Päästään lomalle

Ollaan lasten kans ahkerasti :saint: säästetty 2 vuotta. Ja nyt lähdetään lomalle!
Oli niin edullinen matka Take Offilla Bulgariaan, että mennään sinne. Vaik siel oltiin viimeeksikin ja samasta syystä, kun saatiin halpa reissu.
Koko perheeltä siis maksaa 912 euroa / viikko Kultahietikolla, hintaan kuuluu aamupalat ja lennotkin ihan Finskillä. 11.9. lähdetään. Nyt pitää vaan saada lomaa koulusta lapsille, niin ja koira hoitoon. Hoitolaan yritän saada paikkaa, tai sit mun äiti ottaa, ainut että niillä vanhemi narttukoira, joka ei toisista tytöistä tykkää...
Ihanaa!
 
vieras
Toivottavasti muistat opettajia tuliaisilla, ja et vaadi opettajilta ylimääräistä työtä. Jos kaikki lähtevät lomalle milloin haluavat, joku on taatusti koeviikolla /kokeen aikana omalla lomalla ja opettajille onkurjaa joutua tekemään ylimääräisiä kokeita ja arvostelukin vaikeutuu huomattavasti kun joku on tehnty eri kokeen. jos taas pitää saman ennen lähtöä niin sehän maksaa veronmaksajien varoja kun valvonta pitää maksaa jonkun kullanmurulle erikseen.
 
Kyllä mä siellä reissussa vahdin, että tekevät koulutyönsä. Mieluusti lähdettäis syyslomalla, mutta siihen ei rahat riitä. :( Onneksi kaikki lapset pärjäävät koulussa hyvin, joten eiköhän noista tehtävistä selvitä. Jaa no 8. luokkalaisen valinnainen kieli jää kyllä multa neuvomatta, lukee meinaan kiinaa.
Mutta tarkoitus ei ole opettajia rasittää tukiopetuksella tai muullakaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vilttiketjun varamies:
Kyllä mä siellä reissussa vahdin, että tekevät koulutyönsä. Mieluusti lähdettäis syyslomalla, mutta siihen ei rahat riitä. :( Onneksi kaikki lapset pärjäävät koulussa hyvin, joten eiköhän noista tehtävistä selvitä. Jaa no 8. luokkalaisen valinnainen kieli jää kyllä multa neuvomatta, lukee meinaan kiinaa.
Mutta tarkoitus ei ole opettajia rasittää tukiopetuksella tai muullakaan.
sitähän tarkoitinkin, että mitään ylimääräistä ei saa oman itsekkyyden takia olla vaatimassa. ja hyvin nöyrästi ja anteeksipyydellen ja tehdä lapsillekin selväksi, että on oikeastaan aika röyhkeä ja itsekäs teko, mutta kun ei muuten ole varaa.
 
Kyllä lapset tietää, että nämä on poikkeuksia. Ovat kyllä kerran olleet isän kanssa pidennetyllä hiihtolomalla ja kerran oltiin aikaisemminn reissussa kouluvuoden aikana. Mutta meillä ei sitten lapset muuten juuri olekaan poissa. Ja ei niillä ole pienintäkään kuvitelmaa, että se suotavaa olisi.
Ja tosiaan onneksi pärjäävät hyvin, ettei jouduta kuluttamaan vähiä resursseja turhaan...
Mutta kyllä pitää sanoa, että loma tulee tarpeeseen, minulla kun jäi kesällä puolet vuosilomista pitämättä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Hurjan mukavaa lomaa teille :wave:

Mä olen jotenkin superyksinkertainen kun en käsitä mitä kamalaa siinä on jos lapset ovat viikon koulusta lomalla, tekevät reissussa läksynsä :eek: ;)
Minusta säännöt on kaikkia varten. Jos kaikki ovat kuten itseä haluttaa niin ei ole kenelläkään kivaa.
Ja toisen työtä pitäisi kunnioittaa. Kakaroiden kasvattaminen on nkovaa työtä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vilttiketjun varamies:
Kyllä lapset tietää, että nämä on poikkeuksia. Ovat kyllä kerran olleet isän kanssa pidennetyllä hiihtolomalla ja kerran oltiin aikaisemminn reissussa kouluvuoden aikana. Mutta meillä ei sitten lapset muuten juuri olekaan poissa. Ja ei niillä ole pienintäkään kuvitelmaa, että se suotavaa olisi.
Ja tosiaan onneksi pärjäävät hyvin, ettei jouduta kuluttamaan vähiä resursseja turhaan...
Mutta kyllä pitää sanoa, että loma tulee tarpeeseen, minulla kun jäi kesällä puolet vuosilomista pitämättä.
ok, ei siinä mitään jos asenne on tuo. Jotkut ovat kuin maailman omista jat ja kehtaavat vaatia toisilta ylimääräistä kun itse rikkovat sääntöjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Hurjan mukavaa lomaa teille :wave:

Mä olen jotenkin superyksinkertainen kun en käsitä mitä kamalaa siinä on jos lapset ovat viikon koulusta lomalla, tekevät reissussa läksynsä :eek: ;)
Minusta säännöt on kaikkia varten. Jos kaikki ovat kuten itseä haluttaa niin ei ole kenelläkään kivaa.
Ja toisen työtä pitäisi kunnioittaa. Kakaroiden kasvattaminen on nkovaa työtä.
Onhan se kovaa työtä =) Ja monenlaisia sääntöjä on olemassa, senkin komppaan =) Mutta kyllä mielelläni suon aplle hengäshdys tauon arjesta ;)
Itsekästä tai ei ;) :whistle:
 
Olen onneksi alustavasti lupaa rehtoreilta kysellyt ja laitan sitten virallisen hakemuksen. helsingissä ainakin pitää kirjallisesti luvata, että lapset huolehtivat saamistaan tehtävistä ja että ei sitten olla vaatimassa tukiopetusta jne.
Vaikka nyt lapsilleni lomaa haenkin, niin kyllä minuakin ärsyttää, että ollaan joka syksy ja kevät viikko- kaksi poissa, jäädään alkuviikoksi mummilaan kun siellä on niin kivaa jne. Opitaan siis jo koulussa, että ei ole ilmoitus / luvananomis velvollisuutta, ollaan vaan pois jos huvittaa ja se kyllä näkyy työelämässäkin.
Mutta siltikin, vähän lämmintä ja aurinkoa, yhdessä oloa ja uimista, niitä toivon lomaamme kuuluvan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilttiketjun varamies:
Olen onneksi alustavasti lupaa rehtoreilta kysellyt ja laitan sitten virallisen hakemuksen. helsingissä ainakin pitää kirjallisesti luvata, että lapset huolehtivat saamistaan tehtävistä ja että ei sitten olla vaatimassa tukiopetusta jne.
Vaikka nyt lapsilleni lomaa haenkin, niin kyllä minuakin ärsyttää, että ollaan joka syksy ja kevät viikko- kaksi poissa, jäädään alkuviikoksi mummilaan kun siellä on niin kivaa jne. Opitaan siis jo koulussa, että ei ole ilmoitus / luvananomis velvollisuutta, ollaan vaan pois jos huvittaa ja se kyllä näkyy työelämässäkin.
Mutta siltikin, vähän lämmintä ja aurinkoa, yhdessä oloa ja uimista, niitä toivon lomaamme kuuluvan.
elä ota stressiä mitä tääl jotkut puhuu! nauti lomasta ja minkäs tekee jos ei aina ole aikaa/varaa/tms lomailla sesonki aikana... lomat on myös lapsille elämys ja nyt vaan nauttimaan siitä mars, mars!
 

Yhteistyössä