päiväkodin täti pahoitti lapseni mielen

  • Viestiketjun aloittaja eräs äiti
  • Ensimmäinen viesti
eräs äiti
aamulla tyttö 5v sanoi ettei halua päiväkotiin ja suostuin koska olen itse kotona(lomautettu). soitin päiväkotiin ja kerroin että tyttö viettää vapaapäivän. asia sopi heille. sitten kymmenen jälkeen tyttö sanoi että haluaakin päiväkotiin kun on lelupäiväkin ja kaikkea, sanoin että selvä ja vein hänet päiväkotiin. päiväkodin hoitaja sanoi mielestäni aika ilkeästi että hänenhän piti olla poissa eikä heillä ole nyt ruokaa varattuna tytölleni. vein tytön sitten kotiin. aion maanantaina valittaa johtajalle!
 
jojo
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:
aamulla tyttö 5v sanoi ettei halua päiväkotiin ja suostuin koska olen itse kotona(lomautettu). soitin päiväkotiin ja kerroin että tyttö viettää vapaapäivän. asia sopi heille. sitten kymmenen jälkeen tyttö sanoi että haluaakin päiväkotiin kun on lelupäiväkin ja kaikkea, sanoin että selvä ja vein hänet päiväkotiin. päiväkodin hoitaja sanoi mielestäni aika ilkeästi että hänenhän piti olla poissa eikä heillä ole nyt ruokaa varattuna tytölleni. vein tytön sitten kotiin. aion maanantaina valittaa johtajalle!
Noissa puljuissa on ihan oikeasti se käytäntö. että keittiö toimittaa ruokaa varmistetun lapsiluvun mukaan. Kun ilmoitit että lapsesi jää kotiin, hänet vähennettiin keittiön luvuista. Ei se ilkeilyä ollut.
 
eräs äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
eihän sitä nyt noin voi tehdä.
ei minunkaan mielestäni voi koska tyttöni on kuitenkin vakituisesti päiväkodissa käyvä.
sorry epäselvyys mut tarkoitin siis teidän puolelta.
miksi ei muka voi kun tytöllä on vakituinen hoitopaikka! saa olla joka päivä hoidossa tai pitää vapaapäivää!
 
eräs äiti
Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:
aamulla tyttö 5v sanoi ettei halua päiväkotiin ja suostuin koska olen itse kotona(lomautettu). soitin päiväkotiin ja kerroin että tyttö viettää vapaapäivän. asia sopi heille. sitten kymmenen jälkeen tyttö sanoi että haluaakin päiväkotiin kun on lelupäiväkin ja kaikkea, sanoin että selvä ja vein hänet päiväkotiin. päiväkodin hoitaja sanoi mielestäni aika ilkeästi että hänenhän piti olla poissa eikä heillä ole nyt ruokaa varattuna tytölleni. vein tytön sitten kotiin. aion maanantaina valittaa johtajalle!
Noissa puljuissa on ihan oikeasti se käytäntö. että keittiö toimittaa ruokaa varmistetun lapsiluvun mukaan. Kun ilmoitit että lapsesi jää kotiin, hänet vähennettiin keittiön luvuista. Ei se ilkeilyä ollut.
puhelimet on keksitty voihan ne soittaa keittiöön ja sanoa että tarvitaankin kasvisruoka ateria (olemme kasvissyöjiä). tytön päiväkodissa ei ole omaa keittäjää.
 
pk täti
Vaikka lapsesi olisikin joka päivä hoidossa niin silti ruokamäärät tilataan aamulla oletetun lapsimäärän mukaan. Eli hoitaja oli aivan oikeassa ja sinä turhaan kitisevä äiti.
 
Meimi
No, jos olet aamulla ilmoittanut, että tyttö ei tule, niin miksi olisivat varanneet lapselle ruokaa. Päiväkodin puolelta siis ok, asian voi toki ilmoittaa nätistikin.

Ja toiseksi, ei kannattais antaa lapsen pompottaa noin. Minä olisin aamulla keskustellut asian jo ennen ekaa ilmoitusta (eli kysellyt mitä tuleva päivä pitäisi sisällään, että jää näistä paitsi) ja antanut lapsen päättää. Jos lapsi olisi muuttanut mielensä, olisin sanonut että sori, nyt ei enää voi vaihtaa mieltä. Näinhän asiat menee monesti oikeassa elämässäkin.
 
kaupantäti
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Oma vikasihan tuo oli, kun ensin ilmotit, ettei tyttö tule hoitoon.
hänellä on vakituinen hoitopaikka siellä ja hän saa mennä hoitoon joka arki päivä!
joo, mutta jos ilmoitat lapsen poissaolosta niin silloin järjestävät ruokailun ym. siten että on yksi vähemmän, meillä ainakin kysellään myös loma aikoina että kenellä on hoidon tarve ja kuka voi olla kotona, vapaita niille hoitajillekkin joskus on suotava ja lyhyempää päivää.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
eihän sitä nyt noin voi tehdä.
ei minunkaan mielestäni voi koska tyttöni on kuitenkin vakituisesti päiväkodissa käyvä.
sorry epäselvyys mut tarkoitin siis teidän puolelta.
miksi ei muka voi kun tytöllä on vakituinen hoitopaikka! saa olla joka päivä hoidossa tai pitää vapaapäivää!
ei, jos oot ilmoittanut että tyttö ei mene!
maailma ei pyöri sun oikkujes ympärillä!
 

Yhteistyössä