päijät-hämeen keskussairaala??

:wave: Mulle on tehty sektio PHKS:ssa, tosin jo vuonna 1997 eli varmaan käytännöt muuttuneet siitä. Näillä näkymin menossa taas sektioon kyseiseen sairaalaan viikon päästä jos ei sitä ennen ala tapahtumaan... Silloin ajat sitten kokemus oli ihan pelkästään positiivinen. En oikein osaa kertoa siitä kun en tiedä mitä haluat tietää... =)
 
siellä olin
Mulle tehtiin kiireellinen sektio ja sanottiin, että mies pääsee mukaan VAIN suunniteltuun sektioon. Saatiin perhehuone(ei oikea vaan ne järjesti vaik osasto oli melkoisen täys) kun "luomu synnyttäjällä" meni kaikki "pieleen". Toista kertaa en sinne alakautta mene yrittämään, jos eivät saa taottua mun päähän pelkopolilla, että mies voi päästä mukaan... Niin muuten ja vauvaa ei näytetty kunnolla ja sitä ei saanut rinnalle. Eikä kerrottu onko se tyttö vai poika ennen kuin sain kähisten kysyttyä sitä itse. Henkilökunta muuten ihan mukava. Ja jos haluat ettei vauvalle anneta pullosta maitoa, niin muista sanoa siitä etukäteen. Itse en tajunnut ja olivat kerenneet jo antaa ennen kuin itse pääsin osastolle asti... Muuten osa henkilökunnasta on mukavia. Kolmen lääkärin kanssa oon siellä ollu tekemisissä ja kaikki asiallisia ja järkeviä.
 
Aleksin 2v äiti
Mulle myös tehty kiireellinen sektio siellä...ja mies ei päässyt mukaan kun ei ollut "päivystys-aika"!! Jäi huonot fiilikset ukolle kun ensin kipuillaan synnytys-salissa vuorokausi ja sit sanotaan,et mee sä käytävään oottaan leikkauksen ajaksi! Sit kun poika oli leikattu sitä vilautettiin mulle pään vieressä minuutin verran ja vietiin pois! Isä sai sitten kuvailla poikaa kun häntä mittailtiin ja puettiin ja sit hän sai sen noin tunniksi sykkyyn! Sen jälkeen isälle sanottiin,et sä voit mennä vaikka kotiin! Ei saanut nähä mua eikä poikaa enää ennenkuin vasta seuraavana päivänä!

Mulle sattui yksi ilkeä ja inhottava kätilö ja kaikki muut olivat kyllä mukavia ja ystävällisiä!! Toivottavasti en törmää enää tähän vanhempaan ja ilkeään kätilöön enää...

Suhtautumisesta sektioon en osaa sanoa kun se tapahtui mulla vähän niinkuin yllättäen...alatie-synnytykseen olimme tosiaan "valmistautuneet" mutta toisin kävi...

Mutta kaikinpuolin ihan hyvät tunnelmat jäi itselle...osastolla oli mukavaa porukkaa ja imetys-asiat yms. selvitettiin ihan hyvin enen kotio lähtöä... :wave:
 

Yhteistyössä