pääsiskö karkinhimosta eroon sillai..

  • Viestiketjun aloittaja ansku
  • Ensimmäinen viesti
ssss
Alkuperäinen kirjoittaja ansku:
että syö kerralla kilon. varmaan rupee ällöttään eikä tee pitkään aikaan mieli.
ainakin jos syö niin et oksentaa. Kerran oksensin sipsejä (tuli mahatauti tms.) ja kesti pitkään ennenkuin pystyin niitä taas syömään.
 
Kyy
Ostat niitä vaikka kaks kiloo ja vaikka kuinka ällöttäis syöt kaiken. Tällä keinolla mä pääsin karkista vuosiksi kokonaan eroon ja nytkin syön vaan vähän kerrallaan lasten karkkipäivän pussista. Enkä sitäkään joka viikko. Koskaan ei oo varsinaista karkin himoa. :p :x
 
Zoe-F
Söin vasta toissa päivänä ihan järkyttävän määrän karkkia ja voi jessus että meinas yrppä lentää. Jäihän niitä karkkeja sitten ja eilen aamulla pari söin. Ja taas pitäisi olla jotakin makeaa.
 
vieras
makean himon saa pois kun syöt säännöllisesti kunnon ruokaa. Ja jäiset mansikat vie myös. Itse aloitin puoli vuotta sit laihiksen ja syön 3 tunnin välein niin eipäs enää makea maistu ja kiloja on lähtenyt 13 kg. Vielä 5 kiloa pois ja olen normaalipainoinen
 
aloittaja
Juu kun minun on SAATAVA siis IHAN PAKKO saada päivittäin joku pieni karkkipussi. Alkaa jo tympiä. Kyllähän tätä konstia voisi periaattessa kokeilla kun kaikki muut on tullut kokeiltu.. (veden juonti ja odottelu, keksinyt muuta tekemistä, syönyt hedelmiä/marjoja, kieltäytynyt kokonaan, kieltäytynyt vähäsen..) mikään ei vaa auta!
 
aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
makean himon saa pois kun syöt säännöllisesti kunnon ruokaa. Ja jäiset mansikat vie myös. Itse aloitin puoli vuotta sit laihiksen ja syön 3 tunnin välein niin eipäs enää makea maistu ja kiloja on lähtenyt 13 kg. Vielä 5 kiloa pois ja olen normaalipainoinen
mutta kun syön 3 tunnin välein ihan kunnollisesti. sitten tässä iltaa kohti se alkaa kumminkin..
 
entinen karkkinarkki
Makeanhimosta pääset, kun teet itsellesi sokerivieroituksen. Se ei ole merkki mistään muusta kuin siitä, että olet sokerikoukussa. Kun kropasta alkaa loppua hiilarit, makeanhimo iskee.

Tiukkaa linjaa kaksi viikkoa hiilarien suhteen, niin ohos, sinne katos makeanhimo. Sen jälkeen älä ala puputtaa karkkia, hiilarit on ihan yhtä addiktoivia kuin muutkin riippuvuutta aiheuttavat aineet. Jos tahdot makeaa, syö tummaa (mahdollisimman tummaa) suklaata pari palaa. Se auttaa ja riittää. :)
 
Zoe-F
Miä oon vältelly hiilareita ja ollu syömättä karkkia ja syönny kolmen tunnin välein ja syönny hedelmiä yms. Eipä auta, tosin, ei oo kauheen huono mieli syödä, kun ei oo ylimäärästä painoa.
 
ansku
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Miä oon vältelly hiilareita ja ollu syömättä karkkia ja syönny kolmen tunnin välein ja syönny hedelmiä yms. Eipä auta, tosin, ei oo kauheen huono mieli syödä, kun ei oo ylimäärästä painoa.
Ihan normipainoinen minäkin.. mutta pelottaa että kuinka kauan :D
 
entinen karkkinarkki
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Miä oon vältelly hiilareita ja ollu syömättä karkkia ja syönny kolmen tunnin välein ja syönny hedelmiä yms. Eipä auta, tosin, ei oo kauheen huono mieli syödä, kun ei oo ylimäärästä painoa.
Mitä tarkoittaa vältelly hiilareita?

Jos oot kunnon koukussa, valitettavast ainoa, mikä auttaa on kunnon induktio. Eli kahdeksi viikoksi kaikki näkyvä sokeri pois, samoin vaaleat vehnät, riisit, pastat, peruna (pikahiilarit ylipäätänsäkin). Pitkäkestoisia hiilareita ja niitäkin rajoitetusti.

Yksi muuten mikä aiheuttaa makeanhimoa liiallisten hiilarien lisäksi, on liian vähän rasvaa ruokavaliossa. Huomionarvoinen seikka sekin, että jos käyttää kevyt-tuotteita, syö huomaamattaan monesti paljon enemmän sokeria kuin uskoo. Niihin on meinaan lisätty paljon sokeria, jotta saadaan rasvan poistosta lähtenyt maku takaisin... Lisäksi kevyt-tuotteet lisää makeanhimoa silläkin, että ne ei pidä nälkää yhtä hyvin kuin se rasvaisempi versio.
 
ex-karkkinarkki vielä
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Miä oon vältelly hiilareita ja ollu syömättä karkkia ja syönny kolmen tunnin välein ja syönny hedelmiä yms. Eipä auta, tosin, ei oo kauheen huono mieli syödä, kun ei oo ylimäärästä painoa.
Hedelmät sisältävät sokeria eli ylläpitävät sokerikierrettä. Kolmen tunnin välein ei myöskään tarvitse syödä silloin, kun ruokavalio on muuten kunnossa (ei sis. liikaa hiilareita. Jos syöt hiilaripainotteisesti, varmasti tartteetkin noin usein sapuskaa. Ja kärsit makeanhimosta).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
makean himon saa pois kun syöt säännöllisesti kunnon ruokaa. Ja jäiset mansikat vie myös. Itse aloitin puoli vuotta sit laihiksen ja syön 3 tunnin välein niin eipäs enää makea maistu ja kiloja on lähtenyt 13 kg. Vielä 5 kiloa pois ja olen normaalipainoinen
mutta kun syön 3 tunnin välein ihan kunnollisesti. sitten tässä iltaa kohti se alkaa kumminkin..
aluksi teki mieli mutta kun sitä ruokavaliota vain pitää niin se menee ohi, verensokeri pysyy tasaisena niin ei sitä makeaa tee mieli. Viime viikonloppuna ostin suklaata ja vieläkin se on kaapissa, ei vain saata syödä.

 
mä olen ainakin täysin ja totaalisen riippuvainen karkista...välillä ihan hirvittää kun on pakko saada jtn makeeta ja sitä ei kaapista löyry, ihan silleen pakokauhulla kollaa kaappeja joskopa jtn löytys..vaikka joku homeinen karkki :LOL: normaalipainoinen olen mutta tuntuu kun ikää tulee lisää niin niitä kilojakin tulee helpommin ja tätä vauhtia en pian oo normaalipainoinen :/
niin ja ihan jos vastais tohon ap:n kysymykseenkin että ei mulla ainakaan auta vaikka söis kilon karkkeja ja ois ihan kauhee olo yms yms niin viimestään seuraavan pvän ehtoolla söisin uurestaan :ashamed:
 

Yhteistyössä