päivähoitomaksusta..

no nii tuli sellanenki postissa.

siellä oli et maksu on se täydet 200e ja meidän tulot on yht. 3718e..

mun tuloks oltii merkitty 1314e ja miehelle 2404e.. toi miehen oma saattaaki olla oikein kun on palkka 2200e+5% lomarahaa..

mut toi mun oma lähinnä mietityttää... mä toimitin sinne palkkakuitin ja siin oli palkka ilman veroa 651e ja käteen jäi 540e +risat..

miten ne o saanu mulle 1314e tulot???? eli miten ne on saanu lisättyy mun tuloiks yli 650e enemmän ku oikeesti on????

sanoin sinne et MULLA ON VAIHTELEVAT TULOT koska oon tuntipalkalla ja tunnit vaihtelee aika rajustikki.. se laitto lappuun kyselyn et miten toimin et toimitanko joka kk sinne sen palkkakuitin et lasketaan sen mukaan mutta ei oo laskutuksesta tullu infoo.. koska toi palkka saattaa oikeestikki vaihdella tosi paljonki

nyt 15.5 sain vaa yhden pvän palkan ja seuraava 15.6 voiki olla isompi.. Toi 200e on ilmeisemminkin toistaseks voimas.

Hoitopäiviä on 3x viikossa ja 7h/pväs.
 
Hanskin mamma harmaa
sen verran tiedän kokemuksesta, että jo toisen puolison tulot voi vaikuttaa niin paljon, että tulee täysi maksu... meillä on ollut aina niin, että ei olla toimitettu edes tulotietoja kuntaan, turhaan laskevat kun miehen palkka jo yksinään ylittää tulorajat....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:40 Piipi kirjoitti:
onko tuo 651 sitten keskiarvo vaiko se pienin mahdollinen? ja mikä on suurin mahdollinen kk ansio?
mulla ei oo tiettyä minimituntimäärää.. esim. nyt 15.5 palkka mikä tuli oli vaa yhen pvän palkka ja nyt 15.6 mikä tulee niin siin on joku 50-70työtuntia.

listas oli 25h/3vkoa mut nyt tuli soittoo et olis 2pvää lisää töitä ja työkaveri jäi saikulle niin sain iltavuoroo vielä..


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:46 Hanskin mamma harmaa kirjoitti:
sen verran tiedän kokemuksesta, että jo toisen puolison tulot voi vaikuttaa niin paljon, että tulee täysi maksu... meillä on ollut aina niin, että ei olla toimitettu edes tulotietoja kuntaan, turhaan laskevat kun miehen palkka jo yksinään ylittää tulorajat....
no miehellä on kkpalkka eli saa joka kk ton saman 2200e (miinus verot) ja mun tulot ei kyl ylitä sitä rajaa et täytys täydet maksaa...

 
Sun kannattais varmana ottaa se käytäntö että hoitomaksu muuttuu joka kk, eli veisit aina edellisen kuun tilinauhat toimistoon ja ne laskis oikean summan joka kuulle erikseen. Pitäisi onnistua.

Kysy ihmeessä niiltä mistä ne on tuon palkkasumman sulle saaneet? Melko suuri kuitenkin.
 
Jos tuo miehen palkka lomarahoineen olis tuon 2404? ja sulla esim keskimäärin brutto 700? lomarahoineen, niin silläkin jo kolmihenkisen perheen yhden lapsen hoitomaksu on 185? per kk. Eli aika kiikun kaakun.
 
minä myös
Siis olen minäkin tuntipalkkalainen ja mun on ainakin pitäny toimitaa 6kk:n palkkatodistus, mistä ne on sitte laskeneet meidän tulot ja hoitomaksut. Sitä en ymmärrä et mistä olet saanut tuon 5% lomarahaa! Meillä ne kyllä on mielestäni liitännäiset kyseisen lomavuoden tuloihin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:50 Piipi kirjoitti:
Sun kannattais varmana ottaa se käytäntö että hoitomaksu muuttuu joka kk, eli veisit aina edellisen kuun tilinauhat toimistoon ja ne laskis oikean summan joka kuulle erikseen. Pitäisi onnistua.

Kysy ihmeessä niiltä mistä ne on tuon palkkasumman sulle saaneet? Melko suuri kuitenkin.
tota mä yritin ehdottaa et veisin sinne ne kuitit ja se laitto siihe lappuun mikä meni laskutukseen et ne ilmottas mulle et miten toimitaan ku siel o kuulemma tapahtunu aika paljo muutoksia laskutuksen suhteen.

tuli vaa palkkakuitti postis eikä muuta.. mut tarttee soittaa ja kysyy.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:59 EJK kirjoitti:
Jos hoitopäiviä on kuukaudessa 12, niin ei voi mennä täyttä maksua. Täysi maksu 200 ? tulee vain silloin, kun toimintapäiviä on varattu 16 ja enemmän.
16pv. maksaa 160e ja jos menee satunnaisesti päiviä yli esim. 18pv. maksu on 180e.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:59 EJK kirjoitti:
Jos hoitopäiviä on kuukaudessa 12, niin ei voi mennä täyttä maksua. Täysi maksu 200 ? tulee vain silloin, kun toimintapäiviä on varattu 16 ja enemmän.
Näinpä, tääkin kannattaa huomioida. Mutta voi olla että tuo saatu maksuehdotus on sen perusteena olven maksun hinta, josta sitten lasketaan se prosenttiosuus jonka mukaan käytettyistä päivistä laskutetaan. Molemmat kannattaa tarkistaa.
 

Yhteistyössä