Päiväkirurginen leikkaus- miten toimii?

Jos nyt iha muistelisin niin meninköhän yhentoista maissa, tapasin lääkärin, oottelin odotusaulassa omaa vuoroani. Kutsu kävi kävelin leikkaussaliin ja hyppäsin pöydälle. Niin ja siis missään vaiheessa ei vaihettu sairaalavaatteita, vaan omat oli päällä. Ne piti olla väljiä ja rentoja ja mukavia.
Nukuttivat heti joten seuraava kuva tulee heräämöstä. Tosi nopsaan heräämisen jälkeen istumaan, jos ei ollu pahoinvointia tai huimausta, sai nousta seisomaan ja sit köpötelläkin kahvihuoneeseen välipalalle ja oottamaan papereita ja hakijaa.
Iltapäivällä olin jo kotona. Eli en montaa tuntia siel ollu.
Ja tosiaan vielä hakijalta kysyivät että ootko yön sit potilaan kanssa, tai onhan joku aikuinen.

polvi operoitiin.
 
Hakija mulla on jo varattuna, että se homma on selvillä, kunhan sieltä pois pääsen! :D
+ Yönkin on valvoja! :saint:

Aikaa en tosin vielä tiiä moneltako menen/leikataan, koska viesteillä sain tänään tiedon leikkauspäivästä!
Tulee varmaan lappu huomenna tai keskiviikkona!

Onko muuten ollut labroja/keuhkokuvia ennen leikkausta?

Muistan, että mulla oli eka leikkaus kerralla tossa reilu vuos sitten, mutta sit, kun leikattiin lisää sen jälkeen kahesti niin ei otettu muistaakseni labroja, kun kerran!?

Kaikki tosin selviää sen lappusen myötä mikä saapuu.. =)
 
Tämäkin päivä jo lähestyy.. rupeaa jo jänskättää mitä tuleman pitää, vaikka en ole koskaa jännittänyt leikkauksia mitenkään ja minua on operoitu ikääni nähden kuulema paljon!

Tietoja en saanut miten minut leikataan..
nukutuksessa, "hereillä" vai miten, mutta toivon tosiaan vaan nukutusta! :whistle:

Kauhea ajatella tilannetta, että olisin siinä valveilla ja minua leikellään..
Kamalaa! :ashamed:

Vaikka tiedän, että näitä tehdään paljon ja ei siinä mitään tunne, mutta jokin siinä on, että kammoan sitä ... ..
 

Yhteistyössä