Päästäisitkö 2-vuotiaan ja 5-vuotiaan kaksin pihaan jossa kulkee autoja?

Olin tuossa eilen pyörää huoltamassa ulkona ja näin tällaista tapahtuvan. Hyvä kun pikkuinen osasi kävellä niin seurana oli vain n. 5-vuotias rullaluistimilla. Pikkuinen tepasteli pitkin pihaa veljensä(?) perässä ja autot kulki ohi. Kyllä hirvitti. Teki mieleni puuttua, mutten osannut sitten tyhmyyksissäni muuta kuin yrittää seurata ettei mitään vaaratilannetta tule. En tiedä kenen lapsia ovat, mutta ilmeisesti samasta taloryhmästä. Miten olisit toiminut? Aikuisia ei mailla halmeilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Eihän viisivuotias pärjää yksinkään autojen seassa, oliko tarkoitus että hän vahtisi kaksivuotiasta. Minä ehkä puuttuisin asiaan, koska jos jotain tapahtuisi esim. lapsi jäisi meidän auton alle niin se olisi kamalaa.

Näin ymmärsin, isoveli siis katsoi pienemmän perään. Olisi kyllä pitänyt puuttua, mutta miten?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mami-ehdokas:
Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Eihän viisivuotias pärjää yksinkään autojen seassa, oliko tarkoitus että hän vahtisi kaksivuotiasta. Minä ehkä puuttuisin asiaan, koska jos jotain tapahtuisi esim. lapsi jäisi meidän auton alle niin se olisi kamalaa.

Näin ymmärsin, isoveli siis katsoi pienemmän perään. Olisi kyllä pitänyt puuttua, mutta miten?
Kädestä kiinni kaksivuotiasta ja kysyt isommalta missä he asuvat. Sitten ihan pokkana lapsi kotiin ja sanot hymyillen että taisi teidän kaksivuotias päästä karkaamaan pihalle ja oli jäädä auton alle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Alkuperäinen kirjoittaja mami-ehdokas:
Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Eihän viisivuotias pärjää yksinkään autojen seassa, oliko tarkoitus että hän vahtisi kaksivuotiasta. Minä ehkä puuttuisin asiaan, koska jos jotain tapahtuisi esim. lapsi jäisi meidän auton alle niin se olisi kamalaa.

Näin ymmärsin, isoveli siis katsoi pienemmän perään. Olisi kyllä pitänyt puuttua, mutta miten?
Kädestä kiinni kaksivuotiasta ja kysyt isommalta missä he asuvat. Sitten ihan pokkana lapsi kotiin ja sanot hymyillen että taisi teidän kaksivuotias päästä karkaamaan pihalle ja oli jäädä auton alle.
Tässä se järki joka multa puuttui, harmi ettet ollut eilen paikalla!

 

Yhteistyössä