Päiväkirja

Vieläkö teillä pallerot kirjoittelevat ihan perinteisiin paperisivuisiin päiväkirjoihin?

Täällä on tytöllä taas kirja täynnä ja uutta pitäisi saada.

Tyttö on ihastunut saturnukseen/avaruuteen. Löysin tällaisen:


Jos tiedätte mistä löytää hyviä lukollisia päiväkirjoja niin linkatkaa ihmeessä!❤
 
9MM
Vieläkö teillä pallerot kirjoittelevat ihan perinteisiin paperisivuisiin päiväkirjoihin?

Täällä on tytöllä taas kirja täynnä ja uutta pitäisi saada.

Tyttö on ihastunut saturnukseen/avaruuteen. Löysin tällaisen:


Jos tiedätte mistä löytää hyviä lukollisia päiväkirjoja niin linkatkaa ihmeessä!❤
Ach muistuipa mieleen että vuosia sitten meni kespäivinä metsään kirjoittamaan päivä kirjaa mielikuvituksen ja todellisuuksien eroista en tiedä missä tuo kirja nykyään menee olisi kiva lukea noita pohdintoja mitä kesäiset metsät toi mieleen. Suosittelen että ensikesänä menisi metsää kirjoittelemaan erittäin inspiroiva paikka. Mitäs juttui tyttö avaruudessa tarkkailee ja mitä pähkäilee? Mikä saturnuksessa viehättää? Oma tyttöni aloittaa tanssi harrastuksen lisäks kun käytiin ravintolassa syömässä itsenäisyyspäivän aattelin tosiaan et tyttö voisi mennä kamppialu laji kursseille opettaa hienosti kehon hallintaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ach muistuipa mieleen että vuosia sitten meni kespäivinä metsään kirjoittamaan päivä kirjaa mielikuvituksen ja todellisuuksien eroista en tiedä missä tuo kirja nykyään menee olisi kiva lukea noita pohdintoja mitä kesäiset metsät toi mieleen. Suosittelen että ensikesänä menisi metsää kirjoittelemaan erittäin inspiroiva paikka. Mitäs juttui tyttö avaruudessa tarkkailee ja mitä pähkäilee? Mikä saturnuksessa viehättää? Oma tyttöni aloittaa tanssi harrastuksen lisäks kun käytiin ravintolassa syömässä itsenäisyyspäivän aattelin tosiaan et tyttö voisi mennä kamppialu laji kursseille opettaa hienosti kehon hallintaa.
Juu, kirjoitteleminen kannattaa. Mun kymmenet päiväkirjat ensimmäinen mieheni heitti roskiin kun suuttui aikoinasn erosta. Voi että niitä on kaivattu!
En anna lasten tärkeimpiä asioita kuten valokuvia ja päiväkirjoja mukaan jos muuttavat poikkiksiensa kanssa yhteen!😬😁 Paremmin säilyvät mammalla tallessa.💪

Tyttö on aina ollut innokas esitelmien pitäjä, koulussa aiheet ovat olleet usein jotain avaruuteen liittyvää. Just teki lukiossa jonkun isomman esitelmän ja kävi observatoriossa haastattelemassa väkeä.
On meillä kaukoputki mutta ei se nyt mitään älytöntä suosiota ole saanut.😬

Ip-lajeissa tärkein eväs on mielestäni mielenhallinta ja mentaalinen ryhti, kurinalaisuus ja nöyryys, sieltä lähtee kaikki.

Meillä poika siirtyy ammattimaisempaan suuntaan kamppailulajeissa, tyttö kävi syyslomalla huvikseen kickboxingissa kun omasta lajista oli lomaa. Otti poikaystävänsäkin mukaan.😁 Oli ollut kova paikka poikkikselle! Tytöllä oli vielä liikkeet lihasmuistissa.😬 Ja reaktiot kondiksessa.

Ihanaa tuo tanssi!❤ Oikein hyvä valinta.👍
Sitä täälläkin on vuosia väännetty aikoinaan, sekä minä että tyttö.
Nykytanssista balettiin.❤
 
9MM
Juu, kirjoitteleminen kannattaa. Mun kymmenet päiväkirjat ensimmäinen mieheni heitti roskiin kun suuttui aikoinasn erosta. Voi että niitä on kaivattu!
En anna lasten tärkeimpiä asioita kuten valokuvia ja päiväkirjoja mukaan jos muuttavat poikkiksiensa kanssa yhteen!😬😁 Paremmin säilyvät mammalla tallessa.💪

Tyttö on aina ollut innokas esitelmien pitäjä, koulussa aiheet ovat olleet usein jotain avaruuteen liittyvää. Just teki lukiossa jonkun isomman esitelmän ja kävi observatoriossa haastattelemassa väkeä.
On meillä kaukoputki mutta ei se nyt mitään älytöntä suosiota ole saanut.😬

Ip-lajeissa tärkein eväs on mielestäni mielenhallinta ja mentaalinen ryhti, kurinalaisuus ja nöyryys, sieltä lähtee kaikki.

Meillä poika siirtyy ammattimaisempaan suuntaan kamppailulajeissa, tyttö kävi syyslomalla huvikseen kickboxingissa kun omasta lajista oli lomaa. Otti poikaystävänsäkin mukaan.😁 Oli ollut kova paikka poikkikselle! Tytöllä oli vielä liikkeet lihasmuistissa.😬 Ja reaktiot kondiksessa.

Ihanaa tuo tanssi!❤ Oikein hyvä valinta.👍
Sitä täälläkin on vuosia väännetty aikoinaan, sekä minä että tyttö.
Nykytanssista balettiin.❤
Nonni et tyttö ei jännitä etukäteen esitelmän pitoa? Meilläkin jo nyt on teatteri esityksiä tytöllä hienoo et tollasia harjotuksia järjestetään. Voi kehittää itse tuntoa ja mielikuvitusta ettei liikoi mieti etukäteen vaan antaa mennä. Kävin just kattoo napoleon leffan ja olin yllättynyt kuinka vähän siinä näytettiin taisteluita. Siinä keskityttiin paljon josephinen ja napoleonin rakkauteen. Siinä alussa oli teatteri näytös pienessä huoneessa ja mulle se tuntui kotoisalle tavalle nähdä teatteri esitys se huone oli taidokkaasti sisustettu. Jopasydämmeni välillä liikuttui siinä leffassa. Hienoja puitteita
 
9MM
Ainiin ja miksi nicorette korvaus tuotteet on niin kalliita? Siis kun pitäisi kannustaa lopettamaan. Mut eihän köyhällä ole varaa niihin ja ne polttavat useimmin? Esim mä meinasin sen nicorette suihkeen ostaa mut 150 suihketta on 30e. Pitäiskö valtion tehdä tuollainen hyvä suihke. Mut suihkeen pitää olla kunnollinen. Ostin kaupasta eka sellasen halpis version mut siit tuli vain pieni tippa mut kyl se auttoi. Et jos sitä olisi femmalla 150 kunnon isoa suihkua ni jengi voisi ostaa niitä koska tupakoinnista tulevat kuitenkin maksavat enemmän kuin nicotiini suihkeen halvalla myynti ja päästäis röökistä eroon. Mun mielestä se suihke voisi toimia mulle. Mut saan vasta kaikki varat haltuuni ennen joulua ni. Nyt olisi 49e tilil. Et ostanko huomenna sen suihkeen vai säästänkö ruokaa on riittävästi ja mustikka mehua. Sit tilille jäisi 18eukkia maanantaina lisää.
 
9MM
Lispetti voisko tästä tehdäpäiväkirjan. Hyvin muotoiltu aloitus. Teen päivä kirjaa röökistä eroon tilitystä. Kattoo miten nikotiini suihke auttaa röökin himoon. Tos viel muutama savuke mut vois koht ottaa testiin ton suihkeen.
 
9MM
Noniin eilen sain aikaan. Salirannekkeen sali vermeet kaupasta. Sit leffaan siitä ja jännästi pysty olee röökittä juttelin paikan johtajan kanssa kun se köpötteli jututtamaan. Höpistiin kunnes näytäntö avasi ovensa ostin popcornin ja kaksi limua lisäksi oli pieni pussi irtonamuja. Leffaan saapui vain kaksi lisäkseni. Et pienyritys ollu siin vuosikymmenet. Liian harva käy nois pienemmissä ainakin täällä täälläkin tuli isompi yritys ni kaikki siirtynyt sinne ja et olis jotenki parempi äänentoisto. Itelle riittää et leffa näkyy ja kuuluu ni riittää. Noniin sit tänään hain pyykin ukilta käyn siellä pyykkaamassa kun omaan ei mahdu pesukone kylpy ammeen takia. Noh tyttö tykkää kylpyammeesta ja monet kerrat kun tyttö oli 2.5 vuotias kolme ja neljä niin mun sillosessakin asunnossa oli kylpyamme ja muistan kun tyttö huusi ikkä tuu kylpyyn mukaan ja niin usein meninkin ja pestiin toisiamme. Sit toisaalta näkee ukkiakin kun käy siellä pesemässä pyykkiä ja välillä muutenkin. Mut nonii seuraavaks kokeilen suihketta ja kerron miten käy.
 
9MM
Ainiin ja lainasin kirjastosta kolmi osaisen fantasia seikkailu kirja sarjan vasta aloitin lukemaan sitäkin ja on siinä aihiotakin lykkääntyi vain lukuinnottomuudesta johtuen kirjan aloittaminen. Sellainen kuin suolan valtakunta jostain luin että entisaikoina suola olisi ollut painonsa arvoinen kullassa et aika harvinaista sit ollut kun nyt sitä löytyy melkein jokaisen kaapista. Multa ei löydy en käytä suolaa mut mausteita kyllä ja jossain niistä voi olla suolaakin. Pää maustenaa on mustapippuri jauhe ja taco. Oi siitä tulikin mieleen et nyt tekis mieli jauheliha tortilloi lisukkeineen.. mut nyt valkosipuli lohkoperunoita ja aito nakkei jotka on lihaisia kurkkua ja paprikaa ja "kreikkalaista" valkosipuli kastiketta. Uuni lämpeämässä ja jos innostun lukemaan kirjaa on viellä fazerinan suklaa levy ☺
 
9MM
Ompa ärtsyä kamaa poltteli suuta ja tuli hikka. Mikähän siinä on et nikotiinin korvaus tuotteet tuo hikan monesti kyl se toimii mut on tossa viellä röökiä et jos tiukka paikka tulee ni voi polttaa. Otin kyl kolme suihkausta ja meinasin särkeä laitteen ku ei meinannu millään toimia mut sit oli pakko hakee ohje lappu ja hiljalleen siitä sai selvän. Pikku hiljalleen.
 
9MM
Noniin huomenna ois siivous urakka. Tyttö tulee taas kahdeksi yöksi mun luo ja oli valittanut siisteystasosta. Myönnettäkööt että olen vähän suuripiirteisempi siivouksessa. Ja eihän se mieluista ole nytkun ei voi kuunnella kuulokkeilla musaa ja mennä omiin maailmoihin imurin säksätys on niin tympeää ettei ajatus muka kulje ja tinnitukseni oikeassa korvassa ei tykkää imurin äänestä 😁🤑ainiin sit kun olin ukin luona meidän on hankala puhua toisillemme ylipäätään mitään vaik kyl se kipinä on siellä et homma toimis ja on toiminutkin. Ja yks ongelma tuijotan siellä liikaa kännyä tai sielläkin kun siinä on muka nopeasti actionia. Mut sitkun livenä heittäytyy keskusteluun ja se sujuu kemioiden takia hyvin ni on se antosaa ja känny unohtuu. Onhan täällä myös hyvää luettavaa mut täytyis opetella olemaan myös ilman et rauhoittuu. Kyllähän se seikkailu maistuis.
 
9MM
Juuh eilen tuli muutama kumottua ja oltua vähän turhankin ärhäkkä kun peleistä höpisin tuolla. Pienes humalas ei kannattais kirjottaa 😁 jokerit voitti ja tuli pieni uho päälle joka oli typerää. Nyt koht tytön tanssi näytökseen ni kait tää täst ☺
 
9MM
Ja sit tulee viel höpöteltyy paskaa ja ehkä tykkääkin vääristä asioista ja pitää menneestä kii niissä asioissa. Mut joskus menee yli myös negatiivisessa mielessä ja ei kait sille voi mitään kuhan ei tavaks tuu ku sit kierre on valmis ja ettei vauhtisokeus iske sillon menee vikaan ettei mene ylikierroksille. Et kaikkee kannata sanoo mitä suust meinaa tulla. Humalassa tuleva idea stoori voi tuntuu sillon hyvälle ja oikeelle mut sitkun herää aamuun ni ei se idea ollukkaan hyvä. Tai ajatus tai mitä puhui känniläisen typerää lätinää mistä selvä minä maksaa sitten hintaa. Miksei nettiin ole alkolukkoa vois tehä hyvää ainakin mulle ni ei tarvis häpeillä omaa käytöstä😂 tunti viel tytön tanssi esitykseen nyt täs aamukahvil kahvilas.
 
9MM
Nonni tyttö sit ilmoitti et haluis mun kaa itävallan viennaan. Mä sanoin et no proplemo mennään vaan mut se vie aikaa. Tajusin et jos en ryypiskele ni mulla jäis 300e-400e kuussa säästöön et veisi viisikukautta et mul ois 2k säästös en tajunnutkaan miten äkkiä säästötili kasvais. Kyl mun suurin kuluerä on jos lähden ryypylle silloin suhaillaan taxilla ja tarjoillaan shottei ja eletään ku joku keisari sen yhden päivän ja sit darrassa ahdistaa ku tuhlannu ison rahamäärän turhaan. Nytkin tuli kun isompi potti tuli ni juhlittua kolme päivää putkeen ja ärsyttää et olin niin tyhmä et otin nokat ei mitään järkeä ja kaduttaa. Nyt kohta viikon ollu ilman ja se väsymys alkaa helpottaan ja parempi mieli. Mut sananen juomisesta ei mulla edes ole pakottavaa tarvetta juoda monesti niin et väkisin sitten otan ku tupakassa taas on se et "aivan pakko saada sitä? Eikä muihinkaan päihteisiin ole mitään pakkoa en siis omasta mielestä ole koukussa muuhunkuin siihen tupakkaan.

Mut toisaalta kaipaan just iskä tyttö reissui ne on kivoi ku ollaan vaan kahestaan sillon homma toimii ja itsekin pidän viennaa kauniina kaupunkina vanhaa.

arkkitehtuuria,kirkkoi ja linnoi ja muuta mukavaa et kyl mut se tarkoittais et ei voi lähteä baareihin notkumaan ni homma onnistuis ja kesään mennessä ois matka kassa. Ja jos jollain ihmeellä pääsis röökistä eroon ni mähän eläisin silti kuukauden ihan ok ruualla.

Itsellä saattaa mennä päiviäkin netin historia,uskonto ja muissa vanhoissa jutuissa aikaa. Se on hienoo et wiki artikkeleista löytyy reittei toisiinkin artikkeleihin mitä ei ole edes tiennyt olevan olemassa olen iloinen kun tulee uutta. Saatan myös viettää aikaani menneiden aatelisten kaa ja vanhojen kirkkomiesten kaa ja on ihanaa kun löytää kysymyksiä mitä nekin on pähkäilleet.

Mut olisin kyl ylpee ittestäni jos nyt oikeesti saisin järkättyä tuon reissun. Katoin et menopaluu viennaa olisi sen 170e nuppi eli 340e siihen hotelli sitä en oo kattonu. Ku mun ongelma on ollut et aina joku muu hoitanut buukkauksen mä oon vaan siirtänyt omat rahat sille joten noiden asioiden kanssa joudun pähkäilemään. Mut jäis hyvii muistoi tytöllekkin ja se kasvaa koko ajan.

Ja realistisesti se on kyl ongelma et on liikaa vapaa aikaa ni helposti sitä palaa vanhoihin jopa huonoihinkin tapoihin kun niissä on tekemistä.
 
9MM
Ja sananen kun käytin sanaa suurmies. Ni eihän se niin mene et on suuri kun tapattaa kansaansa ja aiheuttaa surua ja katkeruutta valtakuntaansa et itse voi hyvin kun muut voi huonosti. Itse näkisin suurmiehen/naisen niin et tuo kaikille onnea ja rakkautta ja rauhaisaa eloa muiden kanssa eikä tuo tuhoa heidän elämiinsä

tylsyyttään tai muun syyn takia vaan et meillä kaikilla olisi onnen ja rakkauden täytteinen elämä ja löydettäisiin todellinen paikka elämässä ja yhteiskunnassa kaikki yhdessä mukana merkityksellisyyttä kokemassa et minullakin on väliä ja merkitystä tässä elämässä ni ihmiselle ei jää silloin aikaa vihaamiseen

onnettomat sortuvat vihaan helpommin ja miksi emme uskalla elää niinkuin pitäisi itsekin kun uskaltaisin niin mun ärtymys taso laskisi. Myönnän että joskus kiivastun ja sitten äkkipikaistuksissani kirjoitan liian nopiasti enkä kun olen rauhoittunut niin sitten vasta.

Mut kyl hyvä johtaja haluaa tehdä hyvää kansalleen eikä pahaa. Sodat tuhoavat monen nuoren elämän he eivät saa nauraa ja rakastaa katsella yö taivasta tähtineen kuunella lempi biisejään ja minkä takia sen takia kun johtajan ego ei kestä erimieltä ajattelevia ja ajautuu riitoihin muiden kaa ni tilanne muka menee parempaan suuntaan tapattamalla miljoonia ihmisiä jotta oma maine kovana poikana säilyisi ja tälläisen egon takia moni kuolee täysin turhaan on alettava kestämään myös se kritiikki ja myönnettävä oman käytöksen virheet. Mut voiko johtaja katsoa peiliin kun on tapattanut tuhansia nuoria riitelyssä joka pitäisi vain puhein hoitaa. Et pitää suostua myönnytyksiin eikä jääräpäisesti pitää kiinni. Itse jo pienestä pitäen oon tytöllenikin toitottanut et kaikkea ei vaan voi aina saada mitä haluaa ja vaik sais ni silti ei sais. Sit se halu vaan kasvaa ja koko ajan kaikkea pitää saada lisää ja mikään ei tyydytä ku vähän aikaa.
 

Yhteistyössä