. Rouvakin pitää jossain tilaisuuksissa luentoja vapaamman kasvatuksen puolesta...