• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

pääruoka rippijuhliin?

  • Viestiketjun aloittaja mikäs??
  • Ensimmäinen viesti
mikäs??
Mikä nyt olisi Se pääruoka uusien perunoiden+salaatin kanssa? Perunat joko keitettynä tai lämpimänä perunasalaattina... Mieluiten porsasta. Paistia vai mitä?? 30 henkee tulossa ja teen itse. Seisovasta pöydästä tarjoilu... Oon miettinyt paistia, ulkofilettä siivuina (täytettynä tai ilman)...
 
aaapeee
Teen savulohisalaatin. Joten possua lämpimäksi ruoaksi. Itsekin kallistuisin ulkofileen puolelle, miten sen tekisin? Täytettynä vai hyvän marinadin kautta? Entä tarjoilu, laitanko siivut vuokaan, kastiketta ja uunissa lämmitys?
 
ehdotus
Minä tekisin naudanpaistista routapaistia. Se on helppo tehdä etukäteen ja leikata viipaleiksi hyvissä ajoin ennen tarjoilua. Googlaa jää- tai routapaisti, jos tekniikka ei ole tuttu. Meillä se on ollut isompien juhlien liharuokana helppouden takia.
 
vierass
Minä leivittäisin sen, kestää pikkasen säilyttää uunissakin, eli viipaleiksi noin 150 g ja takoa ohueksi ja kananmunaa ja korppujauhoja jos haluaa kunnon leivityksen ja vehnäjauhoja jos haluaa vain säilyttää hetken uunissa. Lisäksi voi tehdä vaikka bernaisekastikkeen.
 

Yhteistyössä