Päiväkoti-ikäisen synttäreitten ajankohdasta. Mielipiteitä kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja "lellu"
  • Ensimmäinen viesti
"lellu"
Ajattelin kutsua lapsen 4 v synttäreille muutaman kaverin päiväkodista perjantaina klo 16-19. Mitä mieltä olette tästä ajankohdasta? Sopisiko teidän aikatauluihin?

Ja muutenkin voi antaa vinkkiä, ekat tälläset "bileet" jotka järjestän... :D

"sipsi"
Aikanaan meillä oli usein lastenjuhlat lauantaina tai sunnuntaina, ihan omankin työn vuoksi. Aika oli useimmiten siinä 14 - 15 eteenpäin, noin 1,5 tuntia. Pääsivät ajoissa koteihinsa sitten. Kolmea tuntia emme kertakaikkiaan olisi jaksaneet juhlia pitää :(

17 olisi parempi aloitusajankohta, joskin sekin voisi tehdä perjantaisin joskus tiukkaa.

19 olisi lopetusajankohtana meille ihan jees, mutta jotkut 4 v lapset voi olla siihen aikaan jo tosi väsyneitä, jos on pitkä pk-viikko takana.

Mielummin ehkä lauantaina tyyliin 16-17:30.

"vieras"
Tuo aika sopii, jos ei ole tarkoitus, että lapset ovat koko tuon ajan, vaan 16-19 tarkoittaa että sillä välillä on vastaanottoa. Monet nelivuotiaat kun menevät seitsemän jälkeen jo nukkumaan ja monille vanhemmille klo 16 on liian aikainen.

"lellu"
Kiitos vastauksista! Entä mitä mieltä olisitte noista tarjoamisista? Ihan hurjia sokeripommeja ei varmaa viitsi enää tuohon aikaa lapsille syöttää (?) , mutta että olisiko ihan iltaruoka paikallaan?

"vieras"
Kello 16 olisi meille aivan liian aikaisin, lapsemme ei siis sinne pääsisi. Etenkään jos täytyisi mennä autolla, automme kotiutuu vasta 17.30:) Itse tykkään enempi viikonlopun synttäreistä, silloin on aikaa paremmin. Kolme tuntia on myös liian pitkä aika, 2 tuntia riittää.
Meillä oli eilen 4v kaverisynttärit. Kaikki vieraat pääsivät paikalle ja juhlat kestivät noin 2 tuntia. Hyvin ehti herkuttelemaan, leikkimään ja järjestettyä ohjelmaa pitämään.

[QUOTE="lellu";25808314]Kiitos vastauksista! Entä mitä mieltä olisitte noista tarjoamisista? Ihan hurjia sokeripommeja ei varmaa viitsi enää tuohon aikaa lapsille syöttää (?) , mutta että olisiko ihan iltaruoka paikallaan?[/QUOTE]
Mun mielestä ihan vaan synttäriherkut riittää.

Tohon aikaan..no mä voisin ehkä tarjota suolasena jotain pizzaa, hodareita, lämpimii leipiä tms. ja sit makeena ois kakku tai jätskikakku ja jotai keksiä ja karkkia.. Ehkä sipsiä ja poppariakin. Eiköhä se ois ihan jees :)

Ei onnistus. Meil haetaan töiden jälkeen ja syödään jne joten ei edes ehittäs ajoissa. Toisekseen lapsi on sen verta väsy jo hoitopäivästä ettei varmasti jaksas olla enää iisisti kylässä. Parempi järkkää vkonloppuna. Oman lapsen 4v juhlat olivat su iltapäivänä ja la/su on olleet nekin kaikki mihin lapsi on kutsuttu.

"vieras"
Aivan turhan aikaisin, todennäköisesti ei ehdi. Päiväkotikin on auki klo 17 asti. Puolitoista tuntia riittää hyvin juhlien kestoksi.

Ei tuon ikäisillä ole enää vanhemmat mukana, tuovat ja vievät vain.

"xXx"
En tykkäis kyllä pe-iltana.. Mut tietty tää on vaan mun mielipide. Monella on pitkä viikko hoidossa/töissä takana, yleensä monissa perheissä syödäänkin tohon alotusaikaan jne. Ja tosiaan monihan saattaa olla sinne viiteen asti hoidossa muutenkin. Ennemmin viikonloppua suosittelen minä :)

Ot, mutta oletteko te siis joka viikonloppu reissussa?

bOIE
En lähtis perjantai-iltapäivällä kemuihin, vaikka pääsisinkin vähän aikaisemmin töistä. Keskiviikko tai torstai-iltapäivä olisi sopivampi, joskus 17.30 alkaen, pari tuntia max.

"lellu"
Niin, siis opiskellaan miehen kanssa ja yleensä viikonloppuina mennään kotipaikkakunnille lasten kanssa tai sitten on jotain kouluprojekteja. Aika hässäkkää siis, paljon mielummin pitäisin arkipäivänä. :)

"..."
Perjantai on huono päivä. Itse ainakin olen aivan rätti perjantaisin, ja odotan vain, että pääsee kotiin. Eli joku toinen arki-ilta on parempi tai sitten sunnuntai iltana/ilta-päivällä.

Gjfh
Me kyllä voitaisiin kyläillä hyvin perjantainakin ehdottamaasi aikaan. Mutta tosiaan monille ei onnistu. Jos viikonloppu ei teille sovi niin ehkäpä esim ke 17.30-19.00 olisi ok?

---
Aika monessa perheessä on harrastuksia muina arki-iltoina, paitsi perjantaina. Siksi perjantai on kyllä paras. 17.30 olisi meille ok, sitä ennen ei oikeastaan mitenkään ehdittäisi. Tuota vartenkin pitäisi lähteä töistä vähän aikaisemmin, että ehtisi saada lapselle jonkun ruoan lämmitettyä ennen juhliin lähtöä. Pitäsii siis hakea hoidosta viimeistään puoli viisi.

Oikeasti tosi harva lapsi menee nukkumaan ennen klo 20, ainakaan perjantai-iltana, jolloin joustetaan pikkuisen arkirutiinista.

Mun mielestä hyvä, jos ei ole la-su.

Luultavasti olis liian aikaisin ja liian myöhäänkin ehkä. Jos lapsi ei nuku päiväunia niin on perjantaina seitsemältä jo tosi väsynyt. Toisaalta, perjantaina on ok valvoa myöhempään kun vkl on tulossa. Ainakin klo 16 on vähän aikainen aloitusaika, haluaisin perjantaina varsinkin ehtiä rauhassa kotiin, syödä lasten kanssa ja vasta sitten lähteä kemuihin.

3 tunnin synttärit on itsemurhaa, tosiaan korkeintaan 2h arkena. Lapset ovat jo usein väsyneitä päivän jälkeen. Klo 16 on liian aikaisin eli ehdotettu 17-19 ok. Ja minäkään en tiedä yhtäkään 4-vuotiasta joka menisi klo 19 nukkumaan. Perjantai arkena on yhtä huono päivä kuin mikään muukaan arki-ilta.

Juhlissa tarjotaan juhlaruokaa eikä mitään iltapalaa :) Mutta normaalia on tarjota sekä suolaista että makeaa herkkua. Itse kuulun niihin, jotka eivät mieti sokerin määrää, jos kerran on juhla. Tosin omani ei koskaan syö paljonkaan herkkuja vaikka tarjolla olisikin.

Yhteistyössä