Päättääkö rippilapsonen itse mitä haluaa lahjaksi? Tai siis mitä saa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Siis kun serkkutyttö pääsee ripille ja olin ajatellut että me ostetaan sille joku Kalevala koru, kun ne on niin kauniita ja ajattomia..tai vaikka astioita. Ja tyttö on nyt vakaasti sitä mieltä että rahaa pitää saada. Ja että koruja ei tule ikinä käyttämään. Ja melko varmaan se raha ei mene mihinkään mikä säilyisi..
Ja mä en yleensäkään tykkää antaa rahaa yhtään kelleen lahjaksi...

Varmaan tuon ikäiset haluaa enempi sitä rahaa kuin koruja, vanhempana sitten osaa arvostaa niitä korujakin...
Itse sain aikoinaan pelkkiä koruja lahjaksi ja oli kyllä tosi tylsää, olisin edes joltakin halunnut vähän rahaa... sitä rahaa, kun ei silloin ollut itsellä yhtään käytettävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja omppu:
Varmaan tuon ikäiset haluaa enempi sitä rahaa kuin koruja, vanhempana sitten osaa arvostaa niitä korujakin...
Itse sain aikoinaan pelkkiä koruja lahjaksi ja oli kyllä tosi tylsää, olisin edes joltakin halunnut vähän rahaa... sitä rahaa, kun ei silloin ollut itsellä yhtään käytettävissä.

Mutta se rahahan menis ihan turhuuksiin...siis itekkin sain esim.pellavaliinan, astioita ja koruja..ja nykyään ne muistaakin..siis on muisto ripille pääsystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Mutta se rahahan menis ihan turhuuksiin...siis itekkin sain esim.pellavaliinan, astioita ja koruja..ja nykyään ne muistaakin..siis on muisto ripille pääsystä.

Niinhän se meneekin. Nyt, jos kysyttäis haluaisin korun, mutta en tuolloin, kun sain pelkkiä koruja...

Osta koru, joku nätti ja nuorekas kalevala. (vanamo, talon sydän...)
Eläkä anna missään nimessä rahaa.. Muistan vähän turhan hyvin omista rippiajoistani, kun jokatoinen kehui ryypänneensä kaikki lahjarahansa :kieh:

Meillä pääsee tyttö sunnuntaina ripiltä. Eilen kävi itse valitsemassa toisten isovanhempien kanssa ristin ja korvikset. Kaukaisemmilta sukulaisilta on toivonut muumimukeja, meiltä vanhemmilta uuden puhelimen ja kummeilta digikameran.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:

Eläkä anna missään nimessä rahaa.. Muistan vähän turhan hyvin omista rippiajoistani, kun jokatoinen kehui ryypänneensä kaikki lahjarahansa :kieh:

Niin mä meinasinki, mutta tytön äitikin mulle sitten soitti että kyllä hän nyt haluaa rahaa..että silleen. Ja mun mielestä lahjan saaja ei lahjaa päätä :whistle:

Rippilapsonen päättää mitä HALUAA lahjaksi, mutta siihen mitä rippilapsonen SAA lahjaksi, ei voi lapsonen vaikuttaa.
Ehdottomasti, raha voi mennä ihan hyvin vaikka tupakkaan tai hurvitteluun, eikä rippiäinen kahden vuoden kuluttua edes muista mitä lahjarahoilla teki.

Älä anna rahaa, jos et halua rahaa antaa. Itsekin mieluummin annan lahjan joka pysyy- vieläpä mieluummin sellaisen josta on hyötyä.

Anna ihmeessä koru, varmasti sillekin kerääntyy (ainakin tunne)arvoa vuosien mittaan.

osta mielummin astioita. Sähän voisit kysyä jos hän kerää jotain astioita, tai haluaa alkaa koska on kuitenkin jossain vaiheessa muuttamassa kotoa, viimeistään sit arvostaa.
Itse sain vain koruja, enkä edes käytä koruja :/ olisin mielummin halunnut astioita tai jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
osta mielummin astioita. Sähän voisit kysyä jos hän kerää jotain astioita, tai haluaa alkaa koska on kuitenkin jossain vaiheessa muuttamassa kotoa, viimeistään sit arvostaa.
Itse sain vain koruja, enkä edes käytä koruja :/ olisin mielummin halunnut astioita tai jotain muuta.

Nokun ei kuulemma ikinä aio kerätä astioita...

Niin mä meinasinki, mutta tytön äitikin mulle sitten soitti että kyllä hän nyt haluaa rahaa..että silleen. Ja mun mielestä lahjan saaja ei lahjaa päätä :whistle:
[/quote]

Niin, alunperinhän sä kysyitkin, että päättääkö lapsi itse lahjastaan.... Ei päätä, eikä hänen äitikään. Jos sinä haluat ostaa korun, niin ostat sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:

No ei ! Tuo on miusta todella törkeää että oikein vaaditaan sitä rahaa.. Mikään muu ei kelpaa, etenkin kun kyseessä on noinkin nuori lahjan saaja! Eriasia joku hääpari joilla voi jo olla kaikkea tarpeellista!
Itse tykkäsin pyytää jotain tiettyä astiastoa/koruja lahjaksi, ainakun joku halusi tuoda jotain.
Epäilisin et tuon ikäinen käyttää senkin rahan vaatteisiin tai viinaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Rahaa ilman muuta!

Miks?

Ainakin itselle oli paljon enemmän iloa rahasta kuin jostain ristikorusta.Onneksi niitä ei tullut kuin yksi.

No sä et oo tyttö :D

Kaveri (tyttö!) sai lahjaksi suvulta korvakorut eikä ollut kovin innostunut niistä...

Miks ostaa korua jota ei koskaan tulla pitämään? Kaverin pikkusisko valitteli, että voispa olla yhden päivän poikana että sais muutakin kuin koruja eikä kuitenkaan oo tähän ikään mennessä pitäny korun korua.

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
No sinähän sen päätät mitä lahjaksi haluat antaa mutta kalevala korut ei ole aina se paras idea koska kaikki eivät niistä todellakaan tykkää. Mites lahjakortti kultasepänliikkeeseen?

Sekin vois olla, asuvat kyllä aika kaukana..joku muu sen sit sais mun puolesta hakee..

Mä olen sitä mieltä, että rahat menee ihan yleiseen elämiseen ja sitä kautta siis tavallaan hukkaan. Meillä yhdet rippijuhlat kuun lopussa ja itse ajattelin lahjaksi jotain nuorekasta korua (ei siis mitään kultaseppä-kamaa) ja sitten lahjakorttia. En ikimaailmassa antais rahaa vaikka sitä kuinka pyydettäis ja uhottais, että koruja en käytä.
Mun puolesta sankari voi vaikka sylkeä mun kasvoille, mutta suoranaista rahaa en anna :kieh:

Yhteistyössä