päiväkodin tädeille joululahjat?

  • Viestiketjun aloittaja "mie vaan"
  • Ensimmäinen viesti
vvvv
Poika ei ole enää tarhaiässä, mutta aikoinaan vein kahvihuoneeseen hyvissä ajoin jotain syötävää.. makeaa tai suolaista. Viimeisenä päivänä ei kannata enää viedä :)

Mut jos jotain henkilökohtaista haluaa viedä, veisin esim jouluisia servettejä, kynttilän, kukan, lyhdyn, keittiöpyyhkeitä, herkkuja, Pentikiltä jotain pientä kivaa, piparimuotin jne.
 
"vieras"
vuosikausia päikyssä tai muuten lasten kanssa töissä olevat ovat mielestäni saaneet jo kaiken sen "pikkukrääsän" mitä kuvitella saattaa - eihän kenelläkään (?) ole suuria rahoja lahjoihin laittaa. Niinpä mielelläni organisoin keräyksen ja sillä tavalla saadaan vähän suuremmalla summalla lahjakortti johonkin lähiliikkeeseen. Saa sitten lahjansaaja käyttää sen haluamallaan tavalla sen sijaan, että kaapit pursuavat 5 euron suklaarasioita tai kaikki vapaat pöytätasot kukkia.... Hommaahan siinä on, mutta aina on ollut lahjan saajalle mieluinen ;)
 
lto
Itse lastentarhanopettajana en odota lahjoja mutta onhan niitä kiva saada :) syötävät lahjat on hyviä, koska niitä ei sitten tarvitse säilöä. Viinipulloja olen joskus saanut, mutta koska en viiniä juo, ne menevät eteenpäin. Musta saippuat yms. ovat kivoja myös. Kerran sain yhdeltä tytöltä nahkanauhassa puisen sydänkorun, sitä käytän edelleen.

Itse vien aina lasten päiväkodin työntekijöille jotain jouluna ja keväällä, se vaan on musta mukava tapa ja samalla osoitan arvostavani heidän työtään.
 
Sssssrfddf
Aina joulun alla ja emnen kesäloman alkua lapsi / lapset (toinen on nyt aloittanut jo koulun) piirtää kortin ja minä olen leiponut jotain kahvihuoneeseen.

Varmaankin tänä vuonna leipasen jotain pientä myös ekaluokkalaisen opettajalle ja lapsi tekee kortin. On kyllä niin ihana opettaja, että on kiitoksen ansainnut!
 
"..."
Edelliselle, eihän se maksamasi summa niille työntekijäille mene. Tosi outo ajattelutapa, Viedäänhän koulussakin opettajille lahja.

Tottakai on kiva antaa kiitoksena lahja kaikille tärkeille aikuisille. Annan kerhonohjaajille ja soitonopettajalle, jalkapallokoulunvetäjälle, ja tanssiopelle.

Tänä vuonna ostin kaikille kakkulapiot. Viime vuonna puiset soppakauhat ja telineen. Jos eivät tykkää, voivat antaa eteenpäin. Krääsää en halua ostaa enkä anna leipomuksia, kun ei tiedä menisikö suoraan roskiin kun kaikki eivät uskalla syödä toisen tekemiä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27664906]Siis pitääkö niitäkin lahjoa?! :O Eikö riitä että maksetaan 267€/kk?[/QUOTE]

Se on kohtelias tapa näin joulun alla kiittää ihmisiä, joiden työpanokseen on tyytyväinen. Sellaista pientä extraa ja erittäin kaunis tapa. Minä esim. postinjakajana saa muutaman pienen paketin joulun alla ja kyllä se mieltä lämmittää todella paljon.
 
Mä en tiedä mitä mä veisin, kun lapsi on vuororyhmässä ja hoitajia on paljon. Ehkä joku suklaarasia yhteiseksi sitten.

Aikaisemmin ajattelin, että ei tarvi muuta kuin kortti. Mutta on niin ihanasti mennyt tämä syksy ja ovat ottaneet hyvin huomioon perheemme vakavat sairaudet yms. että haluan jotain viedä.

Mutta tosiaan omia aikuisia on 5, mutta sitten kun avustajat vaihtuu yms. on tilapäisapua ryhmässä niin vaikea viedä mitään jokaiselle omaa kun en oikein tiedä kuinka monelle pitäisi viedä :)
 

Yhteistyössä