Päänympärys alakautta....

Poikani syntyi vaikeasti ja hitaasti monista eri syistä mutta yksi syy varmasti oli se, että se oli esikoinen ja päänymp 38.5cm! :(
mua kiinnostaakin se nyt, että kuin moni on synnyttänyt isopäisen alakautta ja oliko esikoinen vai joku muu? mikä oli päänympärys? Kuinka vaikeasti/helposti tuli ulos?
:(
Poju muuten painoi 4430g mutta mun mielestä toi pää on se ratkasevin...jos se iso niin AUTS!

 
manhattan
mun pojalla oli syntyessään pänympärys 37 cm, muuten painoi3500g, kevyesti ja nopeasti tuli!kuulemma isompikin mahtuisi tulemaan!lantio tilava, vaikka muuten olen pienikokoinen!ystäväni samankokoinen kuin minä, eikä hänellä mahtunut tulemaan alta 3kg!meillä naisilla nuo lantiot niin eri mallisia!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2005 klo 18:36 blondi kirjoitti:
Päänympärys oli 39cm ja 4,6kg. Ponnistus oli 25min ja repesin todella pahasti ja sai kyllä punnata uskosta...
:( Mä ponnistin 1h45min ja päätyi imukuppiin kun poika vinossa, iso pää ja kroppa ja mun häntäluu oli tiellä :( joten poksahti sitten \|O
Mulle tehtiin iso episiotomia, siksi kait en revenny pahasti..."vain emätin ja kohdunkaula". Lääkäri oli taitava, ompeli hyvin! :) Onneksi.
 
hiihoo
Esikoisen päänympärys oli 37 cm, tuli kolme tikkiä pintanaarmuihin, oli joku kätilön ihme pakkomielle tikata.

Kuopuksen päänympärys oli 38 cm, ei muuta kuin pari pientä naarmua jotka eivät enää seuraavana päivänä kirvelleet edes.
 

Yhteistyössä