Päivähoidon ammattilaista?

Löytyykö päivähoidon nammattilaista, joka osaa sanoa, miten ei kävelevä/kävelemään opetteleva pärjää tarhassa 0-3 vuotiaiden ryhmässä, ettei isommat kompastu päälle, törmää yms kaadu päälle???
 
..Mitä tarkoitat?Siis että ei oteta hoitoon sen takia kun opettelee kävelee vai mitä?Ei kai se nyt ole este?Onhan niitä ensiaskeleen ottajia hoidossa ollut,joten ihmettelen jos näin on?Hlökuntaresurssit/väsymys ym.täytyy olla syynä siihen jos näin on,ehkä ajatus että"sylilapsi" veisi melkein kokonaan yhden aikuisen ryhmässä
hlökunnan(käsiparien) vähäisyyden vuoksi saattaa myös olla taka-alalla?!hwo knows?Kyllähän niitä pyllähdyksiä/törmäyksiä sattuu muutenkin,oli siellä lattialla sitten kävelemään opetteleva lapsi tai joku muu leikkivä lapsi tai lelu ym.Selvitäppä asia..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2005 klo 22:03 Vieras kirjoitti:
..Mitä tarkoitat?Siis että ei oteta hoitoon sen takia kun opettelee kävelee vai mitä?Ei kai se nyt ole este?Onhan niitä ensiaskeleen ottajia hoidossa ollut,joten ihmettelen jos näin on?Hlökuntaresurssit/väsymys ym.täytyy olla syynä siihen jos näin on,ehkä ajatus että"sylilapsi" veisi melkein kokonaan yhden aikuisen ryhmässä
hlökunnan(käsiparien) vähäisyyden vuoksi saattaa myös olla taka-alalla?!hwo knows?Kyllähän niitä pyllähdyksiä/törmäyksiä sattuu muutenkin,oli siellä lattialla sitten kävelemään opetteleva lapsi tai joku muu leikkivä lapsi tai lelu ym.Selvitäppä asia..
Ei kun että kun pienin mönkii seurassa eikä ole kykenevä motorisesti kuin muut. Mietin vaan että jääkö koko ajan jalkoihin, koska lapsia 12/3 hoitajaa ja eihän hoitajilla ole silmiä selässä tai useampia pareja käsiä. Ja jos vielä pieni on ainoa lapsi, niin ei ehkä ole "tottunut" varomaan isompia.
 
kassi
Paljon jäävät jalkoihin mutta "paljon" saavat myös syliä, ainakin verrattuna muihin ja tietenkin riippuen siitä onko näitä konttaajia useampi ryhmässä.
Kyllä heitä yritetään silmällä pitää ja henkilökunnasta riippuu kuinka hyvää hoivaa nämä pienokaiset saa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2005 klo 00:06 kassi kirjoitti:
Paljon jäävät jalkoihin mutta "paljon" saavat myös syliä, ainakin verrattuna muihin ja tietenkin riippuen siitä onko näitä konttaajia useampi ryhmässä.
Kyllä heitä yritetään silmällä pitää ja henkilökunnasta riippuu kuinka hyvää hoivaa nämä pienokaiset saa.
Apua. Siis onko se sitten paljolti vaan littanaksi jäämistä???? Siis kuhmua ja mustelmaa yms. jopa pahempaa?????Tuttavaikin muutaman vuoden ikäinen meinasi ratsastaa vauvalla.

Kuinka henkilökunta ehtii tarkkailla, ettei pahempaa tapahdu????
 
päivähoitaja
Kyllä siellä pärjää.. mutta suosittelen kuitenkin noin pienelle perhepäivähoitoa, ihan jo melutasonkin vuoksi. Ja sen että on vain yksi aikuinen, sama ottaa aamulla vastaan ja saattelee illalla vanhemmille.. Itse olen töissä päiväkodissa, mutta omat lapseni olen onneksi saanut viedä perhepäivähoitoon, ja toivottavasti saan kunnes on eskariin lähdön aika!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2005 klo 22:40 päivähoitaja kirjoitti:
Kyllä siellä pärjää.. mutta suosittelen kuitenkin noin pienelle perhepäivähoitoa, ihan jo melutasonkin vuoksi. Ja sen että on vain yksi aikuinen, sama ottaa aamulla vastaan ja saattelee illalla vanhemmille.. Itse olen töissä päiväkodissa, mutta omat lapseni olen onneksi saanut viedä perhepäivähoitoon, ja toivottavasti saan kunnes on eskariin lähdön aika!
PPH ei ole saatavilla, ja yksityinen pph täynnä. Noita haavereita pelkään, jos sattuu jotain vakavampaa. Hoitajille kun ei edes palkata sijaisia jos lyhyitä sairaslomia tai toisesta ryhmästä tulee joku avuksi. Miten siinä sitten toimitaan...
 
anne-68
mulla on kaksi mukulaa mennyt hoitoon ennen kuin ovat ppineet kävelemään,eikä ikinä mitään ole tapahtunut.onhan perheitäkin joissa on monta pientä ja isompaa,lattiala ryömijäitä seassa,eikä äidin silmä kokoajan ehdi vahtimaan,joka sekunti siis.Eihän kotonakaan mitään ihmeellistä tapahdu.ja jos joskus joku kompastuukin,ei siinä yleensä muuta tapahdu kuin että pieni makarooni taipuu hetkeksi,ja pongahtaa takaisin entiselleen.Turha huoli siis sulla.
 

Yhteistyössä