Päästäisittekö 14-vuotiaan kaverinsa kahdestaa elokuviin?

• Viestiketjun aloittaja Äippä vaan..
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mitä ihmettä..kävin ala-asteella kaverin kanssa katsomassa Titanicin kahdestaan ja sitä ennenkin jotain lastenleffoja. Miksi ei voisi päästää? Johan se kahden vuoden kuluttua saattaa muuttaa muualle opiskelemaan :D

hehheh
Ei kannata päästää. Vastahan ne reilun vuoden päästä lopettaa peruskoulun ja muuttaa pois kotoa. Ei kannata nyt vielä antaa yhtään luottoa, vastuuta eikä itsenäistä aikaa.

Voi elämä.

Mun veli muutti 15 v kotoa 300 km päähän opiskelemaan, joulukuussa syntynyt. Oli sitä ennenkin käynyt kyl jo jossain ihan ilman äiskää.

Äippä vaan
No elokuvateatteri on kaupungissa ja elokuvat loppuu aika myöhään. Tuokin leffa loppuu 21.05 ja siihen aikaan kaupungilla on jo paljon humalaisia. En todellakaan päästä tyttöäni liikkumaan yksin enää yhdeksän jälkeen!
Bussissa voi olla ties mitä deekuja tuohon aikaan, jotka voisivat satuttaa henkisesti tai jopa fyysisesti tyttöä. Pyörällä en päästä, koska on pimeää ja autot eivät välttämättä näe ja tyttö ei suostu käyttämään huomioliiviä ja laittamaan kumppareita leffaan.
Eli ainut vaihtoehto on mun hakea autolla.

Ja ettekö te tajua, että nuoret tytöt ovat yleensä uhreja ties mille?! Voi tapahtua myös sielä leffateatterissa.

Äippä vaan
Ja meillä kyllä opetetaan vastuuta muulla tavoin, kuin jättämällä lapsi oman onnensa nojaan.
Meillä vastuuta opetellaan mm. kotitöiden, koulun, harrastusten yms kautta.

"perseennuolija"
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä vaan;27269421:
No elokuvateatteri on kaupungissa ja elokuvat loppuu aika myöhään. Tuokin leffa loppuu 21.05 ja siihen aikaan kaupungilla on jo paljon humalaisia. En todellakaan päästä tyttöäni liikkumaan yksin enää yhdeksän jälkeen!
Bussissa voi olla ties mitä deekuja tuohon aikaan, jotka voisivat satuttaa henkisesti tai jopa fyysisesti tyttöä. Pyörällä en päästä, koska on pimeää ja autot eivät välttämättä näe ja tyttö ei suostu käyttämään huomioliiviä ja laittamaan kumppareita leffaan.

Ja ettekö te tajua, että nuoret tytöt ovat yleensä uhreja ties mille?! Voi tapahtua myös sielä leffateatterissa.
:hug:

"hei haloo"

Mistä kaupungista on kyse, Chicago? Usein kesällä keskustassa on humalaisia jo klo 13.50 tos puiston liepeillä, voiko siitä kävellä? Mitä sä aiot ihan oikeesti tehdä kun se lapsi muuttaa pois kotoa??? Se on jo 14!!!! Ehkä kannattais vähitellen alkaa jonkinlaista itsenäisyyttä opettelemaan, kamalaa minkä hulun vässykän sä kasvatat. Muuttaa suoraan varmaan jonkun äijän luo asumaan eikä ikinä uskalla olla yksin eikä tehä mitään kun on kauhussa kasvatettu.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
Äippä vaan
Leffassa joku voi kähmiä tai lapsi voi tuntea olonsa turvattomaksi.

Katsoitteko Kakolaa?! Siinä oli juuri näitä nuoria, joiden äiti on varmasti ajatellun "tottakai 14vee voi mennä omin nokkineen leffaan".

Käys kurkkaa vaikka tokmannilta, oisko siellä sopivan kokosta tynnyriä!

Vie ja hae se tyttös, ei elokuvateatterissa ketään raiskata. Voi luoja.

Äippä vaan
Kyseessä on Oulu. Eikä mun lapsista mitään nyssyköitä tule. En vaan aio laittaa heite pahoille teille. Yksin leffaan? Seuraava askel on varmaan siitten ne siideripullot ja kohta on poliisit oven takana. Mieluummin suon turvallisen kasvuympäristön. En liian turvallista.

Yhteistyössä