Päivähoito ja äiti kotona :) Kommentoikaa nyt mulle!

• Viestiketjun aloittaja NII
  • Ensimmäinen viesti
NII
Ensimmäistä kertaa olen nyt opiskeluihin liittyvän työharjoittellun takia saanut nauttia kunnallisesta lasten päivähoidosta. Lapset tykänny tosi paljon (4 ja 2 vuotiaat) ja hoitojaksoksi on sovittu 5 viikkoa, jonka jälkeen lapset jäävät kotiin kun minä jään äitiyslomalle.

Sainpas nyt sitte joudutettua omaa harjoittelua ja näyttöviikkoa niin, että lapsilla olisi vielä 8 hoitopäivää vaikka minulla on työt jo loppunu. Vauva syntyy kolmen viikon päästä sectiolla.

MORAALIKYSYMYS SIIS KUULUU SAANKO PITÄÄ LAPSET HOIDOSSA LOPUT 8 PÄIVÄÄ vai jäädäänkö kaikki nyt maanantaina kotiin. en tiedä, pitäisikö minun kuitenkin maksaa koko viideltä viikolta hoitomaksu (mies on töissä, eivät suinkaan ilmaiseksi siellä ole :) ).

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja NII:
Ensimmäistä kertaa olen nyt opiskeluihin liittyvän työharjoittellun takia saanut nauttia kunnallisesta lasten päivähoidosta. Lapset tykänny tosi paljon (4 ja 2 vuotiaat) ja hoitojaksoksi on sovittu 5 viikkoa, jonka jälkeen lapset jäävät kotiin kun minä jään äitiyslomalle.

Sainpas nyt sitte joudutettua omaa harjoittelua ja näyttöviikkoa niin, että lapsilla olisi vielä 8 hoitopäivää vaikka minulla on työt jo loppunu. Vauva syntyy kolmen viikon päästä sectiolla.

MORAALIKYSYMYS SIIS KUULUU SAANKO PITÄÄ LAPSET HOIDOSSA LOPUT 8 PÄIVÄÄ vai jäädäänkö kaikki nyt maanantaina kotiin. en tiedä, pitäisikö minun kuitenkin maksaa koko viideltä viikolta hoitomaksu (mies on töissä, eivät suinkaan ilmaiseksi siellä ole :) ).
Pidä vaan lapset hoidossa viimeiset vkot! Saat levätä! Sittenhän jäävätkin kotiin! Voimia!

Mielestäni
Jos etukäteen sovittu hoitojakso 5viikkoa niin sen joudut maksamaan. Nauti nyt viimeisistä rauhallisista hetkistä ennen vauvan syntymää lepäämällä ja vie lapset hoitoon. =)

NII
Joo siis haluasin just mielipiteitä tälle ku monet on niin kauheesti sitä vastaan että lapsia viedään päiväkotiin vaikka äiti onkin kotona. mutta siis tämä on yleisesti ottaen eri tilanne koska hoitojakso on sovittu etukäteen...?

Isompi ollu ihan maassa koko tämän viikon ku on ollu kuumeessa eikä oo siis päässy päiväkotiin vaan joutunu oleen mummulassa hoidossa. Kyllä mä luulen itekki että parempi niiden on vielä reilu viikko leikkiä siellä uusien kavereiden kanssa enneku jäädään kotiin hoiteleen uutta vauvaa :)

NII
tuota toista ketjua lukiessani aattelin edelleen nostaa tämän, jos joku haluais sanoa oman näkemyksen.

Lukeudunko siis niinhin laiskoihin kotiäiteihin , joka makaa nyt viikon kotona ja vielä työssäkäyvien äitien lastenhoitopaikat?

Yhteistyössä